LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Legio - Korting Kado

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
RJ Heizenberg

Legio - Korting Kado

Ongelezen bericht door RJ Heizenberg »

Iedereen doet zo negatief over het spaarbeleggingsproduct winstverdriedubbelaar. Dit is een product wat nu al een jaar niet meer wordt verkocht, maar nog steeds in het nieuws is. Legio heeft nog veel meer producten, met heel veel tevreden klanten. Zoals het spaar product "korting kado". Onlangs als veiligste en meest rendementsvolste spaarbellegginsproduct gekozen in Nederland door de consumentenbond. Dat soort goede producten laten ze niet zien in Radar. Het is een product waar u van de 10 jaar maar 4 jaar hoeft in te leggen en na deze 4 jaar 6 jaar kado krijgt. Dus geen inleg meer. En tussen het 4e en 10e jaar mag ik zelf bepalen waneer ik stop. Ik doe nu mee vanaf 1999 en betaal vanaf maart dit jaar geen inleg meer. Vorig jaar was een slecht beurs jaar maar toch sta ik hoog in de plus!! Straf legio niet op 1 product, want er zijn nog veel meer producten met heel veel tevreden klanten. Philips heeft ook wel eens een videorecorder gemaakt die wat slechter uit de bus kwam, en dat is toch ook geen reden om nooit meer iets bij philips te kopen?

M.V.G. Robert Heizenberg

m. santegoets

Re: Legio - Korting Kado

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Robert

Dank voor je bijdrage.
Ik ben blij dat het goed gaat me jouw lease-plan.
Zoals je misschien eerder hebt gelezen, is er herhaaldelijk
een oproep gedaan aan mensen om ook de positieve zaken te melden. Valt het jou ook op dat je een van de weinigen bent?
Op zich doet er dat misschien niet zoveel toe, immers niet iedereen zal de moeite daartoe nemen. Het plan dat jij hebt
bied genoeg zekerheid voor de lange termijn. Ik heb overigens ook negatieve reakties op het korting kado gelezen. Even terug naar de verdriedubbelaar.

Zoals je weet loopt die drie jaar. Op het moment van uitkomen stonden de beurs (en de aandelen) op een hoogtepunt. Eigenlijk zodanig dat analisten een korrektie
verwachtten. Ben jij met mij eens dat als een korrektie
eenmaal inzet dat dan 3 jaar veel te kort is om later
weer een positief resultaat te kunnen geven?

Misschien ben jij het zelfs wel met mij eens over het volgende. Op het moment dat de beurs en de aandelen zo hoog staan, zouden de experts-analisten (die ook voor Legio
werken), moeten kunnen zien welke aandelen te hoog geprijsd
zijn (overgewaardeerd), om van de neergang van KPN, die
toen al volop in gang was, nog maar te zwijgen.

Al die mensen die toen zo'n verdriedubbelaar aangeschaft hebben zitten nu met een schuld te kijken. Niet alleen inleg
kwijt maar zelfs een schuld.

De vraag die men zich dan stelt is:
Heeft men wel voldoende onderzoek gepleegd naar de
opgenomen fondsen, om in een periode van 3 jaar de
inleg van de mensen te beschermen?
Let wel, ik praat niet over winsten, maar over beschermen van inleg (zoveel mogelijk).

En hoewel ik hier nog niet direkt mee gekonfronteerd ben
kan ik die mensen heel goed begrijpen.

Hoe zou jij reageren als je 1 lease plan had, een verdriedubbelaar, en je zou nu je inleg kwijt zijn en en berg schuld hebben?

