LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Labouchere afkopen of doorgeven...
Labouchere afkopen of doorgeven...
Na wikken en wegen omdat mijn man en ik een huis wilden kopen en Labouchere ons heeft geregistreerd hebben we gisteren besloten het contract met Labouchere te beindigen.
Dit grapje kan ons met een stand van 286 punten 2900 euro kosten.
Daar tegen ver staat wel dat we af zijn van onze BKR registratie.
Na lang zoeken is echter gebleken dat de mensen van Labouchere willens en wetens tegen je liegen.
Ik heb een kopie aangevraagd van de voorwaarden.
Aangegeven werd dat je je contract niet kan "doorgeven" aan derden.
Achteraf blijkt dat er in artikel 10, staat dat je het wel aan derden mag overdragen als je maar schriftelijke toestemming hebt.
Nu zijn we dus onnodig geld kwijt...
Ik wilde dit met jullie delen...
Misschien is er de mogelijkheid om door het contract over te dragen je weer wat lucht krijgt!
Dit grapje kan ons met een stand van 286 punten 2900 euro kosten.
Daar tegen ver staat wel dat we af zijn van onze BKR registratie.
Na lang zoeken is echter gebleken dat de mensen van Labouchere willens en wetens tegen je liegen.
Ik heb een kopie aangevraagd van de voorwaarden.
Aangegeven werd dat je je contract niet kan "doorgeven" aan derden.
Achteraf blijkt dat er in artikel 10, staat dat je het wel aan derden mag overdragen als je maar schriftelijke toestemming hebt.
Nu zijn we dus onnodig geld kwijt...
Ik wilde dit met jullie delen...
Misschien is er de mogelijkheid om door het contract over te dragen je weer wat lucht krijgt!
Re: Labouchere afkopen of doorgeven...
Ik heb net Labouchere hierover gesproken en er werd mij
verteld dat deze contrakten nooit door derden mogen worden overgenomen.
Dit heeft o.a te maken met het feit dat het verboden is om
aandelen buiten de beurs om te verhandelen.
verteld dat deze contrakten nooit door derden mogen worden overgenomen.
Dit heeft o.a te maken met het feit dat het verboden is om
aandelen buiten de beurs om te verhandelen.
Ik heb het hier zwart op wit staan.
Dus wat die meneer zegt klopt dus gewoon niet!
Labouchere is gemachtigd om "ontheffing" te verlenen en dus de mogelijkheid te scheppen je contract aan derden over te dragen!
Dus wat die meneer zegt klopt dus gewoon niet!
Labouchere is gemachtigd om "ontheffing" te verlenen en dus de mogelijkheid te scheppen je contract aan derden over te dragen!
Daisy,
Ik neem aan dat je dan geen negatieve registratie hebt bij BKR omdat je alles netjes betaald hebt en geen termijnen hebt gemist of te laat hebt betaald? Want die regsitratie blijft nog 5 jaar staan.
En heb je al een gesprek gevraagd met je hypotheekverstrekker over LL? Want ik heb al meegemaakt dat banken niet zo moeilijk doen over LL als je zelf mag denken. Zeker de ABN-Amro niet.
Ik neem aan dat je dan geen negatieve registratie hebt bij BKR omdat je alles netjes betaald hebt en geen termijnen hebt gemist of te laat hebt betaald? Want die regsitratie blijft nog 5 jaar staan.
En heb je al een gesprek gevraagd met je hypotheekverstrekker over LL? Want ik heb al meegemaakt dat banken niet zo moeilijk doen over LL als je zelf mag denken. Zeker de ABN-Amro niet.
Beste Mensen,
Ik ben geen jurist maar ik lees hierboven tegenstrijdigheden. De een zegt dat aandelen buiten de beurs verhandelen verboden is en de ander heeft het in het contract staan dat het wel kan.
Weet iemand dan of de contract voorwaarden met betrekking tot deze vermeende "verhandeling" wel wettig is?
Wie weet hebben we weer een punt wat niet deugt.
Mvg Pieter
Ik ben geen jurist maar ik lees hierboven tegenstrijdigheden. De een zegt dat aandelen buiten de beurs verhandelen verboden is en de ander heeft het in het contract staan dat het wel kan.
Weet iemand dan of de contract voorwaarden met betrekking tot deze vermeende "verhandeling" wel wettig is?
Wie weet hebben we weer een punt wat niet deugt.
Mvg Pieter
Pieter,
In het algemeen is het niet zo dat aandelen persee via de beurs verhandeld moeten worden. Ook zijn lang niet alle bedrijven 'naar de beurs gegaan'. Dus van die bedrijven kun je niet eens op de beurs aandelen kopen.
Verder is het zo dat zolang het lease-contract loopt de lessee (nog) geen eigenaar van de aandelen is. Als het contract wordt 'overgedragen' wisselen de aandelen dus niet van eigendom. (Wel de persoon voor wiens rekening en risico de aandelen zijn)
groet Maarten
In het algemeen is het niet zo dat aandelen persee via de beurs verhandeld moeten worden. Ook zijn lang niet alle bedrijven 'naar de beurs gegaan'. Dus van die bedrijven kun je niet eens op de beurs aandelen kopen.
