LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Liquidatie/uitkering Labouchere Global Aaandelenfonds

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Rob Adank

Liquidatie/uitkering Labouchere Global Aaandelenfonds

Ongelezen bericht door Rob Adank »

Oproep aan:
Diegene,die geld ontvangen heeft na liquidatie en uitkering inzake Labouchere Global Aandelenfons N.V. en Labouchere Obligatiefonds N.V.
Wij kregen uit liquidatie en uitkering op onze rek.nrs. bij Dexia twee bedragen uitgekeerd n.a.v.opheffing cq,verkoop.(dat was dec.2003 jl.)
Half febr.2004 heb ik via email en reguliere post Dexia medegedeeld dat ik de saldi op onze beide beleggingsrekeningen naar onze priverekeningen gestort wilde zien.(een bedrag van Eur 715,00 en Eur840,00.Het bedrag van Eur 840,00(ondanks dat we nog betalingsachterstanden en verplichtingen hebben)werd op de priverekening van mijn echtgenote gestort.Dat is dus binnen.
Mijn saldo ad Eur 715,00 niet op priverekening gestort.Daar hebben ze zelfs een incasso ad Eur 460 van af geboekt.Het restant is nu plotseling ook weg.Saldo Eur o.00
Vandaag daar over gebeld met Dexia Bank Ned.Een zeer beschamende
knaap stond me te woord en meldde dat het restant ook ter incasso geincasseerd is.Ik meldde voorgaande verhaal,dat ik het prive gestort wil hebben en zie ook actie t.o.v. mijn echtgenote.Doodleuk zei Dexia
medewerker meneer U heeft een grote betalingsachterstand dus wij kunnen zonder meer incasseren.Uw echtgenote heeft mazzel gehad.

Je wilt het toch niet geloven.!!!!!!!!!11
Ik meldde hem dat ik een vernieuwd verzoek zal indienen waarop ie doodleuk meldde,doe geen moeite het komt toch niet op Uw priverekening meer.
Ik antwoordde hem,dat we dat dan nog wel 'ns zien.
Heb het gesprek(uiteraard opgenomen)toen maar verbroken.

Wie heeft soortgelijke ervaring(en)?
Ik hoor het wel.

Vriendelijke groet,

Rob Adank / Breda
06-53832709
email: [email protected]

Piet

Re: Liquidatie/uitkering Labouchere Global Aaandelenfonds

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Rob,

Ik heb jouw vraag voorgelegd bij advocaat Mr. Rompelberg.
hij gaf het volgende antwoord:
Verrekening is een moeilijk leerstuk. Je vindt het in art. 6:127 e.v. BW (verrekening in het algemeen) en in art. 6:140 e.v. BW (verrekening in rekening-courant verhoudingen).

Uit de informatie maak ik op dat het geld afkomstig uit liquidatie van het BLGA-bezit, is gestort op de beleggingsrekening bij Dexia. Een beleggingsrekening is een rekening-courant waarop art. 6:140 BW van toepassing is. Volgens art. 140 lid 1 vindt in een rekening courant verhouding dadelijk en van rechtswege verrekening plaats en is op ieder tijdstip alleen het saldo verschuldigd.

Waarom zou Dexia niet mogen verrekenen? Bestond de overeenkomst niet meer omdat deze (geruime tijd voór de verrekening) door betrokkene buitengerechtelijk was vernietigd/ontbonden? Zo nee, dan vrees ik dat Dexia tot verrekening bevoegd is. Zo ja: dan zouden we het er nog eens over moeten hebben.
Het komt hier op neer, dexia heeft Labouchere overgenomen en is dus eigenaar. Je kunt het dus zien als 2 rekeningen van dezelfde bank.

Als je echter het contract vernietigd hebt dan ligt het anders want dan mag dexia dit geld er niet afhalen en moet je bezwaar aan tekenen.

Als dit het geval is (volgens mij is je contract vernietigd) en je wilt hier meer over weten ga naar www.rechten.nl , onze dienstverlening, rechtsgebieden, aandelenlease en onderaan kun je vragen stellen aanklikken en je vraag stellen.

Groeten,
Piet

Rob Adank

Piet bedankt.
Heb je heden een email gezonden.

Met vriendelijke groet,

Rob Adank / Breda
06-53832709

Erik

Ongelezen bericht door Erik »

Rob,

dit verhaal klinkt bekend, ik heb de restwaarde van mijn depot ook nooit overgeboekt gekregen ondanks (aangetekende) brieven hierover. Nooit reactie hierop gekregen, ik ben beniewd wat de edelachtbare hier tzt over zal zeggen.

Rob Adank

Zijn er nog gedupeerden die kunnen willen reageren op bovengenoemd topic?
Waar zijn jullie centjes gebleven?

Gaarne nadere reactie(s).

Met vriendelijke groet,

Rob Adank / Breda

Rob Adank

Ben weer terug na banning

Rob Adank

Als je wil reageer dan nog.
Geen probleem,maar let op de Tros Radar Code!!!!!!!!!!!
Geen namen adressen etc.Just clean talking.
Via email kunnen we later(buiten Tros Radar om) meer normaal en eerlijk, naar elkaar toe reagren.

Met vriendelijke groet,\

Rob Adank / Breda
06-53832709

Gesloten