| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Individuele klachten maken grote kans van slagen
-
Paul
Individuele klachten maken grote kans van slagen
Sinds 4 april biedt de Vermogensmonitor de gedupeerde leasebelegger de mogelijkheid om een persoonlijke klacht in te dienen bij de bank die het product heeft uitgegeven.
De klacht is gestoeld op de uitspraak van de AFM (aug200) over de saldibewakingsplicht. Na twee maanden voorbereiding is de software operationeel gekomen waarmee de meeste leaseproducten kunnen worden getoetst aan de bijbehorende wetgeving.
De begeleiding is goeddeels op basis van no-cure-no-pay en wordt geleid door ondergetekende. Sinds april 1988 (!) zit ik in de begeleiding van gedupeerde beleggers en ben daarmee samen met de voorzitter van de St. Leaseverlies de meest ervaren deskundige op het terrein van het bank- en effectenrecht.
De Vermogensmonitor is op dit moment de enige partij die een klacht kan samenstellen op basis van het verzuimen van de saldibewaking. Bovendien is dit verwijt helder en rekenkundig aan te tonen.
Natuurlijk zijn er een aantal nadelen. Die liggen niet op de kans van slagen. De methode is niet voor ieder product geschikt en leidt niet voor iedereen tot een acceptabel claimbedrag.
Ik wens iedereen veel wijsheid en inzicht op tot de juiste strategie te komen.
P. van Straaten
Met dank aan Laurens B.
De klacht is gestoeld op de uitspraak van de AFM (aug200) over de saldibewakingsplicht. Na twee maanden voorbereiding is de software operationeel gekomen waarmee de meeste leaseproducten kunnen worden getoetst aan de bijbehorende wetgeving.
De begeleiding is goeddeels op basis van no-cure-no-pay en wordt geleid door ondergetekende. Sinds april 1988 (!) zit ik in de begeleiding van gedupeerde beleggers en ben daarmee samen met de voorzitter van de St. Leaseverlies de meest ervaren deskundige op het terrein van het bank- en effectenrecht.
De Vermogensmonitor is op dit moment de enige partij die een klacht kan samenstellen op basis van het verzuimen van de saldibewaking. Bovendien is dit verwijt helder en rekenkundig aan te tonen.
Natuurlijk zijn er een aantal nadelen. Die liggen niet op de kans van slagen. De methode is niet voor ieder product geschikt en leidt niet voor iedereen tot een acceptabel claimbedrag.
Ik wens iedereen veel wijsheid en inzicht op tot de juiste strategie te komen.
P. van Straaten
Met dank aan Laurens B.
-
Maarten
Re: Individuele klachten maken grote kans van slagen
Tja. Ook het verbod op reclame staat niet in de forumreglementen. Dat heb je goed gezien.
-
janneke
Hallo Paul,
Geef eens wat meer info. hierover. Hoe kan ik die "vermogensmonitor" bereiken.
Heeft dit ook zin voor niet meegetekende echtgenoten.
Bedankt, janneke
Geef eens wat meer info. hierover. Hoe kan ik die "vermogensmonitor" bereiken.
Heeft dit ook zin voor niet meegetekende echtgenoten.
Bedankt, janneke
-
info
Hoeveel stichtingen "ondernemers" zijn nu al werkzaam in de claimbranche het lijkt wel een nieuwe bedrijfstak met goede vooruitzichten. Komt dit wel tengoede van de geduperden.
ik vraag het met af????????????
info
ik vraag het met af????????????
info
-
Paul
de Vermogensmonitor (.nl) wordt naast de Stichting leaseverlies gestuurd door mensen die al 15 jaar in het vak zitten.
-
jos de vos
Als jullie al 15 jaar in het vak zitten dan hadden jullie wel wat harder aan de bel mogen trekken in de jaren '90.
Toen hebben we niemand gehort over deze vervelend produkten.
Nu weten ze ineens alles over dit soort produkten te melden, had dat eind jaren '90 bij de afm en dsi goed duidelijk gemaakt dan hadden de 700.000 kontracten nooit op de markt gelegen.
Nederland zit vol met van dit soort wijsneusjes maar als ze echt hun bek open moeten doen zijn ze stil.
Was er toen geen eer te behalen of zo en nu wel?
Toen hebben we niemand gehort over deze vervelend produkten.
Nu weten ze ineens alles over dit soort produkten te melden, had dat eind jaren '90 bij de afm en dsi goed duidelijk gemaakt dan hadden de 700.000 kontracten nooit op de markt gelegen.
Nederland zit vol met van dit soort wijsneusjes maar als ze echt hun bek open moeten doen zijn ze stil.
Was er toen geen eer te behalen of zo en nu wel?
-
jaap
' k wordt niet goed van al die experts.......
waarom beperken jullie je niet tot 1 "gedupeerde" om voor hem of haar wat te bereiken......
Daarna wordt het voor de rest vanzelf eenvoudiger.
Nu richten al die stichtingen zich tot een grote groep.
Leuk voor de buitenwereld maar wie heeft er tot nu toe persoonlijk baat bij gehad ?????
waarom beperken jullie je niet tot 1 "gedupeerde" om voor hem of haar wat te bereiken......
Daarna wordt het voor de rest vanzelf eenvoudiger.
Nu richten al die stichtingen zich tot een grote groep.
Leuk voor de buitenwereld maar wie heeft er tot nu toe persoonlijk baat bij gehad ?????