LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis verkopen?!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Saskia

Huis verkopen?!

Ongelezen bericht door Saskia »

Ik laat vandaag voor het eerst van mij horen al volg ik de ontwikkelingen van LL en Dexia al tijden op de voet. Ook ik ben één van de vele gedupeerden van de fijne aandelenconstructie die mij (en jullie) is aangeboden. Ook ik ben er met beide benen in getrapt. Het is op het moment zover dat ik niet meer aan mijn betalingsverplichtingen kan voldoen en hoogstwaarschijnlijk zelfs mijn huis moet verkopen. Ik heb me een tijd geleden aangemeld bij de Stichting maar heb daar nog zeer weinig van gehoord. Ik begin zo langzamerhand mijn geduld en verstand te verliezen. Kan iemand mij een tip geven van wat te doen nu? De Stichting zegt op korte termijn waarschijnlijk iets te melden, maar ik heb niet veel tijd meer. Moet ik het contract afkopen of kan ik het nog even rekken?

Harm Boer

Re: Huis verkopen?!

Ongelezen bericht door Harm Boer »

Hallo Saskia,
Ik weet precies wat je bedoelt. Ook ik zal, als er geen schikking komt mijn huis moeten verkopen. Ik heb echter nog wel hoop dat er nog een beetje gerechtigheid in dit land bestaat al weet je het nooit. Ik heb mij aangesloten bij de vereniging Pay Back. In tegenstelling tot lease verlies is deze vereniging wel bereikbaar en staan je met advies terzijde. Ik ken de mensen achter deze stichting en m.i. zijn ze zeet betrouwbaar en behulpzaam zonder direct een wederdienst(geld ) van je te verlangen.
Groeten Harm

Saskia

Harm,
Zoals je denk ik wel kan begrijpen is mijn vertrouwen in (bijna) iedereen weg. Om nu weer met een stichting, vereniging of whatever te beginnen ben ik een beetje huiverig voor. Waarom is de Stichting LL niet betrouwbaar volgens jou?

Saskia

Harm,
Zoals je denk ik wel kan begrijpen is mijn vertrouwen in (bijna) iedereen weg. Om nu weer met een stichting, vereniging of whatever te beginnen ben ik een beetje huiverig voor. Waarom is de Stichting LL niet betrouwbaar volgens jou?

Harm Boer

Ik begrijp je wantrouwen. Ook ik stond natuurlijk sceptisch tegenover hun maar dat is bij mij volledig weggenomen. Ik heb meerdere malen kontakt met de mensen achter de vereniging gehad (en nog steeds). Ze staan me met raad en daad bij en tot heden hebben ze nog niets van mij terug verlangt.Begrijp mij niet verkeerd, ik wantrouw leaseverlies niet maar je kunt niet bij ze terecht voor advies want contact leggen is bijna onmogelijk.Pay Back is een vereniging die leaseverlies ondersteunt en niet tegen werkt. Ook ik zit met mijn handen in het haar en bij hun kan ik teminste mijn ei kwijt en kom ik in contact met medestrijders.
Harm

Saskia

Kun je mij in het kort vertellen wat Pay Back voor jou betekent heeft? Concrete voorstellen? Advies? Wat dan ook?

Harm Boer

Hallo Saskia,
Pay Back Staat mij momenteel met raad en daad bij in de stappen die ik moet gaan nemen richting Labouchere. Ook mijn depo is , op één maand na leeg en wat dan te doen met de maandelijkse verplichtingen. Zo zijn we dus bezig met brieven richting deze "bank" en kijken we naar mogelijkheden om toch maar niet een bord in de tuin te krijgen. Verder ben ik afgelopen zaterdag naar de bijeenkomst geweest die ze hadden belegd en ben ik zo in contact gekomen met mede lotgenoten en ook zo weer adviesen gekregen. Ook Pay Back kan mij op dit moment geen garanties geven dat er een oplossing komt maar ze doen wel stinkend hun best. Mensen achter deze vereniging hebben notabene bij Spaarselect gewerkt. Je begrijpt dat je toch wel een beetje lef moet hebben om dan zoals afgelopen zaterdag in het hol van de leeuw te gaan staan. (er zaten nogal wat mensen die daar Spaarselect zijn beetgenomen!)Kortom, dankzij deze mensen kom ik weer een beetje aan slapen toe want ook ik lig regelmatig wakker van de huidige problemen. Ook ik ben begonnen met een verhaal dat ik na 5 jaar F.50.000,00 zou hebben en ben er nu achter dat ik wellicht met een strop tussen de twee en drie ton (guldens) kan blijven zitten.

