LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hou een nuchtere objectieve kijk op de zaken.....

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Flierefluiter

Hou een nuchtere objectieve kijk op de zaken.....

Ongelezen bericht door Flierefluiter »

Voor alle duidelijkheid: ook ik ben een gedupeerde. Evengoed valt het mij op dat iedereen doet alsof z'n neus bloedt. Met mekaar weten we drommels goed hoe een en ander in elkaar steekt. Ooraak van dit alles is: lage koersen.
Niets en niets anders.
Tuurlijk: de verkoopmethoden en voorlichting waren ruim onvoldoende, dus juich, misschien een kans om die reden iets terug te krijgen. Dus klaag niet, wees blij dat er redenen te vinden zijn om Dexia(legio) aan te pakken.
Maar wees ook eerlijk: als de koersen waren doorgestegen, had dit forum niet bestaan. Eerlijk is eerlijk dan had niemand z'n beklag gedaan.
Blijf nuchter en objectief en wees, gezien de huidige koersstanden, blij dat Dexia(legio) blunders gemaakt hebben.
Laat ik het nogmaals zeggen: ook ik ben een gedupeerde en lid van Stichting Leaseverlies.

mvg
Flierefluiter

struisvogel

Re: Hou een nuchtere objectieve kijk op de zaken.....

Ongelezen bericht door struisvogel »

Volledig met je eens maar dat wil niet zeggen dat er enige zorgvuldigheid en een inkomenstoets voor het lenen van gelden tot de normale instrumenten van een bank mogen horen.

Verder denk ik dat 90% van de klagers op dit forum een vermogens toets doen op een website van een creditverstrekker nog geen 5000 euro kunnen lenen incl rente vergoeding hoe kan dan een bank zoals aegon enz leningen verstrekken lees toekennen voor 50000 euro en meer leg me dat eens uit

Flierefluiter

L.Blok.
Al enige tijd lees ik dit forum.
De reactie van L.Blok: heeft u niets anders te doen als de hele dag een beetje de boel opstoken? Onrealistische stukjes insturen... en lullige opmerkingen plaatsen?
Ga aub svp een ander forum zoeken om je onzin te plaatsen...

geen vr.gr.
flierefluiter

Paula

Ongelezen bericht door Paula »

Flierefluiter... ook ik lees al enige tijd dit forum.

Dhr. Blok en opstoken...? Daar herken ik hem niet in. Hij verdiept zich in moeilijke zaken, samen met Maarten en ook al kan ik er zelf geen touw aan vastknopen, iets helder krijgen wat wollig is, is welkom. Zeker in dit soort zaken waar misleiding een belangrijk aandeel heeft.

Je opmerking aan dhr. Blok: "Heeft u niets anders te doen als de hele dag een beetje de boel opstoken? Onrealistische stukjes insturen... en lullige opmerkingen plaatsen? Ga aub svp een ander forum zoeken om je onzin te plaatsen..." vind ik dan ook geheel van toepassing op jou.

Ga flieren of ga fluiten, maar jouw bijdrage valt bij mij in de categorie: behang.

bram

Ongelezen bericht door bram »

He flierefluiter.

Dat de koersdalingen een belangrijke oorzaak zijn van de huidige ellende, dat zullen weinig mensen ontkennen. Dat deze koersdalingen voor een zeer groot deel te wijten zijn aan de weinig verheffende boekhoudkundige praktijken bij grote bedrijven in de USA (Enron, Worldcom, etc) lijkt me toch wel op zijn plaats om op te merken. Misschien Aegon ook maar toevoegen in de lijst?

Dat de verliezen vermenigvuldigd zouden worden met een factor drie, dat is me echt niet verteld. Ook niet dat leasen van aandelen gelijk staat aan het lenen van geld (valt toch eenvoudig te verwoorden niet?). En zeker niet dat de mogelijkheid aanwezig was dat er een restschuld zou kunnen ontstaan die de inleg zou kunnen overtreffen.

En dat allemaal toewijzen aan dat ik en mijn mede gedupeerden de kontrakten niet goedgelezen hebben.

Weinig van ons kunnen brood bakken zoals onze bakkers doen.
Of cv's installeren en onderhouden zoals onze installeurs doen. Of een contract opstellen en beoordelen zoals onze financiele instellingen dat kunnen. Kontrakten behoren een bezegeling te zijn van wat is afgesproken, en niet een klapval waar mensen onder valse voorwenselen in worden gepraat. En dat verwijt ik Legio en Aegon.

Een verlies nemen, hoe pijnlijk ook, is te nemen bij eerlijk spel. Maar is niet te verteren in geval van misleiding en bedrog.

Ik kan eerlijk gezegd niet veel waardering voor uw stelling opbrengen. Ik vind het heel beangstigend dat een de machtige financiele sector met zo weinig maatschappelijk verantwoordelijkheid en zorg voor de maatschappij omgaat. Ik vind wat gebeurd is ronduit een schandaal en iets is wat nooit meer mag gebeuren.

Flierefluiter

Paula:
Als mijn bijdrage in de categorie behang valt...
Reageer er dan niet op...

kusje

Fierefluiter

Ongelezen bericht door Fierefluiter »

Bram:
Uit al mijn legio contracten is duidelijk te halen, dat de mogelijkheid aanwezig is dat je blijft zitten met een schuld of moet gaan verlengen.
Niet leuk maar wel waar. En daar heb ik het over.
Ik blijf bij mijn eerste opmerking: laten we nuchter en objectief blijven aub.

