'Zelf beleg ik al jaren niet meer'
de Volkskrant, Economie, 5 juni 2004
Interview
Hanno Bakkeren
Pieter Lakeman (62) Voorzitter SOBI.
Voor mijn bijdrage aan die brochures van LegioLease heb ik eind jaren negentig meer dan een miljoen gulden gekregen. Heel veel geld ja, maar niet alleen daarom zou ik het vandaag, onder dezelfde omstandigheden, weer doen. Ik heb toch nooit gezegd dat mensen die leasecontracten moesten afsluiten? Ik heb alleen gezegd dat de informatie in die brochures deugdelijk was en dat vind ik nog steeds. Aandelenlease was toen, midden jaren negentig, een heel ander product. Het ging over leasecontracten met lange looptijden en er was geen kans op eventuele restschulden. Het zou mij verbazen als er ook maar één iemand verlies heeft gemaakt op een van de producten waaraan ik destijds mijn naam heb geleend. Ik schat dat die groep gezamenlijk zelfs ruim een miljard gulden winst heeft gemaakt. Pas later, nadat Legio door Aegon werd overgenomen, en Legio de onderkant van de markt ging bestoken, is het helemaal de verkeerde kant opgegaan. Ik vind het dan ook buitengewoon jammer dat de echte bad guys van Aegon in het proces tegen Dexia buiten schot blijven.
PS
Pieter, hebben we het nou over midden jaren negentig of eind jaren negentig???
Wil iedereen die vanuit deze periode wel verlies heeft geleden zich bij Pieter melden.
Dan kan hij zich verbazen.
Ik ben van 1997 en sta voor 10.000 euro in de min=verlies=
het verschil tussen het betaalde en het te ontvangen bedrag.
[quote][/quote]
Ik neem overigens aan dat die miljoen gulden voor Pieter een geintje is?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] lakemantreft geen blaam?
Re: lakemantreft geen blaam?
Pieter Lakeman doelt op de 8 producten waar hij de brochures van heeft gemaakt, niet op de rest.
Als partij in de rechtszaak Leaseverlies-dexia- Lakeman gaat het hem om 4 brochures.
Op deze 8 producten, zegt hij, is geen verlies geleden.
Vraag me niet welke 8 dit zijn want dat weet ik niet.
Dus 1 miljoen gedeeld door 8 brochures is een leuk bedrag per stuk.
Ik heb toch het verkeerde beroep gekozen, geloof ik.
Groeten,
Piet
Als partij in de rechtszaak Leaseverlies-dexia- Lakeman gaat het hem om 4 brochures.
Op deze 8 producten, zegt hij, is geen verlies geleden.
Vraag me niet welke 8 dit zijn want dat weet ik niet.
Dus 1 miljoen gedeeld door 8 brochures is een leuk bedrag per stuk.
Ik heb toch het verkeerde beroep gekozen, geloof ik.
Groeten,
Piet
Tja, die 8 produkten zijn verkocht in de tijd dat de beurs nog steeg. Lakeman snapt het gewoon niet: als de beurs in elkaar dendert dan leveren alle vormen van aandelenlease verlies op.
-
Behalve de obligatie-overeenkomsten, want die werden niet aangeboden.
Wie treft blaam?
deze pagina geeft genoeg informatie
wel anonym bekijken ze nemen alles op!
http://www.dexiabank.nl/home/default.asp
Gelukkig na lang lang zoeken vind ik de heren die ons gaan helpen
http://www.denederlandschebank.nl/dnb/p ... 7-15163-64
(We mogen allemaal doorwerken tot dertig jaar na het afsluiten van een lening om op last van de wijze rechter Dexia schadeloos te stellen)
deze pagina geeft genoeg informatie
wel anonym bekijken ze nemen alles op!
http://www.dexiabank.nl/home/default.asp
Gelukkig na lang lang zoeken vind ik de heren die ons gaan helpen
http://www.denederlandschebank.nl/dnb/p ... 7-15163-64
(We mogen allemaal doorwerken tot dertig jaar na het afsluiten van een lening om op last van de wijze rechter Dexia schadeloos te stellen)
Laatst gewijzigd door Joshua op 10 jun 2004 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ja want anders blijven ze zelf met al die restschulden zitten en nu kunnen ze de schuld doorschuiven dat zal de reden wel zijn.Dexia Bank kiest bewust voor het financieel intermediair. In Nederland verkoopt Dexia Bank haar producten en diensten uitsluitend via intermediairs. Dat doen we met een reden.