a.de croos

Ongelezen bericht door a.de croos »

saskia,met andre die harm de boer praat zo makkelijk,maar wat kan stichting(kvk wel of niet)van 300 inschrijvingen en
opkost van 30 leden inbrengen invergelijking met lease ver-
lies.wees verstandig en wacht af wat er komt,want dat doen
alle 30.000 leden.en trouwens zoals ik eerder als geschreven had er zijn een 5 tal leden hier intensief aan het werk vriendelijke grot andre de croos

Verstandig

Ongelezen bericht door Verstandig »

Beste Saskia,
Op de eerste plaats, beheers je emoties en probeer tot rust te komen en probeer alles even van je af te zetten. Trakteer jezelf bij de Chinees!
Tot nu toe niets aan de hand om te panikeren. Er kan twee dingen gebeuren:Schikking of geen schikking. Bij geen schikking neem ik aan dat St LV gaat procederen, dus gaat veel tijd in zitten. Inmiddels alle brieven en dreigementen, die zou kunnen ontvangen, niet schrikken (want dat zijn ze erop uit) copie doorsturen naar St LV en originelen bijhouden en aan afzender meedelen, dat indien ze iets moeten hebben, dienen zij contact te nemen met de stichting LV.
Er kan je niets overkomen, absoluut niets, je staat niet alleen er voor. Op dit ogenblik heeft het géén zin om klacht bij DSI neer te leggen, komt het zo ver om jezelf een safe gevoel te geven, neem even contact. Rust inmiddels goed uit, zet al die nare dingen uit je hoofd en verzamel je krachten, om sterk te zijn voor de dingen die zullen
komen. Verder laat iets aan je vreten, verjaag dat gevoel
dit is geen einde van de wereld. Desnoods vluchten wij in een homecar samen weg en terugkomen wanneer alles voorbij is.

Denk er aan, alles van geest afhouden, dan alleen die dingen die je blij maakt.

M.vr. gr. en sterkte Saskia!

Harm Boer

Beste meneer de croos,
Op dit moment heeft u absoluut gelijk als u zegt dat een vereniging met tot heden 300 leden niet veel kan uitrichten. Het probleem van Saskia en velen met haar is dat ze over haar problemen met niemand kan praten die er echt verstand van hebben. Dit is helaas ook maar zeer beperkt mogelijk met Leaseverlies. Natuurlijk is het werk dat leaseverlies doet van zeer groot belang! Alleen als het gaat om de betrouwbaarheid en inzet van Pay Back dan kan ik alleen maar zeggen dat ze mij goed terzijde staan. Vergeet niet dat leaseverlies al maanden bezig is en nog niets verder is dan : over enkele weken dan weten we of we kunnen schikken! Niet iedereen hoeft zich bij Pay Back aan te sluiten, dat is ook niet mijn bedoeling van het meedoen op dit forum, alleen denk ik dat niet iedereen het in zich heeft om positief te blijven denken( ook mij valt dit zwaar) en daarin kan , denk ik , de nieuwe vereniging een goede rol spelen.

