LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Is de SLV wel koosjer?
Is de SLV wel koosjer?
Welke nuchter denkende advocaat geeft zijn client het advies
om voorlopig een schuld(restschuld) vooruit te betalen in een
zaak die hijzelf denkt of meent te kunnen winnen!
Waar is de SLV(Stichting Lease Verlies) mee bezig?
Het zou hetzelde zijn wanneer een advocaat je op het politiebureau
laat bekennen(onder protest )van het plegen van een moord en om je dan proberen
vrij te krijgen tijdens de rechtzitting.Just doesn't make any sense.
Werkt de SLV nu voor ons of voor Dexia?
om voorlopig een schuld(restschuld) vooruit te betalen in een
zaak die hijzelf denkt of meent te kunnen winnen!
Waar is de SLV(Stichting Lease Verlies) mee bezig?
Het zou hetzelde zijn wanneer een advocaat je op het politiebureau
laat bekennen(onder protest )van het plegen van een moord en om je dan proberen
vrij te krijgen tijdens de rechtzitting.Just doesn't make any sense.
Werkt de SLV nu voor ons of voor Dexia?
Laatst gewijzigd door dejongh1 op 12 mei 2004 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Is de SLV wel koosjer?
Als je die moord ook echt gepleegd hebt kan een bekenning best goed werken: om daarna onder verzachtende omstandigheden veroordeeld te worden.
Bekenning of "bekentenis"?
-
Schrijffoutje van Dubio,
Heb al enkele weken terug geschreven dat ik het sterke vermoede heb dat het geld wat inmiddels bijna 100.000 mensen hebben gegeven aan SLV kwijt is.
Ze reageren nergens op, behalve wanneer ze geld kunnen binnen halen dan zijn ze er als de kippen bij.
Ben benieuwd als we voor die 100.000 x 40/45 euro nog iets terug zien…
De tijd zal het leren.
m.v.g. justice man
Heb al enkele weken terug geschreven dat ik het sterke vermoede heb dat het geld wat inmiddels bijna 100.000 mensen hebben gegeven aan SLV kwijt is.
Ze reageren nergens op, behalve wanneer ze geld kunnen binnen halen dan zijn ze er als de kippen bij.
Ben benieuwd als we voor die 100.000 x 40/45 euro nog iets terug zien…
De tijd zal het leren.
m.v.g. justice man
Even tussendoor!
Goh, Justice Man, terug van de vakantie? Je bent zeker wel lekker bruin en uitgerust nu hè?
Dit was het dan. Dag hoor!
An,
Goh, Justice Man, terug van de vakantie? Je bent zeker wel lekker bruin en uitgerust nu hè?
Dit was het dan. Dag hoor!
An,
ik kreeg zelfs een brief van Legio waarin ze mij zelfs
adviseerden om contact met slv op te nemen.
Lief he van ze...
adviseerden om contact met slv op te nemen.
Lief he van ze...
-
Goh justiceman blij weer eens iets van je te zien op het forum.
-
Dank u mensen,
Ben er zelf ook blij om de mede gedupeerde te zien.
En zoals ik heb gelezen is er weer veel actie gaande, goede zaak.
Klasse allemaal.
Wanneer het mogelijk is probeer ik ook te komen, maar kan vanwege me drukke werk niks garanderen.
Hoop dat eindelijk de mensen die iets kunnen doen voor ons wakker worden geschut en aan het denken worden gezet!
Dat eindelijk het onrecht onder ogen wordt gezien en wordt verzacht.
m.v.g. de justice man
Ben er zelf ook blij om de mede gedupeerde te zien.
En zoals ik heb gelezen is er weer veel actie gaande, goede zaak.
Klasse allemaal.
Wanneer het mogelijk is probeer ik ook te komen, maar kan vanwege me drukke werk niks garanderen.
Hoop dat eindelijk de mensen die iets kunnen doen voor ons wakker worden geschut en aan het denken worden gezet!
Dat eindelijk het onrecht onder ogen wordt gezien en wordt verzacht.
m.v.g. de justice man
Justice man:
"Wanneer het mogelijk is probeer ik ook te komen, maar kan vanwege me drukke werk niks garanderen."
