LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lid worden van stichting Leaseverlies???

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Antonio

Lid worden van stichting Leaseverlies???

Ongelezen bericht door Antonio »

Beste mensen,

Ook ik ben een van de vele slachtoffers van Legio Lease. Destijds heb ik de winstverdriedubbelaar afgesloten om mijn toekomstige studieschuld enigzins af te lossen. Dit gaat dus nu niet lukken.
Er zijn nu een aantal stichtingen die de slachtoffers helpen. Vooral stichting Leaseverlies treedt op de voorgrond.
Mijn huidige financiele situatie is dermate slecht dat ik de kosten om lid te worden van stichting Leaseverlies (45 euro) liever niet maak, laat staan dat ik de toekomstige schulden aan Legiolease kan betalen!!.
Mijn vraag is nu of het nodig is om lid te worden van Leaseverlies? Het klinkt eigenlijk wel mierneukerig als je deze kosten gaat vergelijken met de schulden aan Legiolease. Als het volgens jullie erg verstandig is om lid te worden van de stichting, dan zal ik dat morgen als eerste doen!!!

Mvg,

Leen

Re: Lid worden van stichting Leaseverlies???

Ongelezen bericht door Leen »

-reactie verwijderd-

nadia

Ongelezen bericht door nadia »

Leen, doe es normaal. Ziek, al je elkaar zo gaat afkatten.

sea

Ongelezen bericht door sea »

Beste Antonio,

Ik zal zeggen als je financiele situatie het niet toelaat dan zal ik je aanraden om ermee te wachten. Het is WEL degelijk verstandig om lid te worden, echter de rechtzaak kan nog jaren duren dus zoveel hst heb jij nu niet om direct lid te worden. Ik zal wel bepaalde sites in de gaten houden (zoals deze forum). In een andere geplaatste berichtje staan alle addressen van stichtingen die ons helpen.

Veel succes,

Sea

ada

Ongelezen bericht door ada »

Beste antonio

Je kunt misschien wel even wachten maar zorg wel dat je niet de drie jaar voorbij laat gaan.
Dit is het maximale termijn ook om je inteschrijven bij stichtingen!

els hofman

Ongelezen bericht door els hofman »

Het kan toch niet zo zijn als we het winnen dat mensen die geen lid zijn van legio verlies buiten de pot pissen er zijn nog zoveel mensen die helemaal niet van het bestaan afweten maar elke € 45,00 is meegenomen omdat de proces-kosten natuurlijk ook schrikbarend hoog zijn maar we kunnen toch geen mens laten zakken die dat geld niet hebben € 45,00 blijft voor heeeeeel veel mensen een hoop geld toch we moeten wel solidair met elkaar blijven toch

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Het komt mij voor dat, als Leaseverlies wint, er niet meer is dan een algemene uitspraak (veroordeling) van de rechter over mogelijke situaties die zich kunnen hebben voorgedaan. Een ieder bij wie zich dan een situatie heeft voorgedaan waarover de rechter een veroordeling heeft uitgesproken, zal dan in een individuele rechtszaak tegen Dexia moeten waarmaken dat die situatie zich inderdaad bij hem heeft voorgedaan.
Niettemin lijkt het mij best mogelijk dat de rechter in zijn uitspraak een dusdanig algemene, en brede veroordeling van Dexia verwoordt, dat het voor Dexia onontkoombaar is dat zij in praktisch alle tegen haar aan te spannen individuele zaken verliest.
Als Dexia het inderdaad dan nog steeds op individuele rechtsgangen wil laten aankomen, en inderdaad verliest, dan zal zij ook de kosten van de door haar klanten aangespannen rechtszaken voor har rekening moeten nemen (overigens niet gering).
In principe lijkt het me dan ook mogelijk dat Dexia het daar niet op wil laten aankomen, mede gezien de slechte publiciteit die dat met zich meebrengt. M.a.w., de mogelijkheid is niet uitgesloten dat Dexia dan iedereen (m.i. ook de niet-Leaseverliesaangeslotenen) vergoedt.
Let wel, mensen, dit is slechts een filosofietje hoe het zou kunnen lopen. Ik steek mijn handen er niet voor in het vuur.

Gesloten