Jurgen

Ongelezen bericht door Jurgen »

Een afwachtende houding wat LV gaat bereiken is je conformeren met het contract wat je hebt gesloten.
Dat is iets wat ik nooit zal accepteren.
Lease verlies behartigd de belangen op advocaten en banken nivo.
Aangezien menig jurist zich bezig heeft gehouden met het waterdicht maken van de contracten, zal een schikking in mijn ogen niets meer inhouden van het kwijtschelden van schulden of afbetaalregeling van de restschuld.
Per slot van rekening is het concept voor weinigen van ons wel winstgevend geweest.
Echter zijn een hoop contracten verkocht onder eenzijdige en onvolledige informatie verstrekking.
Dit door middel van zogenaamde financiële adviseurs, dit zijn degenen die Lease verlies volgens mij overslaat.
Ik wil mij samen met PAYBACK en GeSP inzetten tot het aanpakken van ook deze intermediairs, die vooralsnog alle verantwoordelijkheid afwijzen.
Maar staat mij niet bij dat zij degenen zijn die vertrouwen hebben geschaad door het niet bereiken van het beoogde doel.
"Don't let the sun go down", samen staan wij sterk

Jurgen

Ongelezen bericht door Jurgen »

Een afwachtende houding wat LV gaat bereiken is je conformeren met het contract wat je hebt gesloten.
Dat is iets wat ik nooit zal accepteren.
Lease verlies behartigd de belangen op advocaten en banken nivo.
Aangezien menig jurist zich bezig heeft gehouden met het waterdicht maken van de contracten, zal een schikking in mijn ogen niets meer inhouden van het kwijtschelden van schulden of afbetaalregeling van de restschuld.
Per slot van rekening is het concept voor weinigen van ons wel winstgevend geweest.
Echter zijn een hoop contracten verkocht onder eenzijdige en onvolledige informatie verstrekking.
Dit door middel van zogenaamde financiële adviseurs, dit zijn degenen die Lease verlies volgens mij overslaat.
Ik wil mij samen met PAYBACK en GeSP inzetten tot het aanpakken van ook deze intermediairs, die vooralsnog alle verantwoordelijkheid afwijzen.
Maar staat mij niet bij dat zij degenen zijn die vertrouwen hebben geschaad door het niet bereiken van het beoogde doel.
"Don't let the sun go down", samen staan wij sterk

a.de croos

Ongelezen bericht door a.de croos »

beste harm,vertel mij nou eens wat voor vruchtbare bijeen-komt de payback was,wat zijn de ideeen,we praten hier nog steeds op een legio forum,moeten jullie dan niet zorgen voor forum voor winst versneller/groeivermogen enz.of zijn er intersanten onderwerpen voor deze forum,zoja laat eens wat informatie horen van jullie eerste bijeenkomst????.Mijn verzekering ARAG met duurste pakket,had al een cleam ingediend bij legio natuurlijk afgewezen maar dat zijn de regels,nu komt dexia,dsi en enz.
Dus harm of wie ook van payback,deze informatie wat ik schrijf is al meer wat jullie met payback bereik hebben,woorden maar ook daden.Je kan natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten,dat begrijpt iedereen.vriendelijke groet andre de croos

Jos smid

Ongelezen bericht door Jos smid »

Saskia

even ter zake, je hebt dus een huis, ik weet niet hoelang al maar als het al een paar jaar in je bezit is is er ws wel een overwaarde die je kunt verzilveren middles een verhoogde hypotheek. Wat je meer aan rente betaald kun je helaas neit meer aftrekken, maar de afbetaling aan LL wordt zo wel gespreid over een periode tot de einddatum van je hypo. Een uitgebried verhaal hierover staat ergens eerder op dit forum over een gedupeerde die dit middels de bemiddeling van een fin adviseur heeft geregeld. Ik zelf zit ws in juni in hetzelfde schuitje als ik € 10.000, moet bijbetalen maar tot die tijd zie ik wel en ben wel al vast op zoek naar oplossingen

Sterkte en succes, er is een kleine mogelijkheid.

