LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Legio Lease (Welke Legio Produkten zijn afgesloten)

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
HG

Legio Lease (Welke Legio Produkten zijn afgesloten)

Ongelezen bericht door HG »

Beste bezoeker;
ik probeer wat structuur in dit Legio Forum te krijgen;
er zijn al 10-tallen reakties geweest op het onderwerp 'Legio Lease (lopende contracten)';
waarin het overduidelijk wordt dat we met z'n allen flink gedupeerd worden.

In dit nieuwe onderwerp 'Legio Lease (welke Legio Produkten zijn afgesloten)' zouden we kunnen invoeren waar we over praten, volgens de structuur:

Produkt: <produktnaam>
Startdatum: <datum>
Einddatum: <datum>
Inleg: <is prive; dus moet ieder zelf beslissen, kan echter een beeld vormen hoegroot het totale verlies van ons allen geschat wordt>
Winst/verlies: <korte indicatie van hoe er ervoor staat>
Opmnerkingen: <korte beschrijving van andere relevante zaken hierover>

Ik zal zelf als eerste een reaktie hierop posten.

groet
HG

HG

Re: Legio Lease (Welke Legio Produkten zijn afgesloten)

Ongelezen bericht door HG »

Produkt: Legio Lease "Korting Kado"
Startdatum: 29-12-1999
Einddatum: over 10 jaar afgelopen
Inleg: 5 contracten van elk 100,- p.m., totaal dus 500,- NLG per maand.
NB: in Korting Kado is sprake van eerst 36 maanden de inleg betalen; dan *kan* er voor de resterende 7 jaar een korting op die maandelijkse inleg gegeven worden; dit is echter afhankelijk van de gemiddelde jaarlijkse winsten (als deze gemiddeld 6.2% bedraagt, dan hoef je de laatste 7 jaar geen maandelijkse inleg meer te betalen. Let Op: dit soort info is prive; dus moet ieder zelf beslissen of hij/zij dit noemen wil, Helpt echter om een beeld te vormen hoe groot het totale verlies van ons allen is
Winst/verlies: Over 1999-2000 is er een winst gerelaiseerd; over 2000-2001 een verlies; over de eerste 2 jaar betekent dit naar mijn berekening een gemiddelde groei van slechts 4,43 %; kortom als dit ook het 3e jaar niet sterk verbeterd zitten we de komende 7 jaar nog steeds vast aan een relatief hoge maandelijkse inleg...)
Opmnerkingen: Na 10 jr wordt het aandelenpakket verkocht; hiervan wordt de initiele waarde van het pakket afgetrokken (dit is bijna 50K NLG); stel dat dit negatief is dan is er dus sprake van schuld (en daar heb je dus 10 jaar lang voor maandelijks geld ingelegd). De contracten zijn (we weten niet meer om welke reden) door beide kostwinnaars ondertekend zodat beiden aansprakelijk gesteld kunnen worden...

maaike en arjan

Ongelezen bericht door maaike en arjan »

Hee ff een ding,

je weet van voor naar achter hoe al die plannen werken en dan loop je te zeuren als het fout gaat. Dit kan niet, accepteer je verlies wees een vent. Als je nl zoveel van die plannen weet wat ik hierboven zien staan dan ben je niet slecht geinformeerd.

m santegoets

Ongelezen bericht door m santegoets »

Maaike en Arjan

Het is al vaker gezegd
Kwetsende reakties kunnen we niet gebruiken.
Meepraten is prima, ook als je een andere overtuiging hebt,
maar probeer het aub zuiver te houden.

dank je
Revo

Bianca

Ongelezen bericht door Bianca »

Goed idee!

winstver10dubbelaar
start: Okt. 2000
einde: Okt. 2005
inleg: € 113.62 (250 gld)

Ik hoop zo dat er iets goeds gaat gebeuren!

Met z'n allen staan we sterk!!!

Groetjes, Bianca

ida

Ongelezen bericht door ida »

winstverdriedubbelaar, inleg 101 gulden einddatum 2003
gulden schuld op dit moment, maar het is bij eagon zo dat je wel je inleg van 18000 gulden kwijt kunt raken maar nooit die 45000 gulden terug hoeft te betalen, maar dat neemt niet weg dat 18000 gulden heel veel geld is voor een normaal inkomen.

mennie

Ongelezen bericht door mennie »

Ik heb 03-03 1999 een overeenkomst bij legio-lease afgesloten.
Het produkt heet SPAAREXTRA.Ik heb een AEX-plus Certificaat opgestuurd gekregen.
Ben voorzichtig geweest,en voor 5 jaar afgesloten.
In maart 2004 wil ik er dan ook mee stoppen.
Betaal 100,- gulden per maand.
Ben erg benieuwd na al deze verhalen,hoop dat het me niet al te veel gaat kosten.Zijn er meer mensen met zo'n spaarextra overeenkomst,en zo ja,heeft het iets goeds gebracht?

Corneille

Ongelezen bericht door Corneille »

Ik heb ook twee AEX plus effekten liggen; alleen heb ik me deze via Spaarselect aan laten smeren. Een met een eenmalige inleg van F4800 en een met een maandelijkse inleg van F100.-. Gestart in september 2000, waarna alles is gekelderd. De beginkoers was 725; wil ik minimaal mijn eigen inleg terughalen in 5 jaar, dan zou de koers dus al flink moeten stijgen. Ik moet nog 3 jaar en kan desnoods daarna rustig verder blijven betalen, tot het moment, dat de koers b.v. op 2000 staat. Ha, ha, ik lijk wel een verkoper van aandelenleasepakketten. Ik denk, dat ik maar ga solliciteren bij Spaarselect. We zijn gelukkig nog gezond. Maar ik blijf dit allemaal wel op de voet volgen.

Ester

Ongelezen bericht door Ester »

Produkt: winstverdriedubbelaar
Startdatum: 5 juni 2000
Einddatum: 5 juni 2003

Inleg: 36 x 115,10 euro
inmiddels 2 x aangekocht dus:
110 aandelen van ANB/AMRO a 24,80
110 aandelen van Ahold a 28,90
220 aandelen van ING a 3
Winst/verlies: 1322 euro bijbetalen

Oops!

Bob Stoelinga

Ongelezen bericht door Bob Stoelinga »

Hallo luitjes,

Heb dus zelf een spaarextra afgesloten in maart 1999. Betaal hier elke maand nlg. 100,00 voor en heb gister gebeld hoeveel het e.e.a. nu waard is. Naar het schijnt zijn de kosten nu gelijk aan de waarde van het pakket. Oftewel heb 36 maanden voor jan l*l betaald. Het pakket loopt 10 jaar maar ik mag na 5 jaar opzeggen. Het laatste ga ik denk doen om de schade te beperken. Heeft iemand voor mij misschien een kopie van de advertentie van spaarextra??

Gr,, Bob

Gesloten