LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LEVOB Hefboom Effect

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
B.F. IJdens

LEVOB Hefboom Effect

Ongelezen bericht door B.F. IJdens »

Medio 1998 ben ik(op een leuk verhaal van een accountmanager van Levob) zo stom geweest deel te gaan nemen aan het LEVOB Hefboom Effect. Het risico van koersdalingen heb ik toen ingecalculeerd, maar mijn vraag blijft: wisten de heren fiscalisten van LEVOB op dat moment niet dat de regering ging sleutelen aan de aftrekbaarheid van rente van schulden. Nu zit ik maandellijks met een betaling van Euro 62, in totaal was dit een leuke fiscale aftrekpost.
In de overeenkomst met Levob staat een vaste periode van deelname van 10 jaar. In de begeleidende folder staat echter dat je na een eerste periode van 5 jaar boetevrij kunt uittreden. Wat geldt nu?

legiofan

Re: LEVOB Hefboom Effect

Ongelezen bericht door legiofan »

Beste heer, mevrouw Ijdens,

In 1998 wist men nog niet dat in 2001 de rente niet meer aftrekbaar zou zijn. Ik ken het product van Levob niet, maar in veel contracten staat de maximale looptijd vermeld. een product voor 10 jaar kent in de meeste gevallen een boetevrije opname na 5, 6, 7 jaar (afhankelijk per product, per maatschappij). Als het in de brochure heeft gestaan dat u na 5 jaar kunt stoppen zonder boeteclausule, dan is dat zo. Reclame mag namelijk wel positief getind zijn, maar niet misleidend. Verstandig even om uw adviseur bij Levob te bellen. Veel (beleggings)succes!!

Gesloten