goedendag,
op 7 sept 2003 is mijn contract(6500 Euro schuld) afgelopen, en nu 2 brieven en 1 telefoontje verder van Dexia vraag ik mij 1 ding af:
Ik wil in januari-februari een huis gaan kopen (nu huur ik nog).
Staan de hypotheekverstrekkers positief tegen deze situatie?
m.a.w: ik wil de 6500 als redmiddel wel betalen onder protest, maar kan dit in een hypotheek meegenomen worden?
of: als ik de 6500 gewoon niet wil betalen, kunnen de hyphoteekverstrekkers hier moeilijk over doen?
het gaat om een hypotheekbedrag van 140.000 - 160.000 euro
Alvast bedankt
Martin
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hypotheek
Re: Hypotheek
Zit ongeveer in hetzelfde schuitje.
Mijn hypotheekverstrekker eist dat voor de overdracht van de woning mijn schulden zijn afgelost.
Ik heb hiervoor een overbruggingskrediet afgesloten omdat de overwaarde uit mijn huidige woning pas in mei volgend jaar vrij komt.
De notaris moet dus een faktuur van Dexia hebben zodat hij dit bedrag kan overmaken vanuit het overbruggingskrediet.
Mijn hypotheekverstrekker eist dat voor de overdracht van de woning mijn schulden zijn afgelost.
Ik heb hiervoor een overbruggingskrediet afgesloten omdat de overwaarde uit mijn huidige woning pas in mei volgend jaar vrij komt.
De notaris moet dus een faktuur van Dexia hebben zodat hij dit bedrag kan overmaken vanuit het overbruggingskrediet.
Re: Hypotheek
Als je geen A codering hebt bij BKR te Tiel is er geen probleem - krijg je gewoon hypotheek waarbij je dan de lening weg moet werken. Indien A codering krijg je alleen afwijzingen, zoals ik, vooral als je een starter bent. succes.