LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Legio Lease (lopende contracten)
Legio Lease (lopende contracten)
Geschrokken hebben ook wij via Radar kennisgenomen van de wanpraktijken. Onze periode van leasen is nog niet afgelopen dus op dit moment nog geen sprake van concreet verlies; doch wat ik in de uitzending hoorde en de ervaringen van kennissen lijkt het erop dat vrijwel iedereen gedupeerd gaat worden. Wij willen weten of je:
1. onder het (lopende) contract uit kan komen (en de condities);
2. of het sturen van de bezwaarbrief alleen zin heeft als de lease-periode al verlopen is.
3. Is het feit dat er geld geleend is, hierbij relevant of is dit 'enkel' een extra bezwaar richting Legio ?
1. onder het (lopende) contract uit kan komen (en de condities);
2. of het sturen van de bezwaarbrief alleen zin heeft als de lease-periode al verlopen is.
3. Is het feit dat er geld geleend is, hierbij relevant of is dit 'enkel' een extra bezwaar richting Legio ?
Re: Legio Lease (lopende contracten)
Ik heb het zelfde probleem, ook ik heb een winstverdriedubbelaar afgesloten en mijn periode loopt eind dit jaar af , het ergste vind ik dat ik nu nog steeds maandelijks een bedrag bij deze legio lease stort.
Wie kan mij zeggen hoe ik hier onderuit kan en mijn geld terug kan krijgen.
Wie kan mij zeggen hoe ik hier onderuit kan en mijn geld terug kan krijgen.
Christiaan, wat denk jij van die bezwaarbrief; is deze toepasbaar voor mensen die nog in lopende contracten zitten ?
NB: heeft Legio Lease ook een constructie dat je de eindafrekening kunt verplaatsen; of staat het vast dat op de laatste dag van je contract de dan lopende (en vlgs Radar vaak laagste) koers verrekend krijgt ?
NB: heeft Legio Lease ook een constructie dat je de eindafrekening kunt verplaatsen; of staat het vast dat op de laatste dag van je contract de dan lopende (en vlgs Radar vaak laagste) koers verrekend krijgt ?
Volgens mij is de bezwaarbrief niet van toepassing voor ons, omdat ons contract nog steeds loopt, maar zeker weten doe ik niet.
Als de aandelen minder waard zijn bij de verkoop op het einde van de periode dan kan je je contract verlengen maar dat verlengen lijkt mij helemaal geen goed idee , hier door word je schuld alleen maar hoger.
Als de aandelen minder waard zijn bij de verkoop op het einde van de periode dan kan je je contract verlengen maar dat verlengen lijkt mij helemaal geen goed idee , hier door word je schuld alleen maar hoger.
grrr, klikt dus niet echt rooskleurig voor ons dan....
NB: heb je de reaktie gezien van Tom ... in een van de eerste onderwerpen hierover. Hij weerlegt een aantal punten uit de bezwaarbrief. Check eens (als je de info. nog bewaard hebt) of Legio haar klant wel/niet voldoende duidelijk heeft op de hoogte gebracht.
PS: we balen hier wel van; denk je met je spaargeld iets leuks op te bouwen zit je straks ook nog aan een schuld vast.
NB: heb je de reaktie gezien van Tom ... in een van de eerste onderwerpen hierover. Hij weerlegt een aantal punten uit de bezwaarbrief. Check eens (als je de info. nog bewaard hebt) of Legio haar klant wel/niet voldoende duidelijk heeft op de hoogte gebracht.
PS: we balen hier wel van; denk je met je spaargeld iets leuks op te bouwen zit je straks ook nog aan een schuld vast.
Ik snap wat jullie voelen , ik voel namelijk het zelfde , ik voel me opgelicht.
Ik had deze winst verliezer zoals je hem beter kan noemen , afgesloten omdat ik helemaal geen verstand van aandelen heb en toch wilde mee profiteren van de beurs , maar ik ben er met open ogen in getrapt en ik vind dat ze dit soort praktijken moeten aanpakken.
Ik vraag me af bij wie we terecht kunnen met ons probleem , weet u dat misschien HG.
Bij wie van radar kan ik advies vragen?
Ik had deze winst verliezer zoals je hem beter kan noemen , afgesloten omdat ik helemaal geen verstand van aandelen heb en toch wilde mee profiteren van de beurs , maar ik ben er met open ogen in getrapt en ik vind dat ze dit soort praktijken moeten aanpakken.
Ik vraag me af bij wie we terecht kunnen met ons probleem , weet u dat misschien HG.
Bij wie van radar kan ik advies vragen?
Christiaan, ik heb zonet een email gestuurd naar TROS Radar (klikt op de banner onder het RADAR logo): [email protected]
Hierin heb ik gevraagd of men ons gedupeerden kon helpen; ook gevraagd of men die 2 instanties (klachtencommissie) op de hoogte kon stellen door een link naar dit forum te sturen.
Men kan dan zelf de reaktie van de mensen bekijken en er hopelijk iets mee doen !!!!
groet.
Hierin heb ik gevraagd of men ons gedupeerden kon helpen; ook gevraagd of men die 2 instanties (klachtencommissie) op de hoogte kon stellen door een link naar dit forum te sturen.