Niet anders toch?

goetjes
Revo

Marja

Ongelezen bericht door Marja »

Beste Robert,

Ook wij hebben 2x een contract van Korting Kado. Het is bij ons niet zo dat je maar 4 jaar van de 10 hoeft in te leggen. Wij moeten 3 jaar een vast bedrag betalen en afhankelijk van de winst van die 3 jaren wordt beoordeeld hoeveel wij de komende 7 jaar moeten betalen. In het meest ongunstige geval moeten we gewoon het zelfde bedrag blijven betalen, dus ik denk dat jij een heel ander contract hebt dan wij. Ik kan hier absoluut niet spreken van een "Betrouwbaar Contract"!! Legio heeft absoluut nagelaten om een aantal belangrijke feiten te vermelden, zoals registratie bij BKR, in theorie na 10 jaar nog een schuld te moeten betalen. Dit wordt absoluut niet verteld, dus noem jij het maar betrouwbaar, de meesten denken er wel anders over!!!

Marja.

edwin

Ongelezen bericht door edwin »

helemaal mee eens Marja
ik heb ook een kortingkado en moet 3 jaar betalen en mag daarna zelf beslissen of ik opneem of laat staan.
3 maanden na het afsluiten heb ik mijn hypotheek omgezet en wat bleek:SCHULD?? waar dan?Legio Lease!
gevolg ik moest alles in een keer volstorten(Fl 3600,-)
nu na 2,5 jaar blijkt dat mijn pakket 1800 euro in d min staat en dat ik na einde contract gewoon weer kan betalen
lekker geregeld hoor

edwin

MarijMerks

Ongelezen bericht door MarijMerks »

Ik heb net pas Uw bericht gelezen van 3 april 2002.Ik ben ook met Korting kado begonnen in sept.1999.maar ik heb veel verlies, dus ik moet nog 7 jaar door.Hoe kan U veel winst hebben terwijl wij toch in hetzelfde jaar begonnen zijn???

Yzerbout

Ongelezen bericht door Yzerbout »

Ook ik ben èèn van de vele.
Mijn drie jaren zitten er nu op en mag nog 7 jaar 227 Euro per maand betalen.
Hier wordt je toch echt niet vrolijk van.

groetjes Yzerbout

de zoekmug

Ongelezen bericht door de zoekmug »

Korting Kado kent twee varianten, heeft u een Korting Kado overeenkomst met een contractnummer met als eerste 3 cijfers 591, dan is de gemiddelde stijging van het pakket over de eerste 3 jaar bepalend. Heeft u overeenkomst als eerste drie cijfers 592, 593 dan is de gemiddelde stijging van het pakket over de eerste 4 jaar van de overeenkomst bepalend voor de korting.

Berekening bij korting kado overeenkomsten met als eerste drie cijfers 591:

U heeft bij Legio de effectenlease-overeenkomst Korting Kado afgesloten, waarbij u een bepaald maandtermijn in euro's bent overeengekomen. Na 36 maanden wordt op basis van de gemiddelde procentuele koersstijging van de aandelen van uw overeenkomst gedurende de eerste drie jaren bepaald of u korting krijgt op de door u te betalen rente voor de dan resterende 84 maanden. De berekening van deze korting staat beschreven in uw overeenkomst. Indien de gemiddelde koersstijging van uw geleaste aandelenpakket gedurende de eerste drie jaren lager is dan 1% per jaar wordt uw maandtermijn na 36 maanden niet gewijzigd. Indien deze koersstijging 6,2% of meer per jaar bedraagt, ontvangt u na 36 maanden 100% korting op uw maandtermijn (de rente over de resterende 84 maanden is dan nihil). Voor de kortingspercentages die gelden bij een gemiddelde procentuele koersstijging van de geleaste aandelen van 1% tot 6,2% per jaar gedurende de eerste drie jaren verwijzen wij u naar artikel 3 van uw overeenkomst.

Voorbeeld
Stel de waarde van uw pakket is totaal 6,12% gestegen gedurende de eerste 3 jaar van het contract. Dit betekent dat de koersen met gemiddeld 2,0% per jaar zijn gestegen en u recht heeft op een rentekorting van 4,0%. Bij de berekening van de gemiddelde koersstijging per jaar is rekening gehouden met koerstijging op koersstijging. De leaserente voor de komende 7 jaar zal in dit geval 8,4% bedragen.