Paula

Oh Flierefluiter... behang is leuk om naar te kijken (c.q. lezen en reageren) maar niet om diep over na te denken (c.q. ter harte nemen)...

Flierefluiter

Lieve Lieve Paula,

Ga behangen....

kusje

Hendrik

Ongelezen bericht door Hendrik »

Van Meisje hoor je niet veel meer wel sinds kort van éne Paula geeft wel te raden hoeveel persoonlijke heden hij of zij heeft.

Ga je auto wassen.

Verstandig

Ongelezen bericht door Verstandig »

Fluiter,
Het kan niet zijn, dat je een gedupeerde bent, noch een flierefluiter, echter een verdwaalde nep fluiteend. Als het inderdaad, uitsluitend een kwestie was van lage koersen, zoals jij beweert, dan behoort iedereen zich erbij neer te leggen! Echter jouw kortzichtigheid dwingt jou tot het posten van emotionele nonsens!
M.b.t. jouw zienswijze, zal het altijd zo blijven, daarom is iedere zinnige discussie uitgesloten, mits men parels voor zwijnen wensen te gooien! Daarom beperking tot één vraag: KPN en AEGON verliezen reeds in november 2000 het vertrouwen van zowel Banken als de Beurs en gingen de diepte in.Met welke bedoeling verscheen begin december 2000 advertentie in verschillende dagbladen, dat deze fondsen waren solide en betrouwbaar, terwijl ze reeds in de diepte lagen? Is dit geen misleiding, die tot oplichting had geleid?
Bovendien om uw kortzichtigheid even bij te stellen: Gezien de solvabiliteits problemen van deze ondernemingen KPN en Aegon, lag een duistere oplossing niet voor de hand een "Verdriedubbelaar" te creëren, uitsluitend en alleen met het doel om via de verborgen "restschulden-hinderlaag" naar de reserve spaarcenten van de klanten te grissen?
Heeft dit allemaal te maken met lage koersen?
Flierefluiter, je fluit vals en uit de maat!
Doe eerst wat jou notenleer, voordat je op het concert komt!

M.vr.gr.

Flierefluiter

Verstandig:
Maak van je hart geen moordkuil.
Lees mij bericht eerst is goed.
Daar geef ik in aan dat "de verkoopmethoden en voorlichting" ruim onvoldoende waren....etc...
Lees nog is goed, en reageer niet zo emotioneel.
Overigens dat je me niet ziet als gedupeerde, vind ik jammer.
Jou'n reactie sterkt mij in de gedachte: blijf objectief en nuchter en wees blij met hun blunders.
Was getekend:
Een zwaar gedupeerde.

Paula

Hendrik... bij gebrek aan een echt topic of zelfs een reactie daarop trek je de la 'effen lekker stoken' open.

Jij hebt 100 knikkers, maar er zit er eentje goed klem.

De groeten verder.

jos

Ongelezen bericht door jos »

Flierfluiter.

Het dalen van de koersen is inderdaad het probleem, nu weet ik, wat ik toen niet wist mar de "experts"wel dat je je tegen eendalende markt kunt indekken middels zgn put-opties. Dat Aegon, Legio en Dexia dat niet gedaan hebbne en ons lekn in het donker hebben laten dwalen en alles hebben nagelaten om dit onheil te voorkomen dat neem ik hun heel kwalijk. Hun hebzucht overtrof de onze, plus dat daar nog een morele schuld bij komt want zij wisten wat ze deden en wij maar half.

Jos.

Verstandig

Ongelezen bericht door Verstandig »

Flierefluiter je had het over lage koersen, nu zeg je geheel iets anders.

Flierefluiter

Verstandig:
1: je kunt niet lezen
2: je bent bevooroordeelt

Flierefluiter

Jos:
Helemaal mee eens....

mvg.
flierefluiter

E. van Diete

Ongelezen bericht door E. van Diete »

Beste allemaal,

Wat een kinderachtige reacties van een aantal van u
Als men gewoon eerlijk is tegen zichzelf en nadenkt over het feit dat wanneer de koersen hoog waren geeindingd dan had niemand geklaagd.
MAAR....dat is nu niet zo en als de rechter vind dat Dexia fouten heeft gemaakt en ons in de verre toekomst gelijk geeft is dit een hele goede en goedkope les voor ons alle geweest.
Het is geen schande om snel geld te willen verdienen en het is ook geen schande om daarin fouten te maken.
Maar het komt natuurlijk ook voor mij wel lekker uit dat Tros Radar dit onder onze aandacht heeft gebracht.
Blijf allemaal met beide benen op de grond A.U.B.

Mvg
E.van Diete

nes

Ongelezen bericht door nes »

Vandiete, ook zonder trosradar zou ik alles geprobeerd hebben om het contract nietig te verklaren. Ik zou niet de enige geweest zijn en op de een of andere manier zou er toch denk ik, een collective actie gekomen zijn. Ik zie het niet als - gelukkig maar dat iemand naar ons geluisterd heeft want anders waren we nergens en kunnen we misschien lekker ons geld terugkrijgen - .
PS aanwezigen - laat iederen toch in hun waarde, we hoeven niet 200% met elkaar eens te zijn. De één denkt een sterkere of een zwakkere positie te hebben dan de ander.

corry

Ongelezen bericht door corry »

nou meneer van diete
als ze van te voren hadden verteld dat je alles kon verliezen en met een grote schuld kon blijven zitten was ik er nooit aan begonnen .
wij hebbeb het allroundsparen, sparen dus allen is het nu achteruitsparen geworden :(

Gesloten