LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koersenvraag korting kado voor slimmerikken Maarten of Joop

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
renee

Re: koersenvraag korting kado voor slimmerikken Maarten of Joop

Ongelezen bericht door renee »

vraag aan Maarten,

Ik heb een aflopend contract van mijn schoonmoeder onder mijn beheer, nog een paar maanden en ze moet 'naar de steun', het gaat om een enorm bedrag, 2 contracten aandelenlease.

Mag ik je het op je privemail voorleggen, het voert te ver om dat op dit forum te doen?!

Gaarne je reaktie,

Alvast mjn dank,

Renee

Harrie

Ongelezen bericht door Harrie »

Ten alle eerste allemaal hartige bedankt voor jullie reacties, nu kan ik s'nachts voortaan bijna slapen denk ik.
Alleen ik kan mijzelf niet voorstellen dat de aandelen zo ver stijgen dat ik het verschil van die 50% eruit haal.
Want als ik het afkoop moet ik nu nog 50% van de resterende rente betalen, dit is 27000 - de al betaalde rente van de eerste 3 jaar, dit is 27000-7450=19550x50%=9775 euro.
Daar moet ik nog het koersverlies bij bijbetalen, dit is ongeveer 8000 euro volgens mij.
Dus samen 9775+8000=17775 euro kost mij dit op dit moment nog.
Als ik het door laat lopen moet ik nog 19550 euro rente betalen,en als de koersen dan beter zijn is het mooi maar als ze nog hetzelfde zijn moet ik alsnog dat koersverlies bijbetalen.
Ik denk er ongeveer de hele dag aan, ik wordt gewoonweg niet goed van die grote bedragen.
En ben erg blij dat jullie op dit forum je tijd willen besteden aan zo'n klunzen als ik.
Jongens ik ben blij dat er ook nog MENSEN zijn op de wereld die elkaar willen en kunnen helpen.

Bedankt Harrie

Jan.H,

Ongelezen bericht door Jan.H, »

Aan Maarten,
Als je het zo voorrekend is dat minder dramatisch, zoiets
dacht ik al wel maar ik kon het niet in een rekensom
vertalen.Maar meer of minder, verlies blijft flink.En als,zoals ik ook,
je je hebt laten wijsmaken dat "Korting Kado" je na 3 jaar
niets meer kostte probeer je je aan iedere minder "erge"
rekensom op te trekken om bij het"thuisfront" wat minder stom
over te komen.
Ook de overname van het pakket aandelen als dat financeel
kan heeft misschien voordeel?

Harrie

Maar je kunt je aandelen toch pas overnemen als je kontract afgelopen is ?
Anders denk ik dat ik dat nu meteen het beste kan doen, dan hoeft je in ieder geval die elendige rente niet meer te betalen.

Bart

Ongelezen bericht door Bart »

Beste Maarten,

Bedankt voor je reactie op mijn reactie op het forum.

Jouw berekeningswijze ziet er inderdaad gunstiger uit als de mijne. Op zich is dit wel een reden om het plan te laten doorlopen, maar ik vraag me af als ik nu zou stoppen
En een lening aan ga om het geld terug te betalen of ik dan toch niet goedkoper uit zal zijn.

Groeten Bart.

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Bart,
Als je een lening aangaat, hoe hoog moet die lening dan zijn?
1. Huidige restschuld ad 13.262,-
2. Boeterente Dexia ad 5.755,-
totale lening 13.262 + 5.755,- = 19.017.

Als je het zakelijk bekijkt geldt het volgende:
VERLENGEN
Als je gaat verlengen dan heb je over 7 jaar bij Dexia nog steeds die schuld van 13.262,- (even afgezien van de waarde van de aandelen)
OVERNEMEN
Als je gaat overnemen en je sluit daarvoor een lening af dan heb je over 7 jaar nog een schuld van 13.262 + 5.755 = 19.017.
Om op dezelfde situatie als bij verlengen uit te komen moet je dus in die 7 jaar van die lening weer 5.755 aflossen.
Stel je doet dat op basis van annuiteiten (dan heb je een vaste maandlast) en de rest van de lening (die 13.262 dus)doe je aflossingsvrij. Dan moet je die lening kunnen afsluiten tegen een rente van maximaal 6,2% om op zijn minst quitte te spelen. Bij dit rentepercentage bedraagt de maandlast over de annuiteit namelijk 68,51 en de rente over het aflosvrije deel 68,52. totaal dus 137,03.

