LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laat je angsten varen, doe als Storms
Laat je angsten varen, doe als Storms
Het valt me op dit forum op dat nog zo veel mensen zo aardig, beleefd en nederig blijven, ondanks dat we met z'n allen verschrikkelijk zijn belazerd. We schrijven lange, keurige, beleefde goed gergumenteerde brieven waar we veel energie en tijd in steken. Diplomatie voor alles, gedreven door angst. Weet wel dat Dexia hier helemaal geen boodschap aan heeft. Dexia wil alleen geld zien en probeert dat met trucs voorelkaar te krijgen. Vanavond zag ik P.Storms op de TV. Die bereikt veel met duidelijke taal en harde woorden. Ik denk dat hij prima onze gevoelens zou kunnen verwoorden aan de directie van Dexia. Niet om juridisch ons gelijk te halen, maar om voor de camera die Bruneel eens flink de les te lezen. Radar mag dit trouwens ook doen op 31 maart. Goed voor de negatieve publiciteit, daarmee imagoschade voor Dexia en genoegdoening voor ons. Kom op mensen, laat angst plaatsmaken voor woede, betaal de afgesproken termijnen waarvvor getekend is, maar geen cent meer. Laat je er niet onder krijgen en doe alsof Dexia niet bestaat. Laat je er a.u.b. niet onder krijgen. Dexia ligt niet wakker van onze klaagliederen. Overtuig jezelf ervan dat je terecht woedend bent en terecht niet ingaat op welk aanbod dan ook. Gooi die beleefdheid, nederigheid en keurigheid overboord en hang diplomatie aan de wilgen. Doe jezelf niet langer geweld aan, want we zijn belazerd en (terecht) woedend. Mijn reacties naar Dexia zullen voortaan kort, zakelijk en duidelijk zijn. De argumenten kent Dexia al lang. Die hoeven we niet tig keer te herhalen. Laat je angsten varen, overtuig eerst jezelf. Draai het vanaf vandaag om en ga voor de harde aanpak. Dat maakt je tegenover Dexia pas sterk!
Re: Laat je angsten varen, doe als Storms
Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens. Maar met onbeschoft gedrag naar Dexia toe, bereik je volgens mij het tegenovergestelde. En dat gebeurt toch redelijk veel. Een grap en een grol moet kunnen. Maar laten we zorgen dat we serieus genomen worden. Dat kan alleen als we ons zelf serieus nemen. Hard, beleefd en fatsoenlijk kunnen volgens mij wel samengaan.
groet
groet