Verder is het zo dat zolang het lease-contract loopt de lessee (nog) geen eigenaar van de aandelen is. Als het contract wordt 'overgedragen' wisselen de aandelen dus niet van eigendom. (Wel de persoon voor wiens rekening en risico de aandelen zijn)
groet Maarten
Ten eerste ben ik het eens met Maarten. Je slaat de spijker op zijn kop!
Voor Pieter. Het contract ligt hier voor me en is ondertekend door twee personen van Labouchere en niet eens door de contractant(Lessee) Dus zeker wel hard te maken.
Over de BKR het volgende...
Labouchere heeft ons aangemeld voor een hoofdsom wat we gespreid over 15 jaar moeten terug betalen tegen een rente van 11,5% Hetgeen ruim 700 euro is op jaarbasis. Hetgeen voor een hypotheek verstrekker reden is geen NHG te verstrekken en je dus een hoger rentepercentage oplevert.
Dus dubbel de boot in! Betalen aan Labouchere en dan ook nog eens meer kwijt zijn voor je hypotheek! scheelt je 0,6%.
Afkopen dus!
Voor Pieter. Het contract ligt hier voor me en is ondertekend door twee personen van Labouchere en niet eens door de contractant(Lessee) Dus zeker wel hard te maken.
Over de BKR het volgende...
Labouchere heeft ons aangemeld voor een hoofdsom wat we gespreid over 15 jaar moeten terug betalen tegen een rente van 11,5% Hetgeen ruim 700 euro is op jaarbasis. Hetgeen voor een hypotheek verstrekker reden is geen NHG te verstrekken en je dus een hoger rentepercentage oplevert.
Dus dubbel de boot in! Betalen aan Labouchere en dan ook nog eens meer kwijt zijn voor je hypotheek! scheelt je 0,6%.
Afkopen dus!
Je zadelt dus eigenlijk willens en wetens een ander op met je eigen problemen door de zaak door te verkopen. Ik snap niet dat je zoiets hier durft te opperen. Ik vind je zelfs nog smeriger dan die lui bij Legio Lease. Los je eigen problemen fatsoenlijk op in plaats van een ander te belazeren zoals Legio heeft gedaan.
Eddy,
Jij snapt de context van het verhaal dus niet..
Ik leg het even uit...
Mijn vader heeft aangeboden het contract over te nemen totdat de beurs dusdanig zou zijn hersteld en het beduidend minder zou kosten om eraf te komen.
Let wel met een verschil van 30 punten scheelt het je bijna 600 euro.
Dat gaf ons dan de mogelijkheid de BKR af te melden (kan op aanvraag) en een huis te kopen.
Verder ben je een beetje een blaaskaak...
Je oordeelt over anderen terwijl je niet eens weet waar het over gaat!
Deels misschien te wijten aan mijn gebrekkige uitleg.
Misschien is het nu dan duidelijker.
Ik opper niks ik zie het als een tijdelijke oplossing nu de beurs er zo slecht voor staat.
Bespaart je geld.
Overigens behoud ik de eer aan mezelf en schiet niet zo uit mijn slof! Bij onduidelijkheden kan je altijd vragen stellen in plaats van zo te reageren!
Daisy
Jij snapt de context van het verhaal dus niet..
Ik leg het even uit...
Mijn vader heeft aangeboden het contract over te nemen totdat de beurs dusdanig zou zijn hersteld en het beduidend minder zou kosten om eraf te komen.
Let wel met een verschil van 30 punten scheelt het je bijna 600 euro.
Dat gaf ons dan de mogelijkheid de BKR af te melden (kan op aanvraag) en een huis te kopen.
Verder ben je een beetje een blaaskaak...
Je oordeelt over anderen terwijl je niet eens weet waar het over gaat!
Deels misschien te wijten aan mijn gebrekkige uitleg.
Misschien is het nu dan duidelijker.
Ik opper niks ik zie het als een tijdelijke oplossing nu de beurs er zo slecht voor staat.
Bespaart je geld.
Overigens behoud ik de eer aan mezelf en schiet niet zo uit mijn slof! Bij onduidelijkheden kan je altijd vragen stellen in plaats van zo te reageren!
Daisy
hallo
bedankt daisy voor jouw oplossing om dit vervelend probleem op te lossen van legio. Ik kom zojuist van de hypotheekshop af en bij stad rdam verzekeringen krijg je een hypotheek als je geen schulden meer hebt!
allen veel sterkte en laat de koers snel stijgen
bedankt daisy voor jouw oplossing om dit vervelend probleem op te lossen van legio. Ik kom zojuist van de hypotheekshop af en bij stad rdam verzekeringen krijg je een hypotheek als je geen schulden meer hebt!
allen veel sterkte en laat de koers snel stijgen