De minister kan niet verbieden dat de incassoprocedures en
rechtszaken stopgezet worden.
Dus we zijn helemaal niets opgeschoten, en zal het leed van velen
dus gewoon doorgaan.
Dat denk ik ook, tenzij Dexia zelf bereidt is om de incasso procedure stop te zetten tijdens de onderhandelingen maar ik vrees dat ze dat niet zullen doen.
Je geeft een beetje een vreemde reactie: zou de minister dan moeten verbieden dat incasso's worden stopgezet? De meesten op dit forum willen juist dat de minister verbiedt dat de incasso's doorgaan! Je bent de eerste die wil dat de minster zich zo pal achter Dexia opstelt.
Maar goed, dat een minister in dit land helemaal niet de macht heeft om in zulke contracten in te grijpen, dat wisten we toch al lang? Gelukkig leven we in een land waar een minister ook niet alles mag, maar op sommige momenten ervaar je daar ook de nadelen van.
Als je wilt leven in een land waar een minister alles mag moet je naar een duistere dictatuur verhuizen.
Vreemd dat ministers wel zomaar beslissen dat mensen die het financieel al niet al te best hebben er zomaar nog verder op achteruit gaan (denk maar alleen al aan die belachelijke ziekenfonds regels die ze bedacht hebben) en mensen die het goed hebben en/of al rijk zijn nog rijker worden. Maar goed dat is een beetje een ander verhaal. Wat ik bedoel te zeggen is dat ook zij hun prioriteiten leggen. Natuurlijk hebben ze macht. Dit Lease verhaal willen ze alleen hun vingers niet aan branden en laten het nu lekker over aan een door hun ingestelde onderzoekscommissie, Leaseverlies en Eegalease e.d.
Wat is het inderdaad onrustig zeg die deurwaarder en incassobureaus.
En wat lopen die kosten belachelijk en onredelijk op. Hoe kunnen ze
die macht gekregen hebben zulke idiote tarieven te hanteren en er komt nog btw over ook!!! Dat is natuurlijk een lekkere zakkenvuller voor de regering wanneer we daar intrappen. Ik vraag me wel af wie die meerkosten op een zeker moment moet gaan betalen. Ik spring nog liever over een brugleuning met een loodzware steen om mijn nek dan dat ik dat betaal.
Mijn vrouw en ik hebben beide op onze eigen gronden de 2 contracten die ik had laten vernietigen binnen de gestelde tijd. Toch gaan ze door en durven ze me niet te dagen.Ik betaal niets en wacht eventuele procedures af. Ik slik nu meducijnen en voel me redelijk sterk in mijn schoenen staan. Toch is het erg pijnlijk die acceptgiro te moeten lezen van GGN. t.w. z.g. restschuld van € 6875,61 vermeerderd met € 663,00 incassokosten € 125,97 BTW en € 219,18 aan rente!!!!!
Vraag me toch af hoe ze aan die voor mij fictieve bedragen komen. Is dat alleen maar om de schrik in ons te jagen???? Ragrin
Is dat weer om de gedupeerden valse hoop te geven dat de minister WEL de macht heeft om de incasso's stop te zetten? Een argument noem je niet. Op grond van welke wet heeft de minister deze macht?
Bijzonder flauw, om de mensen die toch al gedupeerd zijn door Legio, ook nog eens met leugens valse hoop te geven. Gewoon gemeen!
Hier wil ik het volgende op zeggen:NEE natuurlijk beweer ik niet dat ze de macht hebben de incasso procedure te stoppen tot er wijze uitspraken zijn van de commissie en/of rechters. Wanneer je mijn stukje GOED leest bedoel ik dat ze Nederland toch aardig kunnen maken of breken, dat staat toch los van Deze lease affaire!?!?
Min. Zalm wil zijn eigen vingers er niet aan aan deze zware Nederlandse tragedie branden, dat is wat ik bedoel. En die reaktie dat ik valse hoop zou geven en dat dat gemeen is slaat nergens op, daar ikzelf ook flink gedupeerd ben. Ik geef mezelf wel hoop maar geen valse en mijn lotgenoten idem dito.
Hopelijk snap je het nu beter, zoniet lees ik dat wel weer, Ragrin.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ook zij hun prioriteiten leggen. Natuurlijk hebben ze macht. Dit Lease verhaal willen ze alleen hun vingers niet aan branden en laten het nu lekker over aan een door hun ingestelde onderzoekscommissie, Leaseverlies en Eegalease e.d.
Er zijn toch echt mensen die uit dit stukje zullen concluderen dat de minister de macht heeft om incasso's stop te zetten. Dat bedoel ik dat mensen valse hoop zullen krijgen.
Beste, mensen die ECHT kunnen lezen, en tevens zien and het eind van mijn stukje aan de bedragen die ik noem, waarop DEXIA denkt recht te hebben zullen van het tegendeel overtuigd zijn.
Het zijn toch geen kwade bosduivels die de nieuwe angstaanjagende bezuinigingen bedenken die op Prinsjesdag gepressenteerd zullen worden? Ne dat zijn onze mimisters en hun hulpjes in de politieke huishouding met ventje presidentje (hier bedoel ik Bak allende mee)
als opperhoofd. Oef!!!!! Ik heb gesproken als gedupeerde die nu ook zijn hoop vestigd op de nieuw geïnstalleerde commissie, Payback, Eegaease en Leaseverlies. Ministers vullen slechts hun zakken, waaien met alle gunstige winden mee, en branden vooral hun vingers niet met zaken waaraan het gewone volk waar jij en ik toe behoren ten onder gaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!