Een aantal zaken:
- Het is wellicht goed te weten dat legiolease zelf het boetekleed heeft aangetrokken door aan te geven dat er veel kritiek is op de constructies. Dat de klant ondergeschikt is blijkt uit dezelfde brief waarin men een garantie constructie heeft verzonnen waarin de tragedie van winstverdubbelaars zich zogenaamd niet zal herhalen voor de eindklant. Een medogeloze organisatie dus !!
- De constructies zijn wel vaak aangeboden via tussenpersonen en Legio kan zich wellicht gaan beroepen op het feit dat haar tussenpersonen de verkeerde voorlichting hebben gegeven. Mijn vraag hoe ga je hiermee om.
- Ik kwam er tevens achter dat ik tot 2013 een lening heb lopen terwijl ik die niet voor die periode heb afgesloten. Ik ben ingegaan op het verhaal dat na vijf jaar het plan afloopt. In de kleine letters komt het 15 jaar verhaal weer terug. Zonder dat je het weet kom je in een systeem terecht waar beslissingen worden genomen over het al dan niet verkrijgen van hypotheek of lening. Ik beschouw dat als het bewust achterhouden van informatie, vooral omdat deze informatie van invloed kan zijn op je persoonlijke uitgaven. Zover ik weet is het bewust achterhouden van belangrijke informatie strafbaar. mijn vraag zou zijn hoe krijg je nu werkelijk inzichtelijk waar je staat en wat de consequenties zijn ingeval de beleggingsmarkt instabiel blijft.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] legiolease
Re: legiolease
Wanneer ben jij dan door Legio schriftelijk op de hoogte gebracht dat men erkende dat de constructie niet helemaal in orde was ?
Begrijp ik je goed dat de klant het idee heeft dat hij slechts een 5jr contract heeft terwijl dit mogelijk onderwater verlengd wordt tot 15jr.
NB: wat zegt het contract tav tussentijds beeindigen; kan dat of verlies je dan je inzet of zelfs betalen van boete ?
Begrijp ik je goed dat de klant het idee heeft dat hij slechts een 5jr contract heeft terwijl dit mogelijk onderwater verlengd wordt tot 15jr.
NB: wat zegt het contract tav tussentijds beeindigen; kan dat of verlies je dan je inzet of zelfs betalen van boete ?
Re: legiolease
Er zijn een aantal producten van Legio zoals Spaarleasen, KoersExtra...etc..etc...die 15 jaar tot 20 jaar duren. Maar men kan na 5 jaar zijn contract zomaar beeindigen wanneer men dat wilt. Hier zit geen boete aan vast, maar je uitkering zal dermate weinig zijn, omdat je hele pakket niet echt veel opgeleverd zal hebben. Ook is het schuld wat je nog hebt voor Legio na beeindiging in dat 5de jaar veel hoger dan na 15 of 20 jaar. Maar uiteindelijk zal het niet al te veel verschil maken, of je nou stopt na 5 jaar of 15 of 20 jaar. Veel levert het niet op. Legio gaat uit van een rendement 12,5 %, wat eigenlijk absurd is. Mijn conclusie, stop ermee zodra je ermee kan stoppen. Weinigen hebben het geluk dat ze wel eens de volle pond uit Legio hebben gehaald. Maar dat zijn er echt heel weinig.