Het zal niet meevallen om een lening tegen dat percentage af te sluiten. Vooral niet als je een vaste rente wilt. Waarschijnlijk kan dat wel als je daarvoor een hypotheek zou afsluiten (overwaarde). Maar dan heb je weer te maken met afsluitkosten/notariskosten e.d.

groet Maarten

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Oh ja, Die 137 euro is ook de maandlast die je hebt je de aandelen bij Dexia laat. (Dit voor de andere lezertjes)
groet Maarten

Jan H,

Ongelezen bericht door Jan H, »

Aan Harrie Bij korting kado kun je na 3 jaar de aandelen
laten verkopen (of zelf overnemen tegen oorspronkelijke
prijs).Maar dan moet je wel over de resterende termijn
50% van de rente bij betalen .Als je het renteverlies van
eigen kapitaal nog bij de rekensom van Maarten telt is de
insteek van hem om het verlieste wat te beperken door te blijven zitten
nog niet zo gek. Of er moet een door de rechter aan Dexia
opgelegd beter afkoopbod komen.

Harrie

Bedankt Jan H,

Maar dan krijg je niet die divident denk ik of toch wel ?
Als ik het nu door laat lopen moet ik nog ongeveer 19320 euro betalen.
Als ik het afkoop ben ik ongeveer 17660 euro kwijt,
50% van de nog te betalen rente + koersverlies=9660+8000=17660
Dus voor 1660 euro meer loopt het nog 7 jaar door en krijg dan die 7 jaar nog af en toe divident (denk ik)
Als de koers dan gestegen is ben ik naar mijn mening beter af als ik het door laat lopen, als hij nog verder zakt heb ik een probleem.
Maar de meeste mensen denken dat het gezien mijn aandelenpakket eerder beter als slechter wordt.
Ik hoop dat jullie gelijk hebben.
Mijn vertrouwen in jullie is 1000x beter als in legio lease.

Bvd Harrie

Ruud

Ongelezen bericht door Ruud »

Ik ben aan het rondstruinen omdat ik voor kennissen bezig ben om het een en ander uit te zoeken. Die twijfelen ook tussen afkoop of doorlaten lopen. Dit zal toch persoonlijk blijven omdat je niet weet wat de aandelen gaan doen in de toekomst. Ik hoop dat er ooit nog eens een aanbod komt dat je kunt stoppen met minder of geen boeterente. Verlies van aandelen blijft volgens mij wel altijd bij de Legio-klanten.

TIP: Mocht je komen te overlijden dan ben je er ook vanaf. Zowel van de maandlasten als het eventuele koersverlies, dus dat zou ook nog een motivatie zijn om ze aan te houden.

el

Ongelezen bericht door el »

kan iemand mij vertellen waar ik kan vinden in het contract dat als je alle aandelen overneemt van het product korting kado je 50% boete betaald over de resterende maand bedragen.
Als het zo is betaal ik namelijk helemaal niet meer.

el

Dit heb ik niet geschreven!

el

sorry el
ik heb dezelfde voorletters

sea

Ongelezen bericht door sea »

Beste mensen,

El: 50 % boeterente heb ik telefonisch doorgekregen.
Harrie: Ik heb ook kortingskado (einddatum 2010)en ik heb besloten om mijn contract nog 3 jaar aan te houden en wachten op betere tijden. Mocht het alleen maar slechter gaan dan heb ik extra pech maar die risico wil ik liever nemen dan een ALLEEN maar aflossen.
Maarten: hartelijk bedankt voor je berekening. Ik zat er al een hele tijd mee te knoeien maar kwam er zelf niet uit.

Veel succes met jullie keuze..

mvg,

Sea

el

beste sea,
Als het niet in het contract staat mogen ze dat dan wel eisen.

el

Hallo el 2, verander hem even als je wil het is namelijk nogal verwarrend.

sea

Ongelezen bericht door sea »

El: Volgens mij moet je het iets anders zien. Je hebt je contract getekent dus dien jij je eraan te houden. Ze geven je een OPTIE om er onderuit te komen en daar is die 50% boeterente voor .. meer als contract afkopen... Ik dekn dat je het zo moet zien en niet als iets van het staat niet in mijn contract en ...

groeten,

Sea

Kees

Ongelezen bericht door Kees »

In de wet staat 5% contantmaking (is heeeeeel veel boete); Dexia hanteert een vriendelijker regeling, namelijk 50%. In feite wordt je hier dus een keertje gematst door die mensen. Dit is allemaal al eens behandeld, weet alleen niet meer waar. Maar goed, mocht het je echt interesseren: wie zoekt...

Groeten hoor! Kees

Gesloten