| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lening om af te betalen, of niet?
-
William Smits
Lening om af te betalen, of niet?
Hallo
Wie zit in dezelfde situatie als wij? Leaseverlies reageert maar niet terug.Ons contract is beeindigd,een behoorlijke restschuld over.Nu dringen ze aan met betalen. We gaan niet in op het dexia aanbod.Moeten we nu een lening gaan afsluiten om af te lossen?En als er nu bij de rechtbank de uitspraak komt dat er een schadevergoeding oid voor gedupeerden is,vervalt ons recht dan hierop, omdat we afgelost hebben?Wie weet hier iets meer van?????
Wie zit in dezelfde situatie als wij? Leaseverlies reageert maar niet terug.Ons contract is beeindigd,een behoorlijke restschuld over.Nu dringen ze aan met betalen. We gaan niet in op het dexia aanbod.Moeten we nu een lening gaan afsluiten om af te lossen?En als er nu bij de rechtbank de uitspraak komt dat er een schadevergoeding oid voor gedupeerden is,vervalt ons recht dan hierop, omdat we afgelost hebben?Wie weet hier iets meer van?????
-
ger
Re: Lening om af te betalen, of niet?
William,
Als je al wilt betalen, doe dat dan onder protest en met behoud van alle rechten d.m.v. een aangetekende brief.
Als je al wilt betalen, doe dat dan onder protest en met behoud van alle rechten d.m.v. een aangetekende brief.
-
William
Ger,
Bedankt voor je reactie, maar zekerheid is er niet,ook niet onder behoud van alle rechten. Zo waren we aan het kijken voor een lening en het financieringskantoor had van bovenaf het advies gekregen om de mensen erop te wijzen, dat wanneer ze over zouden gaan tot betalen, en er zou een positieve uitspraak komen, ze waarschijnlijk het recht zouden verliezen op aanspraak.Maar betalen we,en de uitspraak is positief,wat en wanneer zien we dan nog ons geld terug?Ik bedoel, het financieringskantoor zuigt dit toch ook niet uit zijn duim?Ons contract is al van dec.vorig jaar afgelopen,we gaan hoe dan ook niet op het aanbod in !
Bedankt voor je reactie, maar zekerheid is er niet,ook niet onder behoud van alle rechten. Zo waren we aan het kijken voor een lening en het financieringskantoor had van bovenaf het advies gekregen om de mensen erop te wijzen, dat wanneer ze over zouden gaan tot betalen, en er zou een positieve uitspraak komen, ze waarschijnlijk het recht zouden verliezen op aanspraak.Maar betalen we,en de uitspraak is positief,wat en wanneer zien we dan nog ons geld terug?Ik bedoel, het financieringskantoor zuigt dit toch ook niet uit zijn duim?Ons contract is al van dec.vorig jaar afgelopen,we gaan hoe dan ook niet op het aanbod in !
-
Sara Etty
Wanneer je betaald maar niet ingaat op het Dexia voorstel staat het je vrij om alsnog terug te vorderen en of schadevergoeding te vorderen in een individuele procedure o.g.v. primair dwaling, subsidiair toerekenbare tekortkoming in de nakoming, meer subsidiair onrechtmatige daad in verband met misleidende reclame. De collectieve procedures ruimen de weg op twee algemene lijnen, het vraagstuk huurkoop ja of nee en het vraagstuk misleidende reclame m.b.t. (een deel van?) de door de bank gehanteerde wervings materialen. Indien in het gelijk gesteld zijn overeenkomsten waarbij de partner niet tekende vernietigbaar en dient alles teruggestort te worden, en staat voorts vast dat (een deel van?) de gehanteerde wervings materialen een onrechtmatige daad vormen. Het kan zijn dat Dexia in dit geval zal willen schikken, anders moet je alsnog je recht halen in een procedure, al vermoed ik dat in eega situaties een brief voldoende zal zijn want als de rechter zegt dat het huurkoop betreft weet Dexia dat daar geen discussie meer over mogelijk is.
Het enige gevaar van betalen is dat de kans bestaat dat indien Dexia (alles) verliest juridisch, Dexia onvolodende vermogen zal hebben om verhaal te kunnen bieden voor gedupeerden. Daarom is het proberen op te schorten van betalingen niet onverstandig. Of anders het individueel procederen om de voredring teniet te doen.
