Ik heb 2 maanden geleden mijn restschuld onder protest betaald. Nu ontvang ik van Dexia-bank een brief, waar tot slot vermeld staat:
Wanneer u bij de Klachtencommissie DSI een klacht tegen ons zou willen indienen, dan dient u dit op grond van het Klachtenreglement van de Klachtencommissie DSI te doen binnen een termijn van drie maanden te rekenen vanaf de ontvangst van de brief waarin wij aansprakelijkheid onzerzijds van de hand wijzen.
Vraag is nu: moet ik mijn klacht nu richten aan DSI (ik aangesloten bij de Stichting Leaseverlies - is dat niet voldoende?) ?
Kampen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klacht indien bij DSI na betalen onder protest?
-
Re: klacht indien bij DSI na betalen onder protest?
Je kunt zelf een klacht indienen bij DSI of een rechtzaak aanspannen tegen Dexia, het feit dat je bent aangesloten bij leaseverlies maakt niets uit. De afwachtende houding die je aanneemt kan er alleen maar toe leiden dat je kunt fluiten naar je geld.
-
Re: klacht indien bij DSI na betalen onder protest?
Stichting Leaseverlies verdedigt u niet (persoonlijk) wanneer Dexia u zal dagvaarden.
De zaken die nu voorkomen zijn grotendeels van 1,5 jaar terug (eind 2002).
Het kan dus even duren voordat Dexia u dagvaard echter vergeten doen ze niet!
Het beste kunt u Dexia voor zijn en zelf middels een advocaat Dexia dagvaarden.
Het grote voordeel hiervan is dat de zaak dan in Amsterdam voorkomt waar veel gedupeerde (gedeeltelijk) in het gelijk worden gesteld.
Wordt je gedagvaard in Almelo, Roermond of den Haag dan is de kans nihil dat je wint!
Overigens moet jezelf ongeacht de uitkomst van de aangespannen rechtzaak van Leaseverlies alsnog zelf naar de rechter (middels advocaat), dus hoe je het ook went of keert het nemen van een advocaat is noodzakelijk, tenzij je jezelf “verloren” geeft.
Op het forum staat ook een artikel/ uitspraak waarin een leasebelegger dacht zichzelf te verdedigen en met argumenten aan kwam en stukken die niet relevant waren.
Hiermee had hij naast de zaak (uiteraard) te verliezen zichzelf ook nog behoorlijk belachelijk gemaakt.
M.a.w. het is een utopie je geld terug te krijgen zonder advocaat!!
m.v.g. justice man
De zaken die nu voorkomen zijn grotendeels van 1,5 jaar terug (eind 2002).
Het kan dus even duren voordat Dexia u dagvaard echter vergeten doen ze niet!
Het beste kunt u Dexia voor zijn en zelf middels een advocaat Dexia dagvaarden.
Het grote voordeel hiervan is dat de zaak dan in Amsterdam voorkomt waar veel gedupeerde (gedeeltelijk) in het gelijk worden gesteld.
Wordt je gedagvaard in Almelo, Roermond of den Haag dan is de kans nihil dat je wint!
Overigens moet jezelf ongeacht de uitkomst van de aangespannen rechtzaak van Leaseverlies alsnog zelf naar de rechter (middels advocaat), dus hoe je het ook went of keert het nemen van een advocaat is noodzakelijk, tenzij je jezelf “verloren” geeft.
Op het forum staat ook een artikel/ uitspraak waarin een leasebelegger dacht zichzelf te verdedigen en met argumenten aan kwam en stukken die niet relevant waren.
Hiermee had hij naast de zaak (uiteraard) te verliezen zichzelf ook nog behoorlijk belachelijk gemaakt.
M.a.w. het is een utopie je geld terug te krijgen zonder advocaat!!
m.v.g. justice man