LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] krantenbericht "De Limburger" : Eegalease--Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Randy

krantenbericht "De Limburger" : Eegalease--Dexia

Ongelezen bericht door Randy »

Nieuws - Economie

Ook Eegalease dagvaardt Dexia
DEN HAAG - De Dexia Bank is opnieuw gedagvaard door gedupeerde leasebeleggers. De stichting Eegalease daagt Dexia voor de rechter namens de partners van beleggers.
Eerder al diende de stichting Leaseverlies een claim in tegen de bank. De nieuwe stichting Eegalease werd zes weken geleden opgericht en zegt de belangen van ruim tienduizend beleggers te behartigen. De stichting eist dat Dexia alle contracten voor aandelenlease verbreekt die niet door de partner van beleggers zijn ondertekend.

Iedereen die zo'n contract tekent, heeft de handtekening nodig van de wettelijke partner (echtgenoot of geregistreerd partner), zegt Eegalease, verwijzend naar de zogenoemde gezinsbeschermende bepaling uit het Burgerlijk Wetboek.

Dexia is niet onder de indruk van de tweede dagvaarding. De bank noemt de actie van Eegalease een ,,zwaktebod''. ,,Je kunt niet twee keer alles vragen.'' De bank bestrijdt dat de wettelijke gezinsbescherming ook voor aandelenlease geldt.

De stichting Eegalease is het geesteskind van beleggersclub VEB, de Consumentenbond en de stichting Leaseverlies.(ANP)

vrijdag 14 maart 2003

helena

Re: krantenbericht "De Limburger" : Eegalease--Dexia

Ongelezen bericht door helena »

Ik durf het bijna niet te zeggen en toch denk ik dat ik niet de enige ben.
Ik weet helemaal niet meer of mijn man en ik beiden onze handtekening hebben gezet. Kunnen we dan toch naar EEGAlease?
Wie heeft dit ook?
Groet

Leen

Ongelezen bericht door Leen »

Helena,
Vraag even een kopie van je contract aan Dexia/Legio...
Gewoon een vriendelijk briefje sturen.
Heb ik ook gedaan, en binnen een week een kopie ontvangen.

mvg
Leen

helena

Ongelezen bericht door helena »

Dank je, doe ik

jeroen

Ongelezen bericht door jeroen »

... Dexia stelt en ik citeer:

,,Je kunt niet twee keer alles vragen.''

Dat gebeurt ook niet want de contractant vraagt het een en de partner vraagt het ander... Twee verschillende mensen, twee verschillende stichtingen.

Het een staat geheel los van het ander!!!

Wat nu zwaktebod???

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Helena,
M.i. geeft het niks dat je het niet weet. Gewoon de vernietigingsbrief sturen, en Dexia reageert dan vanzelf wel.
Overigens, op de site van Eegalease (www.eegalease.nl) staat een antwoord op een dergelijke vraag. Ik citeer:
Ik weet niet meer of wij nu allebei hebben getekend of niet. Wat moet ik nu doen?
Om na te gaan of u hebt meegetekend of niet dient u uw effectenlease-overeenkomst na te kijken. Indien bij het veld voor uw handtekening niet expliciet gevraagd werd naar de handtekening van de eega, acht de Stichting de kans groot dat de eega niet heeft getekend.
Indien dit wel zo zou zijn, om wat voor reden dan ook, dan zal Legio Lease dat aantonen middels het overleggen van de bij Legio Lease aanwezige overeenkomst. Bij twijfel adviseert de Stichting Eegalease u in elk geval een vernietigingsbrief te verzenden om uw rechten veilig te stellen. Mocht achteraf blijken dat u de effectenlease-overeenkomst wel mede hebt ondertekend, dan heeft de vernietiging geen doel getroffen en is de effectenlease-overeenkomst gewoon geldig.
vr.gr.

Gesloten