Hallo,
Ik ben een gedupeerde van de legiolease winstverdriedubbelaar.
De overeenkomst was ik aangegaan, in oktober 1999 tot oktober 2002. In die tijd was ik een student van 22 jaar, terwijl ik ook nog een
studentenkrediet bij mijn bank had lopen. Sinds 2002 ben ik lid van
stichting Leaseverlies, maar zoals het er nu uitziet verwacht ik er
eerlijk gezegd niet veel meer van. In september 2002 naderde het einde van de overeenkomst. Ik koos op advies van stichting Leaseverlies, de optie contract beeindigen op het
antwoordformulier van Legio. Er was toen geen sprake van het uitgebreide Dexia-aanbod. Met de handgeschreven vermelding "Onder protest en voorbehoud van rechten" had ik het formulier getekend en
verstuurd. Sindsdien betaal ik noodgedwongen de restschuld af in
termijnen(coulance-regeling). Het liefst wil ik zo snel mogelijk actie ondernemen, omdat ik die last ook bijna niet meer kan verdragen nu ik ook gehuwd ben. Maar ik twijfel wat in mijn geval de beste mogelijkheid is; Heeft het nog wel zin om me bij stichting JuniorLease aan te sluiten, aangezien ik sinds eind 2002 al aan het afbetalen ben? Of misschien bij Pay-back? Of zou ik toch beter individueel een rechtszaak moeten aanspannen tegen Dexia?
Graag uw suggesties.
Bvd,
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Legio WVD gedupeerde vraagt advies...
-
Re: Legio WVD gedupeerde vraagt advies...
www.juniorlease.nl
Alle in Nederland wonende personen in de leeftijdsgroep 18 t/m 25 jaar kunnen zich aansluiten als Deelnemer bij de Stichting. Voorwaarde is dat u ten tijde van het sluiten van het leasecontract scholier of student was én niet ouder was dan 25 jaar. Voorts geldt als voorwaarde dat u het Dexia Aanbod níet heeft aanvaard en ook geen andere, individuele (afbetalings)regeling met Dexia overeen bent gekomen.
Re: Legio WVD gedupeerde vraagt advies...
Bedankt voor je reactie Olivier,
Ik hoop nog een reactie te krijgen op mijn email aan JuniorLease, want het lijkt voor mij denk ik een goede optie gezien mijn situatie. Alleen zit die ene voorwaarde mij dwars.
Ik voldoe in principe aan (bijna)alle voorwaarden, maar die individuele afbetalingsregeling zit me dwars. Ik had niet veel keuzes, op advies van stichting Leaseverlies heb ik die optie gekozen (wel onder voorbehoud en protest), Om incasso en allerlei aanmaningen te voorkomen moest ik de restschuld wel afbetalen. Omdat ik niet de mogelijkheid had ineens te betalen, kon het ook in termijnen. Ook de machtigingsformulier voor termijnaflossing heb ik onder protest verstuurd.Voorts geldt als voorwaarde dat u het Dexia Aanbod níet heeft aanvaard en ook geen andere, individuele (afbetalings)regeling met Dexia overeen bent gekomen.
Ik hoop nog een reactie te krijgen op mijn email aan JuniorLease, want het lijkt voor mij denk ik een goede optie gezien mijn situatie. Alleen zit die ene voorwaarde mij dwars.