| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] lenen via de bank
-
Gast
lenen via de bank
je kunt gewoon een lening afsluiten bij de bank als je dexia niet kunt betalen in 1 keer.
zeker in minn voorbeeld. mijn vriendin heeft ooit getekend voordat wij samen woonden. nu wonen wij samen en kan ik bij de notaris alles op mijn naam laten zetten en kan ik op mijn naam een lening afsluiten
zeker in minn voorbeeld. mijn vriendin heeft ooit getekend voordat wij samen woonden. nu wonen wij samen en kan ik bij de notaris alles op mijn naam laten zetten en kan ik op mijn naam een lening afsluiten
-
Niet doen
Re: lenen via de bank
Waarom zou je dat doen? Eerst smeert Dexia je een lening aan en vervolgens willen ze van je af en willen ze geld zien en wel in een keer. Laten ze zelf maar met een voorstel komen (en dan bedoel ik niet het 'aanbod')
-
Gast
ja maar ik heb er geen zin in om mijn huis leeg te laten halen door de deurwaarder.
ik heb nu het contract met de normale verlenging 3 jaar verlengd.
maar ja in 3 jaar heb ik geen 11000 euro bijelkaar geschraapt
ik heb nu het contract met de normale verlenging 3 jaar verlengd.
maar ja in 3 jaar heb ik geen 11000 euro bijelkaar geschraapt
-
Gast
Het is een groot misverstand dat je je restschuld in 1 keer zou moeten voldoen.
Wat doen incassobureaus als je aan kan tonen dat je niet kan betalen? Dan komt er een betalingsregeling, inderdaad met extra kosten maar je lening financieren bij een bank kost ook geld.
Huis leeghalen? Dat is helemaal niet aan de orde, kan pas na een rechtszaak want incassobureaus hebben geen bevoegdheid hiertoe.
Wat doen incassobureaus als je aan kan tonen dat je niet kan betalen? Dan komt er een betalingsregeling, inderdaad met extra kosten maar je lening financieren bij een bank kost ook geld.
Huis leeghalen? Dat is helemaal niet aan de orde, kan pas na een rechtszaak want incassobureaus hebben geen bevoegdheid hiertoe.
Precies laten ze maar een rechtszaak beginnen .
Betaal al 14 maanden niet we zullen toch eerst de rechtszaken af moeten wachten van leaseverlies er schijnen te veel dingen niet te kloppen elke week staat er wel iets over in de krant mocht leaseverlies alles verliezen dan nog zal een dexia een afbetaligingsregeling moeten treffen met klanten want niet idereen kan het in 1 keer betalen.
Betaal al 14 maanden niet we zullen toch eerst de rechtszaken af moeten wachten van leaseverlies er schijnen te veel dingen niet te kloppen elke week staat er wel iets over in de krant mocht leaseverlies alles verliezen dan nog zal een dexia een afbetaligingsregeling moeten treffen met klanten want niet idereen kan het in 1 keer betalen.
-
Dubio
Als je toch gaat betalen kun je beter de renteloze lening van het Dexia-aanbod accepteren.
Ja als de rechtzaken geweest zijn.en alles zeer goed uitgezocht is.
-
Gast
Dubio,
Wat is jouw rol/motivatie?
Eerst klaag je steen en been dat de Eegaleasers mogelijk hun geld terug krijgen en dat dat niet eerlijk is t.o.v. Dexia en nu raad je aan op het 'aanbod' in te gaan
Wat is jouw rol/motivatie?
Eerst klaag je steen en been dat de Eegaleasers mogelijk hun geld terug krijgen en dat dat niet eerlijk is t.o.v. Dexia en nu raad je aan op het 'aanbod' in te gaan
-
Dubio
De eega-zaak intereseert mij danig, vooral omdat ik er niet een ben. Het komt mij belachelijk en wederrechtelijk over dat de eega-leasers niet hun restschuld zouden moeten betalen en de rest wel. Puur juridisch hebben de eega's gelijk. Met de wetsart. e.d. Edoch men heeft ook nog de uitleg van de rechter: jurisprudentie.
Het lijkt mij dus heel oneerlijk als de rechter zegt: u hoeft niet te betalen, want u bent getrouwd en uw partner heeft niet getekend. Maar u moet wel betalen want uw partner heeft wel getekend. En u moet al helemaal betalen want u bent alleen!
Natuurlijk hoop ik dat niemand zijn restschuld hoeft te betalen, maar mijn mening is dat Dexia hier veel sterker in staat dan gedupeerden: contract = contract
Vandaar als je dan toch gaat betalen doe dat dan op de goedkoopste manier: via het Dexia-aanbod (renteloze lening)
Het lijkt mij dus heel oneerlijk als de rechter zegt: u hoeft niet te betalen, want u bent getrouwd en uw partner heeft niet getekend. Maar u moet wel betalen want uw partner heeft wel getekend. En u moet al helemaal betalen want u bent alleen!
Natuurlijk hoop ik dat niemand zijn restschuld hoeft te betalen, maar mijn mening is dat Dexia hier veel sterker in staat dan gedupeerden: contract = contract
Vandaar als je dan toch gaat betalen doe dat dan op de goedkoopste manier: via het Dexia-aanbod (renteloze lening)
-
Gast
Leuk mijn vrouw heeft zo'n ding afgesloten en ik wist van niets, ja zij ging het mij vertellen toen het contract afgelopen was. Schuld € 13.000,00 denk je nu werkelijk dat ik die bank dat terugbetaal???
Mw. Sara heeft hier genoeg overgeschreven.
Mw. Sara heeft hier genoeg overgeschreven.
-
Gast
Lekker ding ben jij Dubio stuur mij even een e-mailgaan we samen lekker kletsen over dit onderwerp.
[email protected]
[email protected]