LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lage rente lage rente bij dsb online

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
henk geluk

lage rente lage rente bij dsb online

Ongelezen bericht door henk geluk »

aan allen

via independer vond ik een bedrijf wat tegen lage rente geld leent. als het lukt is de rente 4.8 % (dexia 14 a 15%)
ik laat dan de aandelen aankopen en betaal dan gewoon de rente (aflossen hoeft niet bij een DK) later als de aandelen
weer redelijk op koers liggen verkoop ik ze en los de lening
in een keer af! in ieder geval beter als bij dexia want dan moet je afstand tekenen ivm rechtsgang st lease verlies
de bank id DSB online via www.independer.nl

rick

Re: lage rente lage rente bij dsb online

Ongelezen bericht door rick »

goed nieuws henk, ik ga me ook eens orienteren. Ik denk aan het ophogen van mijn hypotheek, dan betaal ik geloof ik ongeveer 5%, dus dat valt dan ook mee. Als je maar lang genoeg wacht worden die aandlen wel weer wat waard, het is de vraag of je ooit winst maakt, dat zal niet, je hebt al zoveel rente betaalt en daar komt dus telkes rente bij, maar goed, als de schade maar een beetje binnen de perken blijft ben ik allang blij. En die claim van SLV zie ik op zich ook kansrijk... Hoop doet leven.

As

Ongelezen bericht door As »

Ja maar wat als je geen lenng kan krijgen?

rick

Ongelezen bericht door rick »

aanspraak maken op de hardheidsclausule van dexia??? Altijd proberen, als je geen lening kunt krijgen hadden ze je ook geen lening mogen geven.... wordt dat afgewezen dan wordt het moeilijk inderdaad, het is zwaar vervelend voor iedereen, begrijp me niet verkeerd, ik probeer mezelf ook maar moed in te praten. Ik ben van nature een optimist en zie al snel kansen, maar in deze situatie is dat dus niet zo simpel. En iedereen zijn situatie is weer anders, dat is ook lastig. We zijn wel lotgenoten, maar de restschulden verschillen enorm en daarmee ook je mogelijkheden. Nog afgezien van de inkomensverschillen. Dat wekt al gauw wrevel / afgunst. Als ik lees dat iemand 600 euro moet dokken dan denk ik: ik zou er voor tekenen, maar anderen denken dat misschien weer van een schuld van 20000 euro.

writers

Ongelezen bericht door writers »

Hoezo Henk, aflossen hoeft niet bij een DK (doorlopend krediet???)
Hoe werkt dat dan?

Pluto

Ongelezen bericht door Pluto »

Pas op!! DSB zijn even grote boeven als Dexia. Bij DSB betaal je de eertse maanden een lage rente, na een maand of twee schroeft DSB de "variabele rente" langzaam omhoog naar 7-9%.

Bovendien als je niet oppast, ben je bij DSB verplicht een aandelenlease af te sluiten(met een hoge rente) om in de toekomst het krediet af te lossen. (en als het tegen zit heb je naast je krediet een extra schuld door deze aandelenlease. Ook DSB wordt door klanten aangeklaagt vanwege onvolledige adviezen, en is regelmatig op de vingers getikt en beboet vanwege misleidende reclame.

Trap er dus niet in.

Pluto

Kees

Ongelezen bericht door Kees »

Hallo Pluto!

Is DSB niet van Dirk Scheringa? Van Frisia? Die hebben inderdaad vaak op hun donder gehad!

Groeten hoor! Kees

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

Op een 2% DK los je af in een annuiteit. Dus leen je € 10.000 euro dan betaal je per maand € 200 rente EN aflossing. In 60 maanden betaal je je schuld af.
Je kunt ook een 1,5% en een 1% DK nemen. Je betaald en lost minder af echter je bent langer bezig, tot aan 10 jaar.

Ook is het mogelijk om aflsovrij te lenen. Een renevrijkrediet bijvoorbeeld. De Direktbank is de beste hierin en de meest voordelige. Al vanaf 7,1%. En hier hoef je dus niet bang te zijn dat de rente opeens omhoog schiet.

Das inderdaad iets wat veel door de DSB wordt toegepast.

