LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lotgenoten, moed houden! Er is nog steeds hoop!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Kees

Lotgenoten, moed houden! Er is nog steeds hoop!

Ongelezen bericht door Kees »

Persoonlijk laat ik mij niet uit het veld slaan. dexia mag dan wel van een rechter beoordeeld krijgen dat de advertentie niet misleidend was, de gemiddelde Nederlander denkt daar dus echt anders over. Mevrouw de rechter heeft jarenlang gestudeerd (neem ik aan) om dit oordeel te mogen vellen. Deze mevrouw schat de intelligentie dus erg hoog in. Zelf ben ik niet in de verleiding geraakt door een advertentie in de Telegraaf, maar door foldertjes met vuurtorentjes welke gouden bergen voorspiegelden. Onbegrijpelijk dat een term als winstverdriedubbelaar niets als misleidend wordt gezien. Ik kan echt lezen en dit woord geeft toch duidelijk aan wat de bedoeling was. Als ik tegenwoordig mijn huis verkoop, ben ik verplicht alle gebreken te melden. Komen er gebreken aan het licht, dan kan de nieuwe eigenaar mij aanspreken op het feit dat ik verzwegen heb dat er een gebrek was. In de winstverdriedubbelaar folder zaten ook gebreken, maar dat is niet gemeldt. Toch gaat dexia voorlopig vrijuit. Deze uitspraak is een basis voor nog meer misleiding, want dat is het, in de toekomst op allerlei gebied. Kennelijk mag je in Nederland legaal mensen beliegen en lastig vallen met colportage-achtige praatjes.
Maar mensen, niet alles is verloren. Deze affaire heeft deze mislukte bankinstelling al een negatief image doen krijgen. In feite hebben ze nu al veel economische schade, en dat is een doekje voor het bloeden. Deze misselijke bankinstelling moet zoveel mogelijk negatief in het nieuws worden gebracht en mogen nooit meer activiteit ontplooien op Nederlands grondgebied. Het bestoken van de antwoordnummers van dexia is misschien kinderachtig, maar het geeft een goed gevoel om dit te doen. Het levert niets op, maar elke envelop welke bij mij in de bus valt, gaat met inhoud retour naar een antwoordnummer van dexia. Elk poststuk kost dexia geld, en als je maar flink genoeg verstuurd dan is dat een aardige kostenpost voor bruneel en zijn trawanten.

hphjansen

Re: Lotgenoten, moed houden! Er is nog steeds hoop!

Ongelezen bericht door hphjansen »

Onderzoek oplichting met aandelenlease’
01-07-2004 • De SP vindt dat het overheidstoezicht op de aandelenlease heeft gefaald en overweegt, met GroenLinks en PvdA, een parlementair onderzoek. Volgens het SP-Kamerlid Kant lijkt het erop dat veel mensen gewoon zijn misleid.

Niet alleen zijn aan consumenten producten verkocht die in zichzelf ondeugdelijk waren, maar ook hebben de aanbieders van leaseproducten vaak hun zorgplicht verzaakt door niet na te gaan of mensen de financiële risico’s wel konden dragen. Sommige reclame-uitingen waren ronduit misleidend door het verbergen van de risico’s en het overdrijven van de rendementen. Gebrekkig toezicht daarop maakt ook de overheid mede verantwoordelijk. De SP, PvdA en GroenLinks hebben aangekondigd een parlementair onderzoek naar deze affaire te overwegen om te proberen een kostbare individuele rechtsgang voor gedupeerden te voorkomen.

Minister Zalm vindt dat de rechtsgang van gedupeerden moet worden ondersteund. Hij wijst op de mogelijkheden van de gesubsidieerde rechtsbijstand, maar die is juist dankzij dit kabinet veel duurder geworden omdat de eigen bijdrage is verhoogd. Voor mensen met overwaarde op hun huis is er zelfs geen rechtsbijstand. Terwijl zij ook geen extra hypotheek kunnen krijgen doordat ze bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) als wanbetalers staan geregistreerd. Voor slachtoffers die aan de grond zitten is de gang naar de rechter praktisch onbetaalbaar.

John Keizer

Ongelezen bericht door John Keizer »

Als je een goede zaak hebt tegen Dexia en je verkeert in deze omstandigheden kun je geld lenen van familie en vrienden en een advocaat naar jouw zaak laten kijken of er mogelijkheden zijn. Eerste half uur is gratis of zo.

Als die advocaat denkt dat je sterk staat, kun je een betalingsregeling treffen met hem.

Dus er zijn ook dan mogelijkheden.

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Waarom zou er geen hoop ziijn ?!
Zelfs wanneer de Stichting Leaseverlies dit geding in eerste aanleg met succes zou hebben afgesloten, dan was Dexia zeker in hoger beroep gegaan. En daarna in cassatie. Deze rechtsstrijd is gewoon een strijd van zeer lange adem. Een procesgang ook waarvan op voorhand te voorspellen was dat deze een jaar of acht zou gaan duren. Van die acht jaar is er pas anderhalf verstreken.

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Overigens in de zaak die advocaat Bos uit Amsterdam destijds van Dexia gewonnen heeft, was de rechter Mw. Laurentius Kooter, evenals in deze zaak met SLV

dv

Ongelezen bericht door dv »

even voor alle duidelijkheid

Hitler had vele veldslagen gewonnen, maar de oorlog verloor hij toch
dus mensen houd moed

m vr gr dv

Gesloten