LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ja en nu

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
roza

ja en nu

Ongelezen bericht door roza »

Nou heb ik voor de tweede maal al een brief gehad van dexia dat ik nog niet gereageert heb op hun voorstel maar ik wil juist niet op hun voorstel in gaan en ze vragen juist om alles terug te sturen ook al ga ik niet op het aan bod in ja en nu wat moet ik doen mijn contract is inmiddels al afgelopen???????????????

piet

Re: ja en nu

Ongelezen bericht door piet »

Beste Roza,
Ook ik heb inmiddels, naast het aanbod, al twee brieven gekregen met het verzoek te reageren.Het is een VERZOEK en GEEN verplichting.Dit is 2 x bevestigt door dexia via hun gratis telefoonnummer.
In het originele contract en in het dexia aanbod(bij het niet accepteren) staat dat je bij afloop kunt kiezen uit 3 opties:
1.Effecten verkopen. U dient een eventuele restschuld in 1 keer terug te betalen.
2. Effecten overnemen. U dient(het restant van)de hoofdsom in 1 keer terug te betalen.
3. Effectenlease- overeenkomst verlengen. U verlengt uw overeenkomst voor minimaal 1 jaar tegen comerciele tarieven.

Niet reageren op het aanbod ligt het meest voor de hand, maar dat is een persoonlijke beslissing.
Ben je al lid van Lease verlies (www.leaseverlies.nl) en/of Eegalease (als maar 1 partner heeft getekend)www.eegalease.nl en de vereniging PAYBACK (www.pay-back.nl).
Bij afloop kun je legio/dexia in kennis stellen van het feit dat u de restsom niet kan betalen.
Dexia komt vanzelf met een afbetalingsregeling.Duizenden andere gedupeerden doen hetzelfde.
Kijk ook op de bovengenoemde site's voor meer informatie of mail bij meer vragen naar [email protected]
Sterkte en groeten,
Piet

roza

Hoe kan ik daar het best mee omgaan? Een kort briefje van ga niet in op t aanbod en betaalrestschuld niet of wat adviseren jullie mij? Ik ben totaal niet in de juridische termen dus zulke brieven die er op het forum staan vind ik wel erg ingewikkeld moet wel weten wat ik stuur!

alvast bedankt

Wim

Ongelezen bericht door Wim »

Piet,

zie jouw punten 1 en 2; Is betaling van de restschuld en betaling van de(eventuele restant) hoofdsom niet hetzelfde?

Wim

roza

Ja maar ik wil graag weten hoe ik nou op dexia moet reageren!

piet

Beste Wim,

Bij het verkopen worden alle aandelen verkocht. De verkoop waarde van nu wordt vergeleken met de aankoopwaarde toen en het verschil moet je bijbetalen.

Bij het overnemen van de aandelen, betaal je het originele aankoop bedrag terug wat je geleend hebt en gebruikt is om de aandelen te kopen. Vervolgens ben je eigenaar van die aandelen en de waarde hiervan

In het eerste geval heb je dus geen aandelen meer maar een restschuld die kleiner is als het aankoopbedrag.
In het tweede geval wordt je eigenaar van de aandelen maar dit kost je wel het originele aankoopbedrag.

Groeten,
Piet

Leen

Ongelezen bericht door Leen »

Roza,
Ik reageer op je vraag: wat moet ik nu doen?
NIETS HELEMAAL NIETS MOET JE DOEN ROZA.

mvg
Leen

piet

Hallo Roza,
Als je niet op hun voorstel wil ingaan hoef je NIETS terug te sturen, ook geen NEE antwoord !
Ik kan me voorstellen dat de antwoorden niet bevredigend genoeg zijn.
Mijn advies is: bel 026-3270525 van PAYBACK, vertel je verhaal en stel je vragen. Met een persoonlijk gesprek kom je misschien verder.
Groeten,
Piet

roza

Ja ok ik kan helemaal niks doen maar ik krijg wel van dexia brieven dat ik nog moet reageren op hun aanbod maar mijn contract is al afgelopen en de rekening van de schuld heb ik al binnen dus ik moet toch wel wat doen maar wat??

piet

Beste Roza,
Even voor de duidelijkheid,is dit het aanbod wat wij allemaal hebben ontvangen (de dikke envelop van dexia met het aanbod waarin je moet afzien van alle rechten)of bedoel jij de brief met een van de drie keuzes die je moet maken omdat je contract is afgelopen:

1.Effecten verkopen. U dient een eventuele restschuld in 1 keer terug te betalen.
2. Effecten overnemen. U dient(het restant van)de hoofdsom in 1 keer terug te betalen.
3. Effectenlease- overeenkomst verlengen. U verlengt uw overeenkomst voor minimaal 1 jaar tegen comerciele tarieven.

Je kunt in dit geval een brief terugsturen met de mededeling dat je niet in staat bent de restschuld te betalen. Laat dexia het initiatief maar nemen.
Ook hier weer mijn advies bel PAYBACK 026-3270525
Groeten,
piet

Gesloten