Ook een mogelijkheid is om een spaarkrediet te nemen. In feite een hypotheekachtige constructie voor mensen die geen eigen woning hebben. (kom ik zo op terug) Hier leen je aflosvrij bij de Direktbank (bijvoorbeeld) een bedrag van pakweg € 20.000. Daar betaal je alleen de rente over. Daarnaast spaar je een x bedrag om over enkele jaren af te lossen. Je kunt kiezen voor tot aan 20 jaar maar ook eerder. Uiteraard hoe eerder je alles wilt inlossen, des te meer zul je moeten inleggen/sparen.

Ben je in het bezit van een koophuis met een aanzienlijke overwaarde, is het niet onverstandig is te laten bekijken of je daar wat mee kan doen. Er zijn al rentes (euribor) die beginnen momenteel bij 2,65%!!

Wie meer wil weten kan mij benaderen op mijn emailadres.

MRN

Ongelezen bericht door MRN »

Aanvulling op de DSB bank. Wees enorm alert op de laagste rente en alle aanbiedingen van geldverstrekkers waaronder ook de DSB. Wanneer je een doorlopend krediet afsluit dan ben verplicht een overlijdensrisicoverzekering af te sluiten. De rente + de % overlijdensrisicopremie = 15%-17%.
Ga gewoon naar Postbank of Rabobank of SNS bank. Met 8 a 9%(inclusief de overlijdensrisicopremie) ben je wellicht goedkoper uit dan de laagste rente aanbieder. Echt het is zo.

Arnoud

Ongelezen bericht door Arnoud »

Bij DSB kan je Sparen tegen 4,6 procent en lenen tegen
3,9 procent. Als je hun aanbiedingen moet geloven.
Ik wil hiermee aangeven dat het niet kan want er is geen
bank die het kan volhouden geld in te kopen tegen 4,6%
en het verkopen voor 3,9%
Waar wordt dan de winst gehaald? Uit de AOV of spaar of bellegingsverzekering.
met groeten
Arnoud.
PS AOV Arbeids ongeschikheid Verzekering al dan niet met
loonderving bij Werkloosheid.

maarten

Ongelezen bericht door maarten »

Heej Jean,
Je bent te duur hoor! één-maands euribor is momenteel 2,499%.

jean

Ongelezen bericht door jean »

EURIBOR 19/2/2003
1-mnds 2,798 % | 6-mnds 2,576 % | 12-mnds 2,499 %

Rentevormen:
Euriplus
Rentebedenktijd
Click-Vast Rente
Rentevast

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Bouwfonds en SNS uit de gratie?

Jean

Neen hoor Maarten, wij, ik, zijn werkelijk onafhankelijk. 30 aanbieders...elke klant is uniek en heeft eigen wensen.
Euribor is een rentevariant van Westland Utrecht...kan in sommige gevallen erg goed te gebruiken zijn.....
Hangt ook af wat een klant wil. Zij zijn wel de goedkoopste momenteel, qua rente dan. Heb nu een klant die met euribor begint....de 1 maands voor 2,49....wil in de gaten houden wat er gebeurd en tegen 25 euro per leningdeel overzetten indien nodig......yep, je hebt er slimmers bij! Maar Sns en bouwfonds zijn zeker nog in de gratie.

Deze week 5 hypotheken verzorgd, ik nam deze week de SNS, Woonfonds, Bouwfonds, Falcon en de Postbank. Iedere klant uniek met eigen wensen.

Jean

Arnoud; de banken gooien alles op een grote hoop. En wees niet bang ze verdienen zat want;

Zij kopen geld bij een andere bank tegen de euribor....ze verlenen het met minstens 1% winst. Dus als de DSB het aanbiedt tegen 3.9 dan mag je ervan uitgaan dat ze het kochten tegen minstens 2.8.

Als jij s morgens bij de bank komt om het neer te zetten tegen 4,6% en ik kom s middags geld lenen pakken ze bij wijze van spreken jouw zak met geld en geven die aan mij. Ik betaal tussen de 9 en de 12%. De rest is winst!

En een beleggingsrekening levert bij aankoop 2 tot 3% op. Een levensverzekering tussen de 3 en 6%. Een koopsom, dus alles in een, circa 6 tot 10%. Een woonborg of AOV kan zelfs oplopen tot 45% indien een koopsom.

Banken houden het wel vol hoor. De grootste kosten hebben zij aan personeel! Vandaar al die reorganisaties!

groeten,

Jean.

Gesloten