Men kan dan zelf de reaktie van de mensen bekijken en er hopelijk iets mee doen !!!!
groet.
Zit met hetzelfde probleem als HG en Christian.Ik heb een pensioengat en sloot enkele jaren geleden 2 Legiolease contracten af.De leaseperiode is nog niet afgelopen en weet dus nog niet wat me te wachten staat.Wat moet ik doen? Formulier invullen heeft denk ik nog geen zin.
wat mijn nog het meest verbaasd dat ik zaterdag nog steeds aan biedingen van legio krijg terwijl ik er twee hebt lopen van 500gulden per maand ik ben heel kwaad en met mij nog veel mensen doe het nooit meer dan gaan hun ook eens kapot net zo als ze met ons doen veel sterkte voor al de ouderen onder ons die hier ook in gelopen zijn mevr degenaar
Na de uitzending van vandaag weet je niet wat je moet geloven. De realiteit leert echter, dat de stoutste droom werkelijkheid is geworden. Op het moment dat je het contract (in ons geval 2 contracten) hebt afgesloten wordt alles zo rooskleurig voorgesteld. "Een rendement van 12% is minimaal haalbaar". Nergens word je erop gewezen dat het rendement als gevolg van koersontwikkelingen wel eens lager kan uitvallen. Geen moment komt het bij je op, dat je je eigen spaargeld wel eens kwijt zou kunnen raken, laat staan dat je een schuld aan het opbouwen bent. Hiermee hebben we een meer dan nare ervaring opgedaan, die ons nog lang zal heugen. In plaats van een totaalbedrag van Nlg 54.000, (incl. eigen geld) moeten we over enige tijd een schuld betalen van ruim EUR 5.000,- betalen. Als je dan hoort, dat mensen met expertise op dit gebied zo met ons geld zijn omgegaan, schaam je je, dat je er zo bent ingetuind. Nogmaals een harde les, die je niet snel vergeet.
Mijnheer Luijk; dat zijn hoge bedragen die u noemt en zeker ook de schuld; Heeft U van Legio dit al schriftelijk bevestigd gekregen dat u daadwerkelijk schuld gaat maken; brengt men u regelmatig op de hoogte van de stand (of beter gezegd 'uw schuld') of nu de termijn binnenkort gaat aflopen ?
wat mijn nog het meest verbaasd dat ik zaterdag nog steeds aan biedingen van legio krijg terwijl ik er twee hebt lopen van 500gulden per maand ik ben heel kwaad en met mij nog veel mensen doe het nooit meer dan gaan hun ook eens kapot net zo als ze met ons doen veel sterkte voor al de ouderen onder ons die hier ook in gelopen zijn mevr degenaar
Is het stoppen van de maandelijkse termijnen naar Legio een optie ?
wij hebben het zelfde probleem een 5jarig contract wat aan het einde van de rit alleen maar verlies oplevert geef ons deskundig advies op hoe wij onder dit contract uit kunnen komen zonder dat dit ons nog meer geld gaat kosten want daar wordt niet over gesproken want de protest brief gaat alleen maar als je contract aan het einde van de rit is en je n.m/l het verlies al hebt geleden want het is natuurlijk ergens van de ratten dat een X aantal mensen de dupe worden van zulke praktijken uit gedacht door mensen die dagelijks niets anders te doen hebben om zulke dingen te verzinnen en ook nog aan de man te brengen stop deze verlakkerij en mislijdende reclame er is er al genoeg van het eind resultaat is allemmaal ik hoor het al zeggen ze doen het zelf oke maar dit komt wel door de misleidende reclame en colportatie van de maatschappijen die hier mee werken is getekend h.hendriks
Na de uitzending van gisteravond (25-3) zijn we ook behoorlijk geschrokken. Mijn contract loopt door tot het einde van het jaar en je zit er drie jaar aan vast. Met nu al in het vooruitzicht dat je enorm getild wordt.
Wat kun je daar aan doen?
Wat kun je daar aan doen?
Mensen we kunnen wel allemaal gaan piekeren, maar we moeten er ook wat aan doen.
Vul A.U.B. die bezwaarbrief in en verstuur hem op. Ook al heeft het geen zin. Gewoon doen. We moeten wel met zijn allen er wat aan gaan doen. Want alleen maar piekeren schieten we ook niet mee op. Ik heb die bezwaarbrief verstuurd met drie lopende producten die ik heb lopen bij Legio ( 2 daarvan lopen deze komende twee maanden af ).
Ga ook naar de site van Legio :" www.legio.nu " Let op geen NL op het eind maar NU !!!. Daar kunnen jullie berekenen hoe het ervoor staat met jullie producten, maar je kan ook Legio Lease bombarderen met jullie mailtjes waarop jullie vragen staan. Doe tenminste iets, waarbij je wel het gevoel hebt van dat ik iets gedaan hebt op het eind.
