LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag een incassobureau de spullen van mijn partner meenemen?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Gerda

Mag een incassobureau de spullen van mijn partner meenemen?

Ongelezen bericht door Gerda »

Ook brief gehad van Dexia met invorderingsmaatregelen. "Probleem" is dat ik bijna geen bezittingen heb. Bijna alles wat in ons huis staat heeft mijn partner betaald! Vanwege twee contracten bij Dexia kon ik ook niet sparen. Vandaar.

Wij zijn geen eega leasers en niet getrouwd. Ik kan bewijzen dat mijn partner de kostbare spullen die wij hebben betaald heeft.

Mag een incassobureau spullen van mijn partner zomaar meenemen?

Groetjes, Gerda.

jan2

Re: Mag een incassobureau de spullen van mijn partner meenemen?

Ongelezen bericht door jan2 »

gerda, laat je niet bang maken.
ik heb hier nog niet gelezen dat er sowieso spullen zijn opgehaald.
Ik denk dat Dexia zich wel 3x achter het oor zal krabben voordat zij dit laat doen vanwege de negatieve publiciteit.
Als ze dreigen ga jij ook dreigen met een spandoek op je huis:

"DE DEXIA BANK HAALT HUIZEN LEEG OM AAN GELD TE KOMEN"

of zoiets.

tester

Ongelezen bericht door tester »

"Onterechte angst voor incassoburo's en deurwaarders"
In tientallen bijdragen van de afgelopen weken sprak een duidelijke angst voor incassoburo's en deurwaarders (die overigens ook optreden als incassoburo). Ik begrijp die angst wel, maar hij is volgens mij ingegeven door gebrek aan inzicht in de juridische positie van de schuldeiser (dexia).
Wanneer Dexia (of een andere aandelenleasebank) een incassoburo of gerechtsdeurwaarderskantoor (ook als incassoburo) inhuurt, doen zij dit om het incassowerk uit handen te geven. Zo'n incassoburo zal een of twee pogingen doen om een vermeende schuld te incasseren, lukt dit niet dan gaat de opdracht terug. Om verdergaande maatregelen te nemen zal de rechter eraan te pas moeten komen (en moet Dexia dus ook kosten gaan maken!). Dexia kan twee dingen proberen. Een dagvaarding uitbrengen en daarmee een civielrechtelijk geding starten tegen de betrokken leasegedupeerde. Dit zal Dexia vermoedelijk niet zo snel doen, vanwege het risico dat het gevoerde verweer door de gedaagde (de leasegedupeerde) verkeerd voor hen uitpakt in een rechterlijk vonnis (jurisprudentie !). Het enige andere dat Dexia kan doen (slechts in de situatie dat de vrees van Dexia gerechtvaardigd is dat er in de toekomst geen verhaal te halen is) is conservatoir beslag leggen onder bezittingen van de leasegedupeerden. Ook dit laatste is alleen mogelijk met toestemming van de rechter. Gezien de publieke bekendheid van de leaseproblematiek, dank ik dat een rechter niet zo snel aan Dexia toestemming voor conservatoir beslag zal geven i.v.m. met invordering uit leasecontracten.

Nico

Ongelezen bericht door Nico »

Lijkt mij sterk dat ze dat mogen doen.
Je bent niet getrouwd en geen eegaleaser. Wettelijk gezien heeft jouw partner hier niks mee te maken.
Ik denk dat als jij kan aantonen dat bepaalde spullen door jouw partner betaald zijn, dus zijn eigendom is, dat een incassobureau die nooit mee mag nemen.

Sterkte iedereen, Daan

Xander

Ongelezen bericht door Xander »

Ik denk niet dat een incassobureau spullen mee mag nemen van iemand die wettelijk niks met jouw restschuld te maken heeft. Als die spullen eigendom van jouw partner is, dan mogen en kunnen ze die nooit innemen! Zorg ervoor dat je zwart op wit hebt staan dat de spullen betaald zijn en dus eigendom is van jouw partner!

Sterkte, Xander

tester

Ongelezen bericht door tester »

Om verdergaande maatregelen te nemen zal de rechter eraan te pas moeten komen.

Gerda

Ongelezen bericht door Gerda »

Hoe bedoel je precies, tester?
Als de rechter Dexia toestemming geeft dat ze mijn spullen mogen ophalen, dat ik dan pas aan moet tonen dat mijn partner deze betaald heeft?

jan2

tja, en dan zie je ze niet meer
en aan mij heb je niet zo veel.

H.J

Ongelezen bericht door H.J »

beste Gerda,

dexia of incasso, kunnen niks uit jou huis halen, en als dit zo is begrijpen dan dit is banditen werk.

eerst moet uitspraak van een rechter, en nog deurwaarder kan dat doen met vonnis van een rechter, dit lijkt mee sterk dat een incasso of de dexia bank kunnen spullen uit jou huis halen zonder rechtelijk bevel.

en eerst moet beslag gelegde wordt en dan rechtszitting.

en ook jou spellen kunnen niet weg gehaald worden omdat iedereen heeft eigen spullen van u en van uw partner.
ik hope dat bij mij soort dingen doen dan zien wil welke resultaat wordt gehaald. :o

gr.

H.J

Sandra1

Ongelezen bericht door Sandra1 »

Ik heb al eerder aan mijn advocaat gevraagd of een incassobureau dit mag doen.
Net als jij ben ik ook niet getrouwd.

Mijn advocaat heeft dit precies uitgezocht. Een incassobureau mag in ons geval absoluut geen spullen van onze partners meenemen.
Je moet dan wel kunnen aantonen/bewijzen dat die spullen van jouw partner zijn. Dus zoek voor de zekerheid alle betalingsbewijzen en bankafschriften op! Heb ik ook gedaan. Geeft je rust.

Laat ze maar komen! Er valt bij mij toch niks te halen, alleen een oude kast en een tweedehands tafel! :lol:

Mvg, Sandra

Anmereto

Ongelezen bericht door Anmereto »

Die wil ik dan tegen die tijd wel van je overnemen :?: :roll:

Groet,

Anmereto

jan2

als ze komen mag je bij mij wel wat kleine spulletjes verstoppelen.

Sandra

Ongelezen bericht door Sandra »

Voor €25,00 mag je de tafel hebben en voor €60,00 mijn kast!

Anmereto

Ongelezen bericht door Anmereto »

Zien we tegen die tijd weer okay :?: :?: Ik dacht dat jij in Leeuwarden woont en ik woon in Amsterdam misschien zijn de transportkosten te hoog :?: :!:

Anmereto

Tonton

Ongelezen bericht door Tonton »

Zoek het onderwerp "hardheidsclausule" en lees de reacties over het wel of niet mogen dagvaarden van een enkel persoon. Zeer interessant.

Gesloten