LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is de overeenkomt juridisch een lening?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
F. Diels

Is de overeenkomt juridisch een lening?

Ongelezen bericht door F. Diels »

Weet iemand hier of de overeenkomst met Legio juridisch gezien een persoonlijke lening is.

Dit omdat ik minderjarig was toen het contract werd afgesloten en minderjarigen geen leningen aan mogen gaan. Ik wil Legio dus aansprakelijk stellen voor de schade.

Moet ik daar eigenlijk mee wachten tot de overeenkomt afloopt (oktober 2003) en de restschuld volledig berekent is of kan ik Legio hier nu al over aanspreken?

JoopB

Re: Is de overeenkomt juridisch een lening?

Ongelezen bericht door JoopB »

Minderjarigen mogen geen leningen afsluiten, als één van je ouders heeft meegetekent is die persoon daarmee de verantwoordelijke. Ik begrijp niet goed waarom je hier nu pas op komt want dit onderwerp is al tien keer doorgezaagd. Meld bij Dexia dat het contract is afgesloten (als je alleen getekent hebt). Word als je nog geen lid bent van de stichting nu lid en meld dit. www.leaseverlies.nl
JoopB

Arnoud Bosch

Ongelezen bericht door Arnoud Bosch »

Ondanks dat je minderjarig bent kan je wel
handelingsbekwaam worden door in het huwelijk te treden

wim

Ongelezen bericht door wim »

Het is geen lening maar een huurkoop overeenkomst.
In elk geval hadden ze het niet aan minderjarigen mogen verkopen. Doe een beroep op de hardheidsclausule bij Dexia, grote kans dat ze alles ongedaan maken. Wacht niet tot de overeenkomst is afgelopen, maar reageer zo snel mogelijk. Succes!

Gesloten