Vul A.U.B. die bezwaarbrief in en verstuur hem op. Ook al heeft het geen zin. Gewoon doen. We moeten wel met zijn allen er wat aan gaan doen. Want alleen maar piekeren schieten we ook niet mee op. Ik heb die bezwaarbrief verstuurd met drie lopende producten die ik heb lopen bij Legio ( 2 daarvan lopen deze komende twee maanden af ).
Ga ook naar de site van Legio :" www.legio.nu " Let op geen NL op het eind maar NU !!!. Daar kunnen jullie berekenen hoe het ervoor staat met jullie producten, maar je kan ook Legio Lease bombarderen met jullie mailtjes waarop jullie vragen staan. Doe tenminste iets, waarbij je wel het gevoel hebt van dat ik iets gedaan hebt op het eind.
Ook wij zijn er ingetuind. Toen wij pas gingen samenwonen kreeg mijn vriend (destijds nu zijn we getrouwd) een telefoontje van Legio of we geïnteresseerd waren om te beleggen. Beleggen was toen een hot item, dus hadden we wel interesse. We kregen informatie toegestuurd en dit hebben we ook ons assurantiekantoor laten lezen omdat we niet helemaal zeker waren. Deze zei dat het helemaal zo verkeerd niet was. Nou en als zoiemand dat zegt geloof je dat, omdat je er zelf helemaal geen verstand van hebt (van beleggen). Een mooie kans om zo toch een leuk bedrag te sparen.
Ons contactpersoon bij Legio, Pierre Meeuwes genaamd, zei mijn vriend dat je zowiezo het inleg bedrag terug zou krijgen en dat je geen risico liep met je inleggeld. Dit heeft mijn vriend dus nog uitdrukkelijk gevraagd, anders hadden we het nooit gedaan.
Toen we de twee contracten (vijf jaar vast) thuis kregen, had ik zoiets:"Moeten we dit nu wel doen, vijf jaar vast?" En we hebben Legio gebeld dat we het niet zagen zitten en dat het niet door ging (de contracten waren dus nog niet getekend geretourneerd). Hierbij kregen we te horen dat de aandelen al waren aangekocht en dat we er niet meer onderuit konden komen. Dit liep dus wel hoog op, en omdat we nog zo jong waren en niet wisten hoe we hier vanaf konden komen (via welke wegen) hebben we toch de contracten getekend retour gezonden. Vanaf die tijd zijn we dus de boot ingegaan.
We moeten nu nog tot februari volgend jaar betalen aan Legio met twee contracten. Dit zou betekenen dat we nu nog ongeveer 1100 euro moeten betalen. Kunnen we hier onderuit komen en niet nog 'ns dit geld verliezen? We zijn er helemaal kapot van.
Ingrid
Ons contactpersoon bij Legio, Pierre Meeuwes genaamd, zei mijn vriend dat je zowiezo het inleg bedrag terug zou krijgen en dat je geen risico liep met je inleggeld. Dit heeft mijn vriend dus nog uitdrukkelijk gevraagd, anders hadden we het nooit gedaan.
Toen we de twee contracten (vijf jaar vast) thuis kregen, had ik zoiets:"Moeten we dit nu wel doen, vijf jaar vast?" En we hebben Legio gebeld dat we het niet zagen zitten en dat het niet door ging (de contracten waren dus nog niet getekend geretourneerd). Hierbij kregen we te horen dat de aandelen al waren aangekocht en dat we er niet meer onderuit konden komen. Dit liep dus wel hoog op, en omdat we nog zo jong waren en niet wisten hoe we hier vanaf konden komen (via welke wegen) hebben we toch de contracten getekend retour gezonden. Vanaf die tijd zijn we dus de boot ingegaan.
We moeten nu nog tot februari volgend jaar betalen aan Legio met twee contracten. Dit zou betekenen dat we nu nog ongeveer 1100 euro moeten betalen. Kunnen we hier onderuit komen en niet nog 'ns dit geld verliezen? We zijn er helemaal kapot van.
Ingrid
Ook wij zijn geschrokken na de uitzending van gisteravond.
Evenals zovelen anderen is ons ook voorgehouden dat het afsluiten van contracten lucratief zou zijn. Helaas hebben we sinds gisteravond daar een andere mening over gekregen en ook wij willen de poging ondersteunen om onder deze maandelijkse lasten (2* fl.100) uit te komen.
Evenals zovelen anderen is ons ook voorgehouden dat het afsluiten van contracten lucratief zou zijn. Helaas hebben we sinds gisteravond daar een andere mening over gekregen en ook wij willen de poging ondersteunen om onder deze maandelijkse lasten (2* fl.100) uit te komen.
Ook wij dachten eindelijk eens een klein beetje winst te kunnen maken en hebben een winstverdriedubbelaar afgesproken. Ook ons is telefonisch meegedeeld dat we in ieder geval onze inleg terug zouden krijgen. In juni zijn we er vanaf. Dan stopt tenminste de maandelijkse betaling van de verdriedubbelaar. Ik ben bang dat dan de grootste klap nog moet worden betaald. Klotezooi is het (sorry hoor).
HG Ben jij er dan al wel op een of andere manier achter gekomen of je de maandelijkse betalingen stop kan zetten?? Want bij mij werd zelfs gedreigd met een incasso bureau....