Als je niet komt krijg je het nog veel drukker op je werk, want dan moet je nog jaren (over)-werken om je zogenaamde restschulden te betalen.
Dus deze keer geen smoezen, maar:
ALLEMAAL KOMEN !!!!!!!
"Wanneer het mogelijk is probeer ik ook te komen, maar kan vanwege me drukke werk niks garanderen."
Als je niet komt krijg je het nog veel drukker op je werk, want dan moet je nog jaren (over)-werken om je zogenaamde restschulden te betalen.
Dus deze keer geen smoezen, maar:
ALLEMAAL KOMEN !!!!!!!
Even bij het onderwerp blijven !. De vraag was of de SLV wel koosjer is.
Ik kan best begrijpen waarom de SLV -zolang er nog geen uitspraak van de rechtbank in de aangespannen rechtszaak is - gedupeerden niet oproept om maar niet meer te betalen. In de optiek van de SLV is er alleen in het geval van Egaalease sprake van nietigheid van de overeenkomst (en hoeft een gedupeerde niet langer te betalen). Voor alle andere gedupeerden (niet Egaalease dus) is in de vordering 'misleidende reclame' (dit is een vorm van onrechtmatig handelen) gesteld. Echter onrechtmatig handelen heeft niet tot rechtsgevolg de nietigheid (met terugwerkende kracht) van de gesloten leaseovereenkomst. Misleidende reclame/onrechtmatige daad heeft tot (rechts)gevolg een verplichting tot schadevergoeding en niet de nietigheid van de overeenkomst dus. Snappie !!!!!!!
Ik kan best begrijpen waarom de SLV -zolang er nog geen uitspraak van de rechtbank in de aangespannen rechtszaak is - gedupeerden niet oproept om maar niet meer te betalen. In de optiek van de SLV is er alleen in het geval van Egaalease sprake van nietigheid van de overeenkomst (en hoeft een gedupeerde niet langer te betalen). Voor alle andere gedupeerden (niet Egaalease dus) is in de vordering 'misleidende reclame' (dit is een vorm van onrechtmatig handelen) gesteld. Echter onrechtmatig handelen heeft niet tot rechtsgevolg de nietigheid (met terugwerkende kracht) van de gesloten leaseovereenkomst. Misleidende reclame/onrechtmatige daad heeft tot (rechts)gevolg een verplichting tot schadevergoeding en niet de nietigheid van de overeenkomst dus. Snappie !!!!!!!
Op "dwaling" kan een contract wel vernietigd worden. Dit heb ik niet van mijzelf, maar van een advocaat. Dus waarom heeft SLV dit er niet bijgehaald? Alleen op misleiding lijkt mij wat kort door de bocht. Begrijp deze stichting dus niet. Heb wel begrepen dat ze in Hoger Beroep zorgplicht en/of dwaling er nog aan toe kunnen voegen. Zal ook wel gebeuren.
Maar goed, als het contract dus vernietigd wordt, ga je niet verder met de betalingen of de restschuld aflossen. Helaas hebben heel veel mensen dit nu op advies van SLV wel gedaan en zal er dus geprocedeerd worden tot aan de Hoge Raad. Dit gaat nog enkele jaren duren.
Maar goed, als het contract dus vernietigd wordt, ga je niet verder met de betalingen of de restschuld aflossen. Helaas hebben heel veel mensen dit nu op advies van SLV wel gedaan en zal er dus geprocedeerd worden tot aan de Hoge Raad. Dit gaat nog enkele jaren duren.
Op grond van dwaling kan een contract inderdaad door de deelnemer vernietigd worden. Maar een dwalingsvordering is helaas ongeschikt om te worden gebruikt in een collectieve rechtsprocedure. Bij dwaling speelt immers de individuele situatie van een individuele deelnemer die in dwaling is gebracht een grote rol. Het lijkt mij terecht dat de SLV van het in stelling brengen van '"dwaling" heeft afgezien.
Helemaal met je eens Peewee, de 90.000 aangeslotenen bij de SLV kunnen nooit allemaal gedwaald hebben. Denk wel 90% (gok), maar dat zou dan inderdaad individueel bewezen moeten worden en dat is niet de opzet van deze stichting.
Gr. Trudy
Gr. Trudy