LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klagen bij commissie DSI
klagen bij commissie DSI
De klachtencommissie van het Dutch Securities Institute (DSI) te Amsterdam, de opvolger van de Klachtencommissie Beursbedrijf, behandelt slechts klachten over instellingen die bij het DSI aangesloten (geregistreerd) zijn. Zie www.Stichting-dsi.nl. Legio Lease is niet aangesloten bij DSI, dus klagen over Legio Lease bij DSI heeft geen zin. Bank Labouchere is wel geregistreerd, maar inmiddels is Legio Lease een onderdeel van Dexia Bank Nederland B.V. Deze bank is ook bij DSI geregistreerd. M.i. dient er dus geklaagd te worden over het optreden van een onderdeel van Bank Labouchere en/of de Dexia Bank. DSI heeft me inmiddels bericht dat de instantie waarover geklaagd wordt eerst aansprakelijk gesteld dient te worden voor de schade. En na een afwijzing van die claim kan de klacht pas bij DSI in behandeling worden genomen (info DSI). De directeur van Dexia is de heer J. Krant.
Re: klagen bij commissie DSI
Een totaal onware stelling, lees de krant er ff opna over de uitspraak welke is gedaan in een LEGIOLEASE zaak.
Hier wordt dus al een veronderstelling ingenomen welke nergens op gestoeld blijkt te zijn.
Kortom, allemaal dus ook bij DSI je klacht indienen.
Hier wordt dus al een veronderstelling ingenomen welke nergens op gestoeld blijkt te zijn.
Kortom, allemaal dus ook bij DSI je klacht indienen.
JS, naar aanleiding van jouw artikel heb ik het DSI een mail gestuurd met jouw stelling als vraag.
Het antwoord van DSI was dat de klachten over Legio door
DSI worden behandeld mits ze voldoen aan de gestelde eisen zoals vermeld op de website van DSI.
Het antwoord van DSI was dat de klachten over Legio door
DSI worden behandeld mits ze voldoen aan de gestelde eisen zoals vermeld op de website van DSI.
Heeft er iemand meer info over de DSI de post van heer Blok gelezen maar dit is toch weer anders ?
Beste heer van Es,
Wat is er anders hier dan wat u van mij gelezen hebt. Als u
het bovengenoemde adres opzoekt op internet kunt u alles te
weten komen over DSI. Ter uwer informatie, als u een klacht
indiend bij DSI moet u een document ondertekenen dat u de
uitspraak van de commissie als bindend aanvaard. Hier be- staat nogal wat misverstand over en enkele mensen hebben daarom hun procedure bij DSI hierdoor gecanceld. De bindend verklaring houd alléén in dat bij DSI niet verder geproce- deerd kan worden indien onverhoeds u niet in het gelijk gesteld wordt.
Voor de Stichting is dat geen belemmering (wordt vermeld) en
de weg naar de burgerrechter staat dan nog gewoon open.
m.v.g.
L. Blok
Wat is er anders hier dan wat u van mij gelezen hebt. Als u
het bovengenoemde adres opzoekt op internet kunt u alles te
weten komen over DSI. Ter uwer informatie, als u een klacht
indiend bij DSI moet u een document ondertekenen dat u de
uitspraak van de commissie als bindend aanvaard. Hier be- staat nogal wat misverstand over en enkele mensen hebben daarom hun procedure bij DSI hierdoor gecanceld. De bindend verklaring houd alléén in dat bij DSI niet verder geproce- deerd kan worden indien onverhoeds u niet in het gelijk gesteld wordt.
Voor de Stichting is dat geen belemmering (wordt vermeld) en
de weg naar de burgerrechter staat dan nog gewoon open.
m.v.g.
L. Blok
wie van jullie heeft er concreet een klacht ingediend bij DSI?
Beste heer Blok,
U schrijft:
Voor de Stichting is dat geen belemmering (wordt vermeld) en de weg naar de burgerrechter staat dan nog gewoon open.
Waar wordt dat vermeld?
Dacht dat u en ik er nog niet uit waren hoe het nu precies zat met een rechtzaak na uitspraak DSI? De stichting zegt dat als je een klacht laat behandelen bij DSI dat je dan niet meer bij Leaseverlies terecht kunt. Dat ze dan ook zeggen dat je niet meer bij Eegalease terecht kunt is onzin, immers daar gaat men zelf niet heen dat doet de Eega.
DSI is naar mijn mening overigens geheel niet onafhankelijk en neemt de laatste tijd beslissingen die alleen maar in het voordeel zijn van Dexia!!!
U schrijft:
Voor de Stichting is dat geen belemmering (wordt vermeld) en de weg naar de burgerrechter staat dan nog gewoon open.
Waar wordt dat vermeld?
Dacht dat u en ik er nog niet uit waren hoe het nu precies zat met een rechtzaak na uitspraak DSI? De stichting zegt dat als je een klacht laat behandelen bij DSI dat je dan niet meer bij Leaseverlies terecht kunt. Dat ze dan ook zeggen dat je niet meer bij Eegalease terecht kunt is onzin, immers daar gaat men zelf niet heen dat doet de Eega.
DSI is naar mijn mening overigens geheel niet onafhankelijk en neemt de laatste tijd beslissingen die alleen maar in het voordeel zijn van Dexia!!!
Ik verkeer toch heilig in de verondrstelling dat, als ik me tot de klachtencommissie DSI wend, ik voor mezelf daarmee de weg naar de rechter, hetzij via Leaseverlies hetzij via Eegalease, afsluit. Immers de rechter kijkt in eerste instantie naar het oordeel van DSI, en als dat negatief is uitgevalen voor mij, zegt die rechter vast en zeker: 'gaat u maar!'. Daarom heb ik (vooralsnog) ook geen klacht bij de DSI ingesteld. Of zie ik het nu helemaal verkeerd? Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
wie bij DSI een klacht indient mag niet rekenen op een spoedige behandeling gezien de vele klachten die bij hen zijn ingediend. Verder is de uitspraak van DSI bindend. Daarvoor moet de klager een formulier ondertekenen. Het is dus de vraag of een beroep bij de rechter nog mogelijk is.
Inderdaad, zeer de vraag .... Althans het beroep zal wel mogelijk zijn, maar of de rechter met voorbijgaan aan de uitspraak van de klachtencommissie een oordeel velt, dat lijkt me niet ..... En eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in een onafhankelijk rechterlijk oordeel. Die stap wil ik mezelf dus niet afsnijden.
Dit heb ik van de site van Radar (chatsessie met advocaat van Leaseverlies, dhr. Schonewille):
Schonewille: DSI is een alternatieve procedure voor de procedure die Leaseverlies gaat starten. Het probleem is dan wel dat mensen die bij DSI klagen niet langer gebaat zijn bij de acties van de Stichting Leaseverlies. DSI eist namelijk dat de klager verklaart de uitspraak als bindend advies te aanvaarden. Dat betekent dat die uitspraak geldt als overeenkomst tussen Dexia en de klager.
Ik denk dat dit voldoende duidelijk moet zijn. Toch?
Schonewille: DSI is een alternatieve procedure voor de procedure die Leaseverlies gaat starten. Het probleem is dan wel dat mensen die bij DSI klagen niet langer gebaat zijn bij de acties van de Stichting Leaseverlies. DSI eist namelijk dat de klager verklaart de uitspraak als bindend advies te aanvaarden. Dat betekent dat die uitspraak geldt als overeenkomst tussen Dexia en de klager.
Ik denk dat dit voldoende duidelijk moet zijn. Toch?