LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Legio en BKR

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Maurits

Legio en BKR

Ongelezen bericht door Maurits »

Toen ik eind 2000 wat verstandiger om wilde gaan met m'n geld, na een onverstandige periode, besloot ik om met de winstverdriedubbelaar mee te doen. Na het weigeren van een mobieltje van Ben en een hypotheek, bleek dat ik al voor het afsluiten van de winstverdriedubbelaar een flinke nagatieve BKR had. Heb alles uit laten zoeken en het blijkt dat ik nog geen eurocent zou kunnen lenen. Maar Legio gaf mij toch een lening in de vorm van huurkoop. Financiele instellingen kunnen bij BKR toetsen naar de financiele situatie van een persoon en zo zichzelf maar ook de aanvrager tegen zichzelf beschermen, dacht ik.

met vriendelijk groet, Maurits

An

Re: Legio en BKR

Ongelezen bericht door An »

Ik begreep ook al niet hoe het kon.

Ik had een schuld van 12000 gulden en een salaris van 1400 gulden.

Toen ik een tijd later geld nodig had stond er bij het BKR wel een lening van Legio geregistreed terwijl ik die nooit had mogen geven.

Heel vaag.

Iemand die weet hoe dit kan?

Karin

Re: Legio en BKR

Ongelezen bericht door Karin »

Ja dat weet ik. Een bank is er volkomen vrij in om, ondanks een negatieve BKR-toetsing, toch een een krediet te verstrekken. Aangezien de bomen 3 jaar geleden nog de hemel in groeiden heeft Labouchere gedacht een goed onderpand te hebben aan de aandelenpakketten en zodoende gewoon het risico genomen.

Karin

Gesloten