LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koersplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
ijvo

Koersplan

Ongelezen bericht door ijvo »

Ik heb dit forum aandachtig gelezen en kom nogal rare onderwerpen tegen.

Fijn dat jullie een Stichting hebben opgericht. Ik heb zelf ook nog een contract bij LL lopen en denk erover om ook lid te worden.

Vandaag heb ik in ieder geval mijn KoersPlan geannuleerd, liep al vier jaar en moest nog elf jaar gaan. Beter nu een verlies pakken, dan nog jaren te sparen en helemaal de boot in te gaan.

frederica

Re: Koersplan

Ongelezen bericht door frederica »

Koersplan is geen aandelenlease-product maar een kapitaalverzekering. Eigenlijk loop je hierbij weinig risico. Je maandbedrag wordt in een beleggingsfonds gestopt. Wel is het voordeliger om dit rechtstreeks te doen, maar nu je al vier jaar hebt betaald is het misschien niet zo verstandig om te stoppen omdat je inleg eigenlijk voor een groot gedeelte aan administratiekosten afneemt.

ijvo

Hallo,

Ik wil lid worden van de Stichting maar wat ik tegenkom in het forum is : weet iemand het telefoonnummer van de Stichting ?

Heeft iemand al een wachtwoord om de gegevens op de site van de Stichting te controleren ?

Wat adviseren de geachte forumleden mij aan.

Uw advies/ervaring lees ik gaarne.

Bedankt,

Ijvo

ijvo

Beste Frederica,

Bedankt voor jouw advies betreffende KoersPlan natuurlijk ben ik op de hoogte van het feit dat dit een kapitaalverzekering is. Ik heb gedurende de totale looptijd
f 4.800,00 betaald de waarde is nu E. 892,00 als ik door betaal zeg maar 11 jaar x f100,00 per maand = f 13.200,00 en kijk naar het behaalde resultaat na 4 jaar , wat zou jij dan doen ?

Het contract bij LL daar betaal ik f 500,00 per maand voor dit loopt over een jaar af. Ik ben geen kapitalist.

Anyhow leuk dat je reageerde.

Ijvo

frederica

Hoi Ijvo,

Ik heb ook een koersplan lopen, alleen die van mij loopt al 7 jaar en ik heb nog 13 jaar te gaan. Totale inleg tot nu toe fl. 8.400 en waarde per heden (onlangs opgevraagd) ca. 3.200 euro. Dik verlies dus. Nu heb ik begrepen dat de eerste vijf jaar van je contract een groot gedeelte van de inleg aan kosten e.d. wordt besteed en dat het echte opbouwen dus pas na die vijf jaar gaat beginnen. Ook zie ik wel wat voordelen in het feit dat de koersen nu laag staan; voor mijn maandbedrag worden nu veel meer participaties in het beleggingsfonds gekocht dan bij hoge koersen. Bij koersstijging profiteer je daar weer extra van.
Dat neemt niet weg dat ik achteraf spijt heb dat ik hieraan ben begonnen. Je kan veel beter rechtstreeks maandelijks in beleggingsfondsen deelnemen. Dit ben ik dus maar naast mijn koersplan gaan doen, want om op dit moment te stoppen is wel het slechtste moment.

Ijvo

Ongelezen bericht door Ijvo »

Hallo Frederica,

Ik neem het verlies van dit koersplan en ga eens bekijken in welke beleggingsfondsen ik wil gaan deelnemen. Wat je zegt over de lage koersen en het te kopen aantal participaties is waar.

Ook neem ik deel aan een aantal lijfrente-produkten, alleen jammer dat dit volgend jaar niet meer aftrekbaar is van de belasting.

met vriendelijke groet,

Ijvo

frederica

Ah, die heb ik juist premievrij laten maken. Eigenlijk om dezelfde reden. Ook hier wordt in beleggingsfondsen gestort, alleen over de uitkering moet je straks inkomstenbelasting betalen. Mijn spaarloon was gekoppeld aan een lijfrente, nu stort ik het bedrag van mijn spaarloon in een beleggingsfonds.

Overigens als je pensioentekort hebt kun je ze nog steeds aftrekken hoor. Alleen de basisruimte wordt afgeschaft.

frederica

Van dat laatste ben ik bij nader inzien toch niet zo zeker. Lijkt inderdaad zo te zijn dat het er helemaal aangaat.

Net aan het nieuwe belastingstelsel gewend, krijgen we dit allemaal.

Ik had trouwens begrepen dat bijna alle fiscale voordeeltjes voor werknemers er aangaan: pc-regeling, fiets-regeling, feestdagenregeling (fl. 300), spaarloon- en premiesparen. Leuk hoor :(

Ijvo

Ongelezen bericht door Ijvo »

Volgens mijn gegevens heb je volledig gelijk m.i.v. van volgend jaar blijft er weinig of niets meer over van de fiscale voordelen.

Overigens las ik elders op dit forum dat er deze maand een LL contract van jou afloopt en dat je ook nog geen wachtwoord hebt ontvangen van de Stichting klopt dat ?

Ik heb me inmiddels maar aangemeld. Ga jij het contract bij LL verlengen ?

mvg

Ijvo

wout

Ongelezen bericht door wout »

Groot gelijk ijvo, beerput en blijft niets van over, Gr Wout

9

Ongelezen bericht door 9 »

up

Gesloten