Het enige gevaar van betalen is dat de kans bestaat dat indien Dexia (alles) verliest juridisch, Dexia onvolodende vermogen zal hebben om verhaal te kunnen bieden voor gedupeerden. Daarom is het proberen op te schorten van betalingen niet onverstandig. Of anders het individueel procederen om de voredring teniet te doen.
-
Rob
Sara,
En hoe te handelen bij die brief van GGN (deurwaarders)? Kan je de betaling dan nog opschorten??
Rob
En hoe te handelen bij die brief van GGN (deurwaarders)? Kan je de betaling dan nog opschorten??
Rob
-
Sara Etty
Indien je niet de vernietiging van de overeenkomst hebt ingeroepen op grond van artikel 1:88 BW of dwaling dan is er gewoon een contractuele verplichting tot betalen en zit er weinig anders op. Je kunt de deurwaarder vragen om de betaling op te schorten in afwachting van de uitspraken van de procedures van de stichtingen, maar daar zal je weinig punten mee scoren vrees ik.
Nu zelf een individuele procedure starten op grond van o.m. dwaling daaraantegen geeft een betere grond voor een verzoek tot opschorting van betaling. Neem contact op met een advocaat.
Nu zelf een individuele procedure starten op grond van o.m. dwaling daaraantegen geeft een betere grond voor een verzoek tot opschorting van betaling. Neem contact op met een advocaat.
-
Sara Etty
In aanvulling: Je kunt niet niets doen en hopen dat het overwaait. Want dat gebeurt niet. Een actieve houding is belangrijk. Wanneer je de vordering niet gemotiveerd betwist, voor zover mogelijk buiten rechte en anders binnen rechte, in een procedure dus, maken zij aanspraak op betaling op grond van de overeenkomst. Struisvogel politiek is in deze een onverstandige zet.
-
Rob
Sara,
Bedankt voor de informatie. Maar hoe kan ik de vernietiging van de overeenkomst inroepen?? En een individule procedure starten hoe gaat dat?
Rob
Bedankt voor de informatie. Maar hoe kan ik de vernietiging van de overeenkomst inroepen?? En een individule procedure starten hoe gaat dat?
Rob
-
sja
Sara,
Ik ben naar een rechtswinkel geweest, die wisten het ook niet
en een advokaat, nu daar heb ik geen geld vor,
Wil het wel betalen, moet ik een lening nemen,
heb wel een vernietigingsbrief gestuurd, want ik heb alleen getekend, zou ik nu maar betalen, of zal ik
maar afwachten, maar ik ben zo bang dat je dan nog
meer schuld krijgt,
Ik ben naar een rechtswinkel geweest, die wisten het ook niet
en een advokaat, nu daar heb ik geen geld vor,
Wil het wel betalen, moet ik een lening nemen,
heb wel een vernietigingsbrief gestuurd, want ik heb alleen getekend, zou ik nu maar betalen, of zal ik
maar afwachten, maar ik ben zo bang dat je dan nog
meer schuld krijgt,
-
Sara Etty
Beste Sja,
bezoek de site van Blok, daar staan inmiddels twee concept brieven in het kader van 1:88, vervolg brieven zeg maar, voor na de vernietiging. Een advocaat heb je misschien gewoon nodig. Als je keuze hebt tussen Dexia betalen of actief handelen en je advocaat betalen denk ik dat dat inderdaad een keuze is.
Succes.
Beste Rob,
voor beide heb je een advocaat nodig. Dwaling is gecompliceerd. Neem contact op met bureau rechtshulp, die kunnen je doorverwijzen naar de juiste advocaat.
Succes.
bezoek de site van Blok, daar staan inmiddels twee concept brieven in het kader van 1:88, vervolg brieven zeg maar, voor na de vernietiging. Een advocaat heb je misschien gewoon nodig. Als je keuze hebt tussen Dexia betalen of actief handelen en je advocaat betalen denk ik dat dat inderdaad een keuze is.
Succes.
Beste Rob,
voor beide heb je een advocaat nodig. Dwaling is gecompliceerd. Neem contact op met bureau rechtshulp, die kunnen je doorverwijzen naar de juiste advocaat.
Succes.