LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kantonrechter, incasso, zorgplicht, advies

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Vincentc

kantonrechter, incasso, zorgplicht, advies

Ongelezen bericht door Vincentc »

Beste Allemaal,

Mijn contract (Winstverdriedubbellaar) is op 11 mei 2004 afgelopen en ik heb een restschuld van ongeveer 4400 euro. Ik was toen ik dit product afsloot 20 jaar, student, had geen vast inkomen en had al een doorlopend (studenten)krediet bij de bank lopen met een max van ongeveer 5500 euro en een computer lening van ongeveer 2200 euro bij de bank (deze waren beiden geregistreerd bij het BKR).

Ik heb mijn restschuld nog niet voldaan, omdat ik het liefst mijn zaak voor de kanton rechter laat komen, ik ben alleen bang dat dit traject tot en met de kanton rechter me een hoop geld gaat kosten (ik ben, als het zo ver komt, overigens niet van plan om een advocaat in te huren maar om zelf, met de hulp van mijn vader mijn verhaal voor te leggen bij rechtbank).

Ik ben van mening dat Dexia in mijn geval ernstig gefaald heeft in haar zorgplicht. Zij beweren dat ze mijn financiele situatie hadden bekeken, maar zij hebben mij nooit gevraagd of ik een vast inkomen had en als ze (zoals ze zeggen) een rapport van mij hadden opgevraagd bij het BKR dan hadden ze gezien dat ik die twee leningen had.

Nu las ik hier vandaag ook dat misschien de WCK of zoiets van toepassing is en dat dan alle Winstverdriedubbelaars teruggedraaid moeten worden.

Ik zit nu te twijfelen om onder protest te betalen en dan, of af te wachten wat er nog uit allerlei collectieve rechtszaken en gesprekken van leaseverlies en de consumentenbond en de regering komt en/of zelf Dexia voor de (kanton)rechter te dagen.

Of niet te betalen en te wachten tot Dexia mij voor de rechter daagt.

Nu heb ik een aantal vragen.

Denken jullie dat ik sterk sta wat betreft de zorgplicht?
Wat moet ik (we) met die nieuwe ontwikkelingen rond de WCK?
Wat adviseren jullie me?
Kan ik uberhaupt mijn restschuld onder protest betalen en dan vervolgens Dexia voor de rechter dagen?
Andere opmerkingen, advizen en wat dan ook zijn van harte welkom.

Bij voorbaat heel hartelijk dank.

Vincent

aert0001

Re: kantonrechter, incasso, zorgplicht, advies

Ongelezen bericht door aert0001 »

Denken jullie dat ik sterk sta wat betreft de zorgplicht?

Ja, dat denk ik wel, en dat vind je zelf ook al

Wat moet ik (we) met die nieuwe ontwikkelingen rond de WCK?

Nog niets, afwachten.

Wat adviseren jullie me?

Ga zelf dagvaarden, samen met ons!

Kan ik uberhaupt mijn restschuld onder protest betalen en dan vervolgens Dexia voor de rechter dagen?

Onder protest betalen is gewoon niet de meest consquente manier/ je doet het wel of niet.

Andere opmerkingen, advizen en wat dan ook zijn van harte welkom.

Kom bij ons in een groep en ga samen met ons Dexia in Amsterdam dagvaarden.

Ton
Bij voorbaat heel hartelijk dank.

Nes

Ongelezen bericht door Nes »

Hoi Vincent C, ik heb precies zelfde. Was studente van 21 jr dan, krediet bij de bank, BKR geregistreerd geen inkomsten etc.
Ik ben gedagvaard. We hebben een hele sterke positie, zorgplicht is overduidelijk genegeerd hetgeen betekent dat je je restschuld niet hoeft te betalen. Inleg is ander verhaal, moet je misleid voor zijn en nog andere argumenten, en meewerkend rechter hebben om wellicht ook inleg terug te krijgen. Volgende week moet mijn vonnis zijn. Kijk maar vanaf donderdag op de site van Rechtbank Almelo, zie je uitspraak, precedentwerking op jou.
Wat betreft advocaat, verdien je veel dan? Je bent zo jong. Je komt in aanmerking voor gesubsidieerd rechtshulp. En echt niet denken dat je dat simpel met je vader op kan lossen, echt niet doen! Die advocaten bereiden heen en weer honderden pagina's voor.....
PS betaling restschuld, niet doen... waarom zou je? 100% dat na een rechtzaak restschuld kwijt wordt gescholden, ik hou alle uitspraken bij, waar zorgplicht geschonden wordt, geen restschuld betaald..riskeer je wel BKR negatieve melding tijdens rechtzaak periode. Maar die wordt verwijderd zodra de zaak is afgerond en Zalm is er mee bezig om dat te verwijderen voor de gedupeerden (of het gaat lukken is ander verhaal). Wacht niet af dat je gedagvaard wordt, gewoon zelf naar een advocaat stappen en ook niet wachten wat al die verschillende stichtingen doen,iedereen moet toch achteraf hun gelijk individueel bij de rechter halen. Er is trouwens een studenten stichting (juniorlease?)Succes Nes

Nes

Ongelezen bericht door Nes »

Nog iets; JOIN THE GROUP, help ook andere gedupeerden die vragen hebben, doe mee met acties, neem contact op met Pay Back, ze kunnen je helpen. Groet

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Eén tip. Ik weet dat juristen van de afdeling juridische ledenservice van de Vereniging Consument en Geldzaken alle mogelijke rechtshandeling in strijd met de WCK begin vorig jaar tot op de bodem hebben uitgezocht. Dit onderzoek had weliswaar betrekking op het effectenleaseproduct SprintPlan van Spaarbeleg, maar dit maakt niet zo veel uit. De kennis is daar aanwezig. VC&G is wel, zoals alle consumentenorganisaties in ons land een ledenvereniging. Dus je zult wel lid moeten worden; kost meen ik 20 euro. per jaar.

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

peewee, als ik lid word van de VCG, krijg ik dan inzage in het dossier over de WCK? In dat geval word ik graag lid.

Groet, Trudy

Gesloten