Berekening bij overeenkomsten met als eerste drie cijfers 592 of 593:

U heeft bij Legio de effectenlease-overeenkomst Korting Kado afgesloten, waarbij u een bepaald maandtermijn in euro's bent overeengekomen. Na 48 maanden wordt op basis van de gemiddelde procentuele koersstijging van de aandelen van uw overeenkomst gedurende de eerste drie jaren bepaald of u korting krijgt op de door u te betalen rente voor de dan resterende 72 maanden. De berekening van deze korting staat beschreven in uw overeenkomst. Indien de gemiddelde koersstijging van uw geleaste aandelenpakket gedurende de eerste vier jaren lager is dan 1% per jaar wordt uw maandtermijn na 48 maanden niet gewijzigd. Indien deze koersstijging 6,9% of meer per jaar bedraagt, ontvangt u na 48 maanden 100% korting op uw maandtermijn (de rente over de resterende 72 maanden is dan nihil). Voor de kortingspercentages die gelden bij een gemiddelde procentuele koersstijging van de geleaste aandelen van 1% tot 6,9% per jaar gedurende de eerste drie jaren verwijzen wij u naar artikel 3 van uw overeenkomst.

Voorbeeld
Stel de waarde van uw pakket is totaal 8,24% gestegen gedurende de eerste 4 jaar van het contract. Dit betekent dat de koersen met gemiddeld 2,0% per jaar zijn gestegen en u recht heeft op een rentekorting van 4,0%. Bij de berekening van de gemiddelde koersstijging per jaar is rekening gehouden met koerstijging op koersstijging. De leaserente voor de komende 6 jaar zal in dit geval 9,8% bedragen.

de zoekmug

ps
zie
http://www.legio.nu/
mvg de zoekmug

Natasja

Ongelezen bericht door Natasja »

Ik baal ook enorm!
Ik ben in juli 2000 met Korting Kado begonnen. Ik betaal €230,- per maand (een aandelenpakket ter waarde van ongeveer €22.700,-)! Mijn situatie lag wat anders als dat van jullie. Op het moment dat ik met dit spaarplan begon, verkocht ik het zelf via de telemarketing. Ik werkte er net één maand en er werd mij alleen de positieve kanten van Korting Kado veteld. Logisch, anders kon ik het "spaarplan" niet met overtuiging verkopen. Zelf wilde ik ook wel sparen, maar deed dat op dat moment alleen bij de bank. Tot mijn teamleider mij begon over te halen om ook dit spaarplan te nemen. Hij is natuurlijk expert op het gebied van mensen overhalen! Ik wilde met een laag bedrag meedoen, maar na zijn verkooptruukjes had hij mij zover dat ik voor Fl. 500,- in de maand meedeed(na sterk afraden van iedereen om mij heen!). De eerste maanden ging het heel goed, ik zat mijn winst al uit te rekenen. Maar na een tijdje ging het al slechter en mijn pakket is niet eens meer de helft waard! Misschien niet eens een kwart! Ik wil samen met mijn verloofde een huis kopen, we hebben vanavond een afspraak een adviseur, maar ik ben natuurlijk BKR geregistreerd voor een schuld van €22.700,- Dit is mij nooit verteld, waar ik erg boos over ben! Ik kon twee jaar geleden niet eens een lening van 3000 Euro krijgen, vanwege die schuld. Ik vind het echt belachelijk dat er zo slecht is ingelicht over de nadelen van dit plan! Ik heb me bij de stichting Leaseverlies aangemeld en nu maar hopen dat zij iets kunnen bereiken om het verlies te compenseren!

ela

Ongelezen bericht door ela »

aan Robert Heizenberg
Welke aandelen hebben ze voor jou gekocht?
Alle aandelen zijn naar beneden gegaan, behalve unilever.
Dus er klopt helemaal niets van dat jij niets meer betaald de laatste zes jaar.
mvg groet

de zoekmug

ela

zal wel een feestplan zijn!!

