LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Legio Lease: misleiding? ja of nee!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Marja en Kees Post

Legio Lease: misleiding? ja of nee!

Ongelezen bericht door Marja en Kees Post »

Ook wij zijn slachtoffer van Legio Lease.
Destijds zijn wij ingestapt voor f 50,-- p.m. met de fondsen KPN, Aegon en Wolters Kluwer.
Wij werden binnengehaald met hoge rendementsverwachtingen. Wijzelf waren nuchterder; in het ergste geval, dachten wij, zijn wij onze f 50,-- p.m. kwijt. Heel naief achteraf bezien. De colporteur van Legiolease was natuurlijk veel optimistischer.
Tijdens de beursval van KPN hebben wij gebeld met Legio Lease en hen gevraagd wat zij bij een verdere daling van het fonds zouden doen. Ons werd verteld dat zij de vinger aan de pols zouden houden en contact met hun cliënten op zouden nemen als de situatie daar aanleiding toe mocht geven. Nu, dat hebben zij nooit gedaan. De beurs ging steeds verder naar beneden en Legio Lease stond erbij en keek ernaar. Waarom zouden zij actie ondernemen, hun posities waren toch wel afgedekt.
Dan nog het fenomeen de winstverdriedubbelaar! Legio Lease heeft in haar advertenties altijd met veel nadruk gewag gemaakt van de winstverdriedubbelaar maar nooit van een verliesverdriedubbelaar; dus als er sprake is van een verlies dan zou die in onze ogen nooit verdriedubbeld mogen worden; zij hadden dat dan ook duidelijk in hun reclamecampagne moeten aangeven. Wij vinden dat wij op dit punt en op het punt van de rendementsprognose misleid zijn. Bovendien zijn wij van mening dat Legio Lease de belangen van haar klanten bij scherpe beursdalingen veel beter had moeten en kunnen behartigen.
Inmiddels hebben wij van Legio Lease de bekende voorstellen gekregen. Hierover moeten wij zo snel mogelijk beslissen, maar als je eenmaal getekend hebt kan je geen aanspraak meer maken op eventuele compensatie in de toekomst. Dit riekt naar chantage. Vreemd is ook dat bij het aangaan van de lease-overeenkomst volgens Dexia een handtekening van de partner niet nodig was, maar als je nu akkoord gaat met één van de hen voorgelegde voorstellen de partner ook moet tekenen. Waarom toen niet en nu wel?
Wij staan nog steeds in dubio wat te doen.

Met vriendelijke groet,

Marja en Kees Post

john

Re: Legio Lease: misleiding? ja of nee!

Ongelezen bericht door john »

Ik heb hetzelfde pakket. Loopt af in nov. Nooit ingaan op het aanbod, je bent je rechten kwijt, en de restschuld nooit betalen. Aangetekende brieven sturen, zie elders op dit forum.

Gr. John

DL

Ongelezen bericht door DL »

Mijn ouders (59 en 67 jaar) hebben beiden een contract afgesloten bij legio-lease (winstverdriedubbelaar) destijds beiden ƒ 8100,- ingelegd. Per november a.s. loopt dit contract af. Beiden hebben ze gebeld met Dexia en kregen geen info. Gisteren heb ik gebeld en hebben zij mij e.e.a. verteld. Stand van zaken is nu schuld van beiden € 14.500,-. Tevens hebben zij bericht gekregen van Dexia om in te gaan op het Dexia-aanbod. Tijdens het telefoongesprek werd mij verteld indien zij ingaan op het aanbod zij hun juridische rechten verspelen maar gebuik kunnen maken van soepele voorwaarden? Indien zij niet ingaan op het aanbod kunnen zij wel een proces (eventueel via leaseverlies) aanspannen.

Mij lijkt het beste ze aan te melden bij leaseverlies en niet in te gaan op het Dexia-aanbod. Wel vraag ik me af of ik ze 1x beiden moet aanmelden of allebei apart.

Heeft iemand nog suggesties wat te doen??

Wel moet ik opmerken dat ik het zeer vreemd vind dat je maar zo je rechten kan "verspelen??"

P.S. Iedereen veel succes met zijn/haar beslissingen wat te doen en hopen dat er gauw een oplossing komt......

Kortom hetzelfde pakket als jullie.......Niet tekenen!!!

john

Ongelezen bericht door john »

Het zijn toch eigenlijk een stelletje boeven bij Dexia. Heeft ooit iemand iets menselijks gehoord van sorry dat het allemaal gelopen is, nee hoor, ze proberen de laatste centjes weg te halen bij de mensen via wurgcontracten, die nu wel juridisch kloppen. Teken niets, niet betalen

Marianne

Ongelezen bericht door Marianne »

Je kunt beide contracten aanmelden op een e-mail formulier, want ze zijn beide op 1 adres van 1 echtpaar. www.stichtingleaseverlies.nl en als ze lid zijn van VEB of de consumentenbond betalen ze eenmalig geen €45.00 maar €40.00 succes!!! voor je ouders.

Sea

Ongelezen bericht door Sea »

Marja en Kees Post,

Ook ik heb gisteren hetzelfde pakketje gekregen als de rest. Ik had gelijk gebeld en gevraagd waarom ik NU al moet beslissen over iets (waarmee ik alle rechten verspeel) , terwijl mijn contract pas in 2010 afloopt? Kan ik niet dan beslissen?
Er wordt geantwoordt met:"U kunt ook wachten met beslissen wat u doet, echter u moet binnen de gestelde termijn al antwoorden OF u WEL of NIET meedoet aan het Dexia voorstel"

Met andere woorden het maakt niet uit teken nou maar dan verspeel jij al je juridische rechten en dan maakt het niet meer uit wat er over blijft in 2010.

Grrrrrrrrr!!!

ik teken dus NIET!!

groeten,

Sea

Rene Aalders

Ongelezen bericht door Rene Aalders »

Hallo

Ook wij zijn slachtoffer van Dexia.
Wij gaan niet accoord met dat voorstel van Dexia zowiezo al niet omdat ze op je inpraten en imponeren met hun stelling dat ze "toch wel doorprocederen" en dat de gehele procedure wel 7 tot 15 jaar zal gaan duren.
De bedoeling hiervan is om je onzekerder te maken en op grond daarvan om op hun voorstel in te gaan.
Daarbij heb ik nog wel degelijk vertrouwen in de wet en een goede uitspraak van de rechter gezien alle argumenten.

Met vriendelijke groet
Rene en Ineke Aalders

Gesloten