Jos

Harm Boer

Beste meneer De Croos,
De eerste bijéénkomst van Pay Back was er niet zo zeer eentje die direct oplossingen aandroeg als wel bedoeld om kennis te maken met de mensen achter de vereniging. Dit omdat er natuurlijk nogal wat wantrouwen heerst. Nu kun je zeggen dat 30 mensen niet zo veel is maar ik denk niet dat er van deze mensen iemand was die het zaakje niet vertrouwde ( om het maar zo te zeggen). De mensen achter de vereniging beschikken o.a. over het verkoop materiaal en opleidings materiaal van de verkopers van Spaarselect.Om hierover verdere uitspraken te doen lijkt mij wat gevaarlijk, iedereen kan meelezen maar ik denk dat we hiermee wel iets in handen hebben. Ook gaat PB in gesprek met Aegon en hebben ze ook contacten met verschillende advocaten om te zien waar ze moeten zijn met eventuele klachten. Ook is op de bijeenkomst duidelijk geworden dat de stichting Specht zich heeft aangesloten bij PB. Tel daarbij de adviesen en tips van medegedupeerden en je kunt, zeker voor een eerste bijéénkomst toch wel spreken van een geslaagd geheel.Je kunt het ook zien als samen weten we meer dan één en er zijn natuurlijk vele wegen die naar Rome gaan. Het belangrijkste doel is toch wel dat de misleidende informatie rond deze producten aan de kaak worden gesteld. Natuurlijk kan het zo zijn dat iemand niet oplet bij het afsluiten van een dergelijke constructie maar ruim 30.000 mensen zijn er toch wel zoveel dat we niet meer over toeval kunnen spreken.

Harm Boer

Ik bedoel natuurlijk de stichting Gesp i.p.v. specht. sorry

Harm Boer

Hallo Saskia,
zoals je al weet is mijn depo ook bijna leeg en volgen bij mij de zaken elkaar ook op in sneltempo. Ik heb vandaag een brief ontvangen van Labouchere met daarin de mededeling dat de maandelijkse verplichtingen,VOORLOPIG!, worden stopgezet. Ze moeten nu van alles van mij weten en dan komt er wellicht een voorstel. (zal ook afhangen van de onderhandelingen met Leaseverlies) Ik weet nog niet of dit nou goed of slecht nieuws is maar voorlopig hoef ik dus nog niet mijn huis te verkopen. Ik hoop dat deze mededeling ook jou een beetje gerust steld.

dhr.a.de croos

Ongelezen bericht door dhr.a.de croos »

harm hallo met andre wat ik probeer uit te drukken is dat
payback iets nieuws is,de mensen hebben hun vertrouwen aan lease verlies geschokken contributie betaald,zijn gedupeerd
en zijn nog in afwachting van een proces waarvan die mensen nog niet weten waar ze aan toe zijn en dan komt payback alweer met iets nieuws.want payback moet toch een keer contributie gaan vragen.want sinterklaas komt eerst?
een grapje of niet.vriendelijke groet andre de croos

Harm Boer

Beste Andre,
Jammer dat je Pay Back als iets nieuws ziet, je kunt het m.i. beter zien als een aanvulling op.Natuurlijk weten we dat er op den duur een bijdrage tegenover moet staan maar zoals zaterdag is besloten zal dit pas gebeuren nadat er zich 1000 mensen hebben aangesloten. Dan kun je met een heel redelijk bedrag toch al wat beginnen.Ook vond ik jou reaktie dat ik makkelijk praten had iet wat recht door de bocht, zoals je hebt kunnen lezen zijn mijn problemen net als die van Saskia nou niet echt makkelijk op te lossen.

dhr.a de croos

Ongelezen bericht door dhr.a de croos »

harm,het vertrouwen van saskia daar gaat het om,die moet zei terug krijgen.de vereniging payback is geen aanvulling
voor saskia,want uiteindelijk zal lease verlies ook naar de
rechter moeten om onze gelijk te krijgen.je zal altijd verschillende stappen moeten ondernemen,stap voor stap.
met vriendelijke groet andre de croos

Gesloten