LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is nu verlengen zo dom?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Hans

Is nu verlengen zo dom?

Ongelezen bericht door Hans »

Hiermee bedoel ik vooral om tijd te winnen. Verder betreft het in mijn geval o.a.Ahold, dat over enige tijd best wel weer zal bijtrekken. Ondertussen is er dan wellicht een uitspraak van Eegalease. De uitspraak geldt volgens de leaseverlies website dan nog steeds voor het eerste gedeelte, want verlengen is volgens hun gewoon een nieuw contract afsluiten.
Graag reacties!

agnes

Re: Is nu verlengen zo dom?

Ongelezen bericht door agnes »

Alle opties zijn slecht op dit moment, welke je kiest hangt erg van je persoonlijke situatie af. Realiseer je wel dat je maandelijks flink wat geld kwijt bent als je verlengt, en probeer eens uit te rekenen hoeveel de beurs ongeveer moet stijgen om deze kosten weer terug te winnen. Daar tegenover staat natuurlijk wel weer dat je (voorlopig?) af bent van de dreiging van Dexia om bijv. restschuld te betalen.

Uiteraard niet verlengen n.a.v. het Dexia-Aanbod, maar op de "oude manier".

Hans

Op de oude manier, ja. Je kunt het op die manier weer drie jaar rekken en als je er vanuit gaat (als je geen geld hebt liggen) dat je anders per maand toch minimaal hetzelfde bedrag moet gaan aflossen (of dat die dreiging de hele tijd reeel is), valt dat veel geld per maand toch wel mee?
Hans.

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

Als de beurs over 3 jaar weer redelijk is, is het een
goede optie.
Als het hetzelfde blijft or even worst,
dan heb je een probleem.
Dezelfde restschuld en nog eens 3 jaar ingelegd/
maar dat is de gok.
Dat weet niemand.
Sonja.

Ron uit Den Haag

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Volgens mij kan je niet voor drie jaar verlengen op de oude manier, of zit ik er naast?

el

Ongelezen bericht door el »

Iedere dag dat je zaken doet met Dexia is er 1 teveel.
Probeer het op een andere manier te regelen, accepteer het
aanbod nooit!.
Behoud al je rechten.

Ruud

Ongelezen bericht door Ruud »

Beste Ron,

volgens mij kun je op de "oude" manier slechts 1x voor 1 jaar verlengen.

Die extra 2 jaar is het ""voordeel" van het dexia aanbod + je geen extra rente hoeft te betalen weer!
Je maandenlijkse inleg wordt bij het dexia aanbod afgetrokken van je (rest)schuld!

Het dexia aanbod is zo slecht nog niet, het enigste mankement aan het aanbod is dat je van al je rechten moet afzien!

m.v.g. Ruud

Hans

Het is minimaal een en maximaal drie jaar, de gewone manier verlengen. Ik zie het verder niet in het licht van zaken doen met Dexia, maar wat voor mijzelf het gunstigste is. Ik ben bang dat als ik ze voorstel een betalingsregeling te treffen (zonder te tekenen dat afzie van mijn rechten), ze met een (veel?) hoger maandbedrag gan komen, dan het standaardbedrag, daar heb ik ook weinig zin in. Het ligt dacht ik binnen de verwachtingen dat de Eegaleasezaak binnen die drie jaar geregeld moet zijn en die lijkt ook de grootste kans van slagen te hebben. Daarnaast is het ook nog zo dat het bij mij de fondsen Ahold, Ing En ABN-Amro betreft, die allemaal extra te lijden hebben gehad van het bekende schandaal, dus de kans dat deze op termijn stijgen lijkt mij groter dan normaal.
Hans.

Hans

Het is minimaal een en maximaal drie jaar, de gewone manier verlengen. Ik zie het verder niet in het licht van zaken doen met Dexia, maar wat voor mijzelf het gunstigste is. Ik ben bang dat als ik ze voorstel een betalingsregeling te treffen (zonder te tekenen dat afzie van mijn rechten), ze met een (veel?) hoger maandbedrag gan komen, dan het standaardbedrag, daar heb ik ook weinig zin in. Het ligt dacht ik binnen de verwachtingen dat de Eegaleasezaak binnen die drie jaar geregeld moet zijn en die lijkt ook de grootste kans van slagen te hebben. Daarnaast is het ook nog zo dat het bij mij de fondsen Ahold, Ing En ABN-Amro betreft, die allemaal extra te lijden hebben gehad van het bekende schandaal, dus de kans dat deze op termijn stijgen lijkt mij groter dan normaal.
Hans.

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

Heb naar lang overwegen gekozen voor verlengen van contract
ook ik begrijp dat dit de minst slechte oplossing is doch heb wel de tekst onder protest en ondervoorbehoud van alle rechten toegevoegd ook ik denk dat hierdoor je enig uistel hebt van minimaal 1 jaar en mischien hopenlijk stijgt de AEX nog weer maar het blijft gokken en je eerste gedeelte
blijft juridisch mogelijk volgens leaseverlies en Eegalease
dus maar met ons allen blijven hopen op betere tijden
als je nu je restschuld betaalt weet je zeker dat je het kwijt bent!

