Medegedupeerden,
Aan het eind van deze maand had mijn laatste rentebetaling via automatische incasso moeten zijn betaald. Ik lees ook iets in het contract dat dit bedrag verhoogd zou worden met ƒ 100,00 als eerste termijnbetaling. Dit in verband met het voldoen aan de voorwaarden van huurkoop (wat die enorme discussie veroorzaakte).
Nu heb ik een aantal acties ondernomen, waardoor Dexia wel door heeft dat ik niet van plan ben me zomaar gewonnen te geven. Ik vermoed dat zij de incasso stopgezet hebben om mij zo te beschuldigen van niet nakomen van mijn verplichtingen. Ik heb de raad van Eegalease opgevolgd en heb na de vernietiging door mijn eega de betalingen niet stopgezet en hiertoe ook een brief volgens voorbeeld Eegalease naar Dexia gestuurd.
Mijn vraag is allereerst of er meer mensen zijn die het beschreven geval tegenkomen. Ten tweede vraag ik mij af of de situatie negatieve consequenties voor mij kan hebben. Ik ben van plan de betaling van mijn restschuld zo lang mogelijk te rekken en wil daartoe zo sterk mogelijk staan.
Mvg
Wilfred
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laatste rentebetaling
-
Wim V
Re: Laatste rentebetaling
Beste Wilfred,Ik heb een winstverdriedubbelaar afgesloten en via automatische incasso werd iedere maand rond de 27ste het bedrag afgeschreven.Laatste termijn zou 27Aprilafgeschreven moeten zijn.Echter tot op heden is dit niet gebeurd.Ik weet niet waarom.Hebzelf niets ondernomen richting bank.Ik doe hier niets aan.laat ze het maar uitzoeken.!!!
-
Leo
Beste Wim V,
Ook ik zat met deze vraag, ik heb dit voorgelegd aan Dexia en het antwoord hierop was dat aan het einde van een overeenkomst na het incasseren van de een na laatste maandtermijn de automatische incasso door hen altijd wordt stopgezet, dit om een mogelijke onterechte voortzetting van de incasso na het einde van de overeenkomst uit te sluiten. De laatste incasso wordt dan via de eindafrekening verrekend.
Groetjes Leo
Ook ik zat met deze vraag, ik heb dit voorgelegd aan Dexia en het antwoord hierop was dat aan het einde van een overeenkomst na het incasseren van de een na laatste maandtermijn de automatische incasso door hen altijd wordt stopgezet, dit om een mogelijke onterechte voortzetting van de incasso na het einde van de overeenkomst uit te sluiten. De laatste incasso wordt dan via de eindafrekening verrekend.
Groetjes Leo
-
Leo
Beste Wim V,
Groetjes Leo
Groetjes Leo
-
Wilfred
Mensen,
Bedankt voor de reactie. En Leo, jouw info is duidelijk. Ik had zelf geen trek om contact met Dexia op te nemen. Was bang slapende honden wakker te maken.
Mvg
Wilfred
Bedankt voor de reactie. En Leo, jouw info is duidelijk. Ik had zelf geen trek om contact met Dexia op te nemen. Was bang slapende honden wakker te maken.
Mvg
Wilfred
-
JoopB
Lees topic "Brief aan Dexia nav niet afschrijven termijnen"JoopB. Ook ik heb hetzelfde gezien maar wel gereageerd. Bij ons gaat het om vernietiging uit hoofde van mijn vrouw die niet meetekende. Misschien voor meerdere mensen een poging waard.
Wij hebben ook de betaling van maandtermijnen niet stopgezet. Dat hebben ze nu dus zelf gedaan.
Bijltjes dag is voor ons 25 mei a.s.
Groet,
JoopB
Wij hebben ook de betaling van maandtermijnen niet stopgezet. Dat hebben ze nu dus zelf gedaan.
Bijltjes dag is voor ons 25 mei a.s.
Groet,
JoopB