LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Macho's moeten Dexia redden

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
L. Blok

Macho's moeten Dexia redden

Ongelezen bericht door L. Blok »

Op de site van AD.nl staat het volgende bericht:

m.v.g.

L. Blok

Topadvocaten in dienst belaagde bank

Macho's moeten Dexia redden

Door Walter Devenijns

Dexia Bank Nederland heeft de hulp ingeroepen van 'macho-advocaten' Leo Spigt en Jerry Hoff die onder meer de van voorkennis verdachte ondernemer Joep van den Nieuwenhuyzen hebben verdedigd, zo bleek gisteren op de eerste zittingsdag op de Amsterdamse rechtbank.

De bijeenkomst stelde niet veel voor. De bank meldde zich alleen maar bij de rechter, waardoor het begin van rechtzaak een feit is. Dexia werd gedagvaard door Leaseverlies en Consumentenbond wegens misleiding van leasebeleggers. Dexia heeft tot 26 februari de tijd gekregen om een antwoord te geven.

De Dexia-verdedigers Spigt en Hoff vinden zichzelf bikkels. ,,Spijkerhard procederen'', is hun motto. Eerst is er nog geprobeerd een schikking te treffen met de stichting, maar nu de partijen voor de rechter staan, heeft Spigt vertrouwen in de afloop: ,,De argumenten van de tegenpartij lijken heel aanvechtbaar.'' Over zijn tactiek zwijgt hij: ,,Ik houd mijn kruit droog.'' Hij voorspelt hij een strijd die anderhalf tot drie jaar zal duren, met een hoger beroep erbij zelfs zeven jaar.

Naast Spigt leunt Dexia ook op de bank- en effectenadvocaat Huib van Everdingen, bekend geworden als advocaat van de Amsterdamse beursvereniging VvdE. Van Everdingen treedt op voor de beurs tegen de claims van dezelfde Joep van den Nieuwenhuyzen. De ondernemer vindt dat de effectenvloer zijn reputatie heeft beschadigd met de voorkenniszaak. Van Everdingen vindt het niet vreemd dat Spigt en hij in verschillende kampen hebben gezeten: ,,Integendeel, het samenwerken gaat gemakkelijker wanneer je elkaar goed kent.''

De telefoonnummers van het drietal staan bij menig ondernemer, bankier of effectenhandelaar in het adressenboekje. Het grote publiek kent vooral Hoff en Spigt van ronkende uitspraken op de rechtbank en in de media. Spigt vertegenwoordigde niet alleen Van den Nieuwenhuyzen, maar nam ook de verdediging op zich van horecafamilie Van der Valk. Volgens de belastingdienst had de familie de belasting ontdoken.

Spigts partner Hoff trok vorig jaar de aandacht door het bericht dat hij op de vingers was getikt door de Orde van Advocaten voor zijn rol bij World Online. Hij had bepaalde informatie doorgesluisd naar een andere collega. Hoff is tegen de uitspraak in beroep gegaan.

Terwijl Spigt vanaf het midden van de jaren negentig vooral werkte op Curaçao - rond de eeuwwisseling kwam hij terug naar Nederland - adviseerde Hoff bij de Nusse-Brinkaffaire en de Content-voorkenniszaak. Hij is overigens ook een bekende van Van Everdingen. De twee bevochten elkaar bij World Online. Van Everdingen verdedigde ABN Amro, terwijl Hoff even de VEB vertegenwoordigde.

el

Re: Macho's moeten Dexia redden

Ongelezen bericht door el »

Dat zijn advocaten van de duivel, ik had ook niet anders verwacht.

JoopB

Ongelezen bericht door JoopB »

Ik hoop dat de stichting heel duidelijk is met wat we moeten doen. Ik heb de mail van SLV gelezen maar daaruit wordt mij vooral duidelijk dat iedereen erg moet oppassen met welke beslissing hij/zij neemt. Stel, mijn contract loopt af in mei 2003 (doet ie ook) dan moet ik dus precies weten hoe ik mijn rechten moet beschermen.

1. Als ik accoord ga met een afbetalingsregeling aan Dexia en de zin toevoeg "onder voorbehoud van alle rechten" is mij op dit moment niet helemaal duidelijk of ik daarmee mijn rechten verspeel.
2. Daarnaast kan ik de regeling die Dexia gaat aanbieden niet accepteren want ook daarmee zie ik af van mijn rechten.
3. Niet betalen van restschuld brengt voor mijn gezin weer de onnodige spanning met zich mee.
4. Alle restschuld in een keer betalen met een korting van Dexia staat weer gelijk aan acceptatie van hun voorstel dus afzien van mijn rechten.

Worden we nu niet langzaam naar de slachtbank afgevoerd?
Als SLV niet of niet tijdig met een duidelijke uitspraak komt van hoe te handelen "als" en "indien" dan lijkt het erop dat onze kansen nihil zijn. Dat Dexia goede advocaten inhuurd, dat had ik ook gedaan als ik hun was. Stel dexia doet dat niet, dan kunnen ze wel eens failliet gaan.

Groet
Joop

Pieter

Ongelezen bericht door Pieter »

Mischien moeten de gedupeerde inderdaad aansturen op faillissement.

Zodat ze in iedergeval geen profijt hebben van onze centen.

Mvg Pieter

Gesloten