Ron uit Den Haag

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Daarom ook beste Jan,
Raad ik iedereen aan....niet betalen van de restschuld.

Groet, Ron.

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

Ron, heb geen gebruik gemaakt van het dexia aanbod doch van het oude keuze formulier die je krijgt toegezonden ongeveer 1 maand voor einde kontrakt en dit loopt minimaal 1 jaar en maximaal 3 jaar.

Duck

Ongelezen bericht door Duck »

Het is wel zo dat je het verlies in de verlengingsperiode niet in aanmerking voor een eventuele schadeloosstelling want je gaat nu bewust opnieuw het risico aan(zie LVL)

PS.Heeft degene die zijn leaseovereenkomst heeft verlengd
ook zijn echtgenoot/partner moeten laten teken?

Duck

Hans

Ja Duck, daar ben ik ook benieuwd naar.
Heb het kantoor van Mr.Schoonewille gebeld en werd doorverwezen naar MwBrugman op een adv.kantoor in Rotterdam.
Deze wist mij te vertellen dat je de rechtszaak niet kunt aanvoeren om niet te betalen. Dus hoe lang je het kunt rekken door allerlei brieven is onzeker.

Henk.S

Ongelezen bericht door Henk.S »

Hoi

Ja partner moet mee tekenen. Ook ik moet een beslissing maken binnen 14 dagen. Ik heb nu een verlies van 12500 euro. Ook ik overweeg om het contract te verlengen omdat wij deze schuld niet kunnen betalen. Ook ik heb aandelen ABN AHOLD ING. ik denk ook dat deze in het komende jaar wel weer zullen aantrekken. In de hoop dat het verlies gaat afnemen. Mijn vrouw zal nu ook mee moeten teken, natuurlijk alles onder protest omdat wij geen ander mogelijkheid zien. Met alle duidelijkheid ik ga dus niet in op het aanbod van Dexia.

mvg Henk.S

el

Ongelezen bericht door el »

Henk.S, als je tekent accepteer je het aanbod

agnes

Eens even een redenatie uit proberen:

Op het keuzeformulier wordt inderdaad ook naar de handtekening van de partners gevraagd. Maar...
Waarom zou die meetekenen? (In geval van de Eegaleasers). Hij/zij had immers ook nooit toestemming gegeven om het contract af te sluiten. Mijn partner wil helemaal niets met aandelen te maken hebben en wil hier dus bij geen van de keuzes zijn handtekening zetten! Hij heeft niet voor niets een vernietigingsverklaring gestuurd! Misschien een idee om partner niet mee te laten tekenen voor de verlenging op de oude manier of voor de andere opties op het keuzeforumulier? Immers, heeft eegalease gelijk dan is het contract nietig. Heeft Eegalease geen gelijk (en dat zegt Dexia toch?) dan heeft Dexia die handtekening van de partner helemaal niet nodig! Waarom zou je hem dan zetten? Ik ben benieuwd wat Dexia's reactie hierop zou zijn...

mark

Ongelezen bericht door mark »

mijn contract loopt af winst verdubbelaar ,reeds angemeld bij sticht,legioverlies,wat doe ik nu verder

agnes

Mark, er zijn heel verschillende dingen die je kunt doen. O.a. Verlengen, verkopen of zelf kopen van de aandelen, of weigeren restschuld te betalen, vernietigingsverklaring sturen (door jezelf ivm dwaling, of je eega) corresponderen met Dexia over je klachten (heb je de voorbeeld brief van SLV al gestuurd?) of contact opnemen met Dexia en een regeling proberen te krijgen buiten het Dexia-Aanbod om (niet de hardheidsclausule!), enz enz. Ook het Dexia-aanbod bied nog wat mogelijkheden, maar dat kun je beter niet doen, want dan geef je al je rechten op.

De keuze is erg persoonlijk. Lees eerst eens wat meer op dit forum. Zie ook “belangrijke links en topics”. Dan kun je je een beeld vormen van je mogelijkheden en lees je de motivaties van anderen voor hun keuze. Dan kun je ook wat specificiekere vragen stellen.

groeten,
Agnes

JoopB

Ongelezen bericht door JoopB »

Verlengen staat gelijk met afzien van je rechten en is niet haalbaar qua kosten.
Ik ben geen rekenmeester zoals sommigen onder ons maar als de beurs nu 260 staat terwijl hij 560 stond toen je instapte Moet je dus minstens naar 560 toe om alleen je inleg kwijt te zijn, je hebt dan nog niets verdient. Nu moet hij nog minstens 6% omhoog naar 594 om geld te gaan ontvangen. Als je ook nog eens gaat verlengen moet de beurs dus nog veel verder omhoog om kostendekkend te worden. Ik weet niet wat voor rekenmachine jij hebt maar ik zeg dat het onmogelijk is dat dit in korte tijd, zeg een jaar, kan gebeuren.
Verlengen is dus jezelf verder op kosten jagen.

Groet,

Joop

Gesloten