LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] legiolease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Tjon Ge

Re: legiolease

Ongelezen bericht door Tjon Ge »

Hoi Pieter,

Maar is het niet zo dat het allang niet meer goed ging met Aegon toen Dexia Labouchere overnam. Volgens mij was het in 1999 al wel een beetje over met Aegon. Dacht ik hoor, kan het absoluut mis hebben.

Dat ze bezig waren geld binnen te halen is waar; het is tenslotte een bank. Natuurlijk zijn die bezig zoveel mogelijk geld te scoren, dat kun je ze nauwelijks kwalijk nemen. Maar inderdaad, ze hebben een eigen verantwoordleijkheid en wellicht zijn ze wat laat begonnen met dingen als checks inbouwen als mensen een lening van in totaal meer dan 100.000 gulden dreigen te krijgen. Maar ze waren er wel al een tijd mee bezig en al voordat het verplicht werd gesteld door de toezichthouders.

Met vriendelijke groet,
Tjon Ge

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Noodlijdend Aegon, noodlijdend Aegon??
Heb ik wat gemist of zo???

Nettowinst volgens jaarverslagen:
1997 NFL 2.207 miljoen (EUR 1.001 miljoen)
1998 EUR 1.247 miljoen
1999 EUR 1.570 miljoen
2000 EUR 2.066 miljoen
2001 EUR 2.397 miljoen
2002 EUR publicatie op 6 maart maar de stijgende reeks is nu natuurlijk verdwenen

Zie voor grafiekjes:
http://www.aegon.com/annual_report00/du ... /index.htm

Groet Maarten

Tjon Ge

Hoi Maarten,

Ik denk dat Pieter doelt op het feit dat Aegon toch echt wel redelijk onderuit is gegaan enige tijd geleden (daling van tientallen procenten). Noodlijdend is Aegon natuurlijk absoluut niet.

Groet,
Tjon Ge

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Hoi Tjon Ge en Pieter,
Oh, jullie hebben het over de koers van Aegon.
Maar daar heeft de verkoop van Labouchere toch niets mee van doen? Sterker nog door de verkoop van Labouchere is de winst in 2000 lager uitgevallen (jaarverslag 2000). Je zou dus eerder een drukkend effect op de koers verwachten dan een positief effect.

groet Maarten

Tjon Ge

Maarten, helemaal juist!

Door dit soort kromme redeneringen raken mensen volgens mij het spoor een beetje bijster en stellen ze de zaken (nog) erger voor dan ze in werkelijkheid misschien zijn.

Laten we wel de feiten onder ogen zien en van die feiten uitgaan bij onze overwegingen.

Groet,
Tjon Ge

Albert

Ongelezen bericht door Albert »

Hallo Francine,

Als je een kopie van deze brief wilt hebben, moet je maar even een mailtje sturen,

Met vriendelijke groet,

Albert

carin

Ongelezen bericht door carin »

ik heb in 1998 een contract afgesloten,mijn inleg bedraagt
250,- per maand,er kan niks misgaan,werd mij verteld,goeie aandelen, die gaan alleen onderuit als heel nederland failliet gaat.Ik riskeerde alleen de rente,en nu bij afloop van het contract bleek pas dat mijn inleg..de rente is!!!!
Enne nog wat, legio -lease heette toen alleen Legio.
Ik werkte en werk nog steeds hard om mijn schuld te betalen,inplaats van het spaargeld van 10.000,- gulden heb ik nu een verlies van dik 9000 euro.
Dit had ik nooit voorzien en ik kan mijn kinderen en man bijna niet onder ogen komen,ik moet dit geld namelijk maandelijks uit de huishoudpot trekken en op hun kleding en zakgeld bezuinigen.Altijd op de penny leven omdat je dacht te sparen.....ik trek dit niet langer hoor

ik ben gelukkig niet de enige dommert
groet, Carin

carin

Ongelezen bericht door carin »

Ik ontving vandaag een lijfig boekwerk over de mogelijk te verlengen of te verkopen en zo.
Nu moet ik ook nog eens een studie rechten gaan volgen om te kunnen snappen in welke strontkuil we nu weer kunnen stappen.

Dit is toch geen kost voor mij maar voor advocaten
doe heeft dexia=legio ook ingeschakeld om hun valkuilen
te camoufleren.

nogmaals ,groeten Carin

pieter

Ongelezen bericht door pieter »

Beste Tjon Ge,

Zie topic "artikel FD"

Gelieve hier verder te discuseren over ons onderwerp.
Deze topic gaat in principe ergens anders over.

Mvg
Pay-back Pieter

Verstandig

Ongelezen bericht door Verstandig »

Beste Tjon Ge,
Het is nu, dat je zegt, dat je tussen de partijen in staat, een plek van "géén eigen mening hebben"! Overigens, gezien jouw eerdere houding en uitlatingen,kennelijk onbewust, is het meer dan twijfelachtig, dat je tussen de partijen instaat!
Mensen overtuigen, is in mijn ogen zuivere tijd verspilling
en dit, al sinds mijn studente jaren! Immers, indien je koe voor een varken wenst te aanschouwen, zal het tegenwoordig niet eens meer vreemd aandoen, laat staan, dat men jou kwalijk zal nemen. Voor jou alsnog deze opmerking: DSI, net zoals de politiek, zijn uiterst voorzichtig, want iedere beslissing zal te maken krijgen met de werkloosheid, vooral van de kant van de multinationals!
Discussiëren heeft ook zijn discipline, Tjon Ge, je kunt eenmaal niet van twee wallen eten en daarbij de brave nette mijnheertje uithangen, die de maat aangeeft!
Er is reeds gezegd, wat er gezegd dient te worden en daarmee is het goed, zoals je reeds zelf hebt voorgesteld, deze discussie af te sluiten!

m.vr.gr.

Albert

Ongelezen bericht door Albert »

Dit heb ik ook niet geschreven.

Tjon Ge

Hoi Pieter,

Welke bedoel je precies?
Er zijn nogal wat topics over het FD...
Laat het me even weten; morgen weer een dag!

Groet,
Tjon Ge

Pieter

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste Tjon Ge,

Gebruik de zoek functie bovenin de webpagina.
Met als sleutelwoord "artikel FD" gepost door "jpd"

Mvg,
Pay back Pieter

Japie

Ongelezen bericht door Japie »

.

Gesloten