Forum:
Legio Lease
| nieuw onderwerp | reageer |

geplaatst door h op 25-03-2003 om 23:53

h

"zo werd het verkocht."

stuurde je dit op dan was je de klos.

U ontving onlangs bericht over het Legio Feestplan Il. Bij deelname aan het Legio Feestplan II is een belastingvrije uitkering over 10 jaar van fl 175.265,86 of meer mogelijk. Graag willen wij ook fi laten profiteren van het Legio Feestplan Il. Daarom wordt u nogmaals in de gelegenheid gesteld uw aanmeldingsformulier op te sturen. De definitieve inzenddatum is vastgesteld op 25 mei 1998!

Het Legio Feestplan Ii is een uniek product. Met uw maandbedrag van bijvoorbeeld fl 250,- least u een pakket solide aandelen: ABN-AMRO, ING, Koninklijke Olie en Unilever. Door de fiscaal aftrekbare rente en dividendontvangst kan uw netto investering natuurlijk aanzienlijk lager Ziin.
Na drie jaar wordt voor u berekend wat de gemiddelde procentuele koersstijging is geweest op uw aandelenpakket. Afhankelijk van deze koerastijging kunt u een aantrekkelijke korting op de leaserente krijgen. Deze korting geldt voor de resterende looptijd van zeven jaar. Wanneer uw aandelen in de eerste drie jaar gemiddeld 7.4% (of meer) per jaar zijn gestegen, betaalt u de laatste zeven jaar zelfs helemaal geen maand- bedragen meer!

Een paar voorbeelden (bil een maandbedrag van fl 250,-):
Gemiddelde koers- Korting op de leaserente Uw maandbedrag voor stijging aandelenpakket voor de resterende 7 jaar de resterende 7 jaar
2,0% 4,0% fl 182,43 5.0% 10,0% fl 81,08
7,4% 14,8% fl O,OO!

Leiden, 7 mei 1998

U ziet: vanaf gemiddeld 7,4% koersstijging per jaar (in de eerste drie jaar) hoeft u in de resterende zeven jaar helemaal niets meer te investeren. De gemiddelde stijging van de AEX-koersindex van eind 1987
t/m eind 1997 was maar liefst 18,2% per jaar. Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, maar geven wel een goede indicatie.

Uw aandelenpakket kan na 10 jaar voor u worden verkocht. De belasting- vrije koerswinst is dan voor u. Bij een maandbedrag van fl 250.- en een jaarlijkse koersstijging van uw aandelenpakket van gemiddeld 18.2% ontvangt u maar liefst fl 87.632.93. Belastingvrij! Bij een maandbedrag van fl 500.- ontvangt u zelfs fl 175.265,86!

geplaatst door h op 26-03-2003 om 003

h

ik vraag mij af, wat was de koers gemiddeld
van 25mei 1998 t/m 25 mei 2001.

geplaatst door h op 26-03-2003 om 00:41

h

vervolg

Ook u heeft gekozen voor het unieke Legio Feestplan 11. Het plan waartnee u tot 1 00%
korting op de leaserente kunt krijgen! In dtit gryal investeert u slechts 3 jaar en ontvangt over een periode van 1 0 jaar. En uw maandelijkse inleg is ook nog eens fiscaal aftrekbaar.

Met het Feestplan least u een pakket aandelen ABN-AMRO, ING, Koninklijke Olie en Unilever. Na een looptijd van 3 jaar wordt de gemiddelde procentuele koersstij&g perjaar van dit pakket berekend. Vanaf een gemiddelde stijging
van 1 % per jaar krijgt u voor de resterende looptijd van 7 jaar een korting op de leaserente. Bij 7,4% stijging per jaar of meer bedraagt uw korting 14,8%. En dan betaalt u dus geen leaserente meer! Na 1 0 jaar wordt uw pakket aandelen verkocht. De belastingvrije koerswinst is voor u.

staat nergens iets over restschuld.
staat ook niet welk risico kan lopen.
dus de winnaar is dexia.

Gesloten