LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso cq codering BKR

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Roy W

Incasso cq codering BKR

Ongelezen bericht door Roy W »

OOk ik ben ingestonken met LEGIO,dreigen mij met incasso en een vermelding bij het BKR,zit nu met een restschuld van 2482,66 euro.Helaas heb ik nog 3 contracten lopen.Wat moet ik nu doen,zelfs na aangetekent schrijven zijn de risico's voor ons.Beiden lid van de stichting.

reyer visser

Re: Incasso cq codering BKR

Ongelezen bericht door reyer visser »

beste Roy,
Ik heb net een contract betaald en ik heb er nog drie te gaan.
Ondanks alle raad gevingen op de side is het jou eigen verantwoording wat je besluit.
Betaal je, ben je van alle bedreigingen af en moet je maar af wachten hoe de rechter uitspraak doet,maar hou je je aanspraak op het besluit van de rechter.
Maar als je/wij in het gelijk gesteld worden moeten we maar afwachten of deze poot van Dexia zich niet falliet laat verklaren.(sterfhuis contructie)
En van een kale kip is niets meer te plukken, dit geld ook voor ons.
Maar je bent van de dreigingen af voor nu en de komende restschuld contracten.
Maak je de keus om het restschuld niet te betalen,maar wacht tot na de uitspraak van de rechter, en we worden in het ongelijk gesteld dan zit je met het betalen van de restschuld maar ook de bij komende kosten van telaat betalen en het incasso buro.
En natuurlijk de dreiging van Dexia,die zal blijven tot je hebt betaald.
Wat je ook beslist jij bent zelf verantwoordelijk en niet al die goede raadgevers hier op de side hoe goed ook bedoeld
sucses er mee en wijsheid gewenst Reijer.Visser

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

In elk geval kun je na verjaring (3 jaar) geen vernietiging meer inroepen op grond van eventuele dwaling. En die termijn zal voor de meesten wel op zijn einde lopen. Dwaling verjaart niet als verweer, maar ja, als je alles betaalt dan zal je door Dexia niet meer aangsproken worden en kom je dus niet meer in de situatie waarin je dwaling als verweer kunt inroepen.

jeroen

Ongelezen bericht door jeroen »

Beste Sara,

Die 3 jaar gaan toch pas in vanaf het moment dat je er achter bent gekomen dat je hebt gedwaald?

jeroen

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Ja, dat klopt. Dat betekent dus dat de termijn pas begint te lopen nadat je ontdekt dat hetgeen je aanging niet blijkt te zijn wat je dacht, en ik vermoed dat afhankelijk van hetgeen waarop de dwaling zich richt die termijn al even loopt voor de meesten. Als die termijn nog niet verlopen is, maar dat binnenkort doet kun m.i. beter nu vernietiging inroepen in plaats van betalen en kort daarna alsnog vernietiging inroepen.

Hannie

Ongelezen bericht door Hannie »

Is er al iemand hier die het voor de rechter heeft laten komen?
En wat was de uitkomst?

H.J

Ongelezen bericht door H.J »

helaas er is geen drie jaar maar 5 jaar

en ik ben bezig om naar de rechter te stappen maar deze wet vind ik onzin waarom wordt de regestratie niet door de rechter bepaald??

Gesloten