LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Legio Lease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
C.M.G. Haver

Legio Lease

Ongelezen bericht door C.M.G. Haver »

Drie weken geleden werd mij medegedeeld dat mijn winstverdriedubbelaar af zou lopen en dat ik ongeveer 350 Euro bij moest betalen, maar dat het exacte bedrag pas op de afloopdatum (8-7-'02) echt duidelijk zou zijn. Nou dat was het!! Of ik maar liefst 795 Euro wilde betalen. Op mijn vraag hoe een verdubbeling heeft plaats kunnen vinden binnen een week of vier, wordt gewoon gezegd dat de fondsen (AHOLD,ING, en ABN/AMRO) zo snel zijn gekelderd dat dit het gevolg is. Ik heb minimaal ingelegd (ƒ 50,00 per maand) maar zelfs een minimale inleg heeft dus ook nog grote financiele gevolgen, want voor mij als alleenverdiener is dit een hele grote hap uit mijn spaargeld.
Hoe kan het dat de kleine beleggers het onderspit delven, maar LEGIO LEASE gewoon blijft bestaan?
Beleggen??? Nooit, maar dan ook nooit meer!!

vic

Re: Legio Lease

Ongelezen bericht door vic »

Beste C.M.G.,
Het is natuurlijk triest dat u geld verliest (zoals wij allen overigens) echter ik kan u verzekeren dat u tot de absolute bofkonten behoort met een verlies van slechts 795 euro! ikzelf ga zo onderdehand het schip in voor tot nu +/- 10.000 euro met eenzelfde aandelen pakket als u, echter met een maandbedrag van fl.250,- en aflopend in september. Het kan echter allemaal nog veel erger. Er zijn genoeg mensen die 1,2,3 of zelfs meer van die fijne Legio contracten hebben afgesloten, met daarin bijv. KPN. Hun verlies kan al gauw een 1/2 ton of meer bedragen. Misschien iets om even bij stil te staan.
Voor de discussie: Dat de koersen slecht zijn en de beurzen in mineur daar kan Legio op zich niets aan doen. Wat ik hen echter wel kwalijk neem is dat deze ontwikkeling er al 1 a 11/2 jaar zat aan te komen. Ik heb toen (ong. 1 jaar terug) gebeld met Legio om te informeren naar het stopzetten van mijn leaseplan (mijn derde aandelen pakket was toen al gekocht, en het geheel stond nog op 20% winst)Men had dus zondermeer de aandelen kunnen verkopen of in ieder geval pogingen in het werk kunnen stellen om de schade te beperken
d.m.v. putopties op de aandelen of wat dan ook. Was er toen adequaat gehandeld door de "beleggingsdeskundigen" van Legio
dan was een hoop schade te beperken geweest. Men heeft echter bewust gekozen om de mensen in de ****** laten zakken, aangezien dit Legio domweg meer oplevert. Maar leten we wel wezen, met fatsoenlijk en eerlijk werken heeft dit niets meer van doen. Het produkt van Legio was gericht op mensen zonder eigen geld (anders hoefde je geen aandelen te leasen toch?) Legio heeft dus de risico's voor zijn klanten niet goed ingeschat en te weinig bescherming ingebouwd. En ook niet ingegrepen toen dat nog kon.
Jammer. Voor mij stijgt toch de geur van witte boorden criminelen op uit het hele Legio concept. Zie wat er in Amerika gebeurd met Enron en Worldcom. zog. Topmanagers die de cijfers van hun bedrijf manipuleren om hun optie pakketten in waarde te laten stijgen, en daarmee de banen van honderden van hun eigen mensen te grabbel gooien.
Het ergste is: ze komen ermee weg... Voor mij hangt dit samen met een mentaliteit van ieder voor zich waar we uiteindelijk allen de dupe van gaan worden.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard!
Iedereen sterkte met de AEX!

Gesloten