Beste mensen,
in de radiouitzending van enkele dagen terug zij de woordvoerder van SLV dat wanneer je ingaat op het Dexia aanbod je al je rechten verspeelt, verder zij hij dat ook de partner moet meetekenen evenals de ouders wanneer je nog geen 21 jaar bent!
Betekend (die laatste zin) dat je pas meerderjarig bent bijn effectenleasecontracten wanneer je 21 jaar of ouder bent?
Ik ging ervan uit dat je normaal met 18 jaar meerderjarig bent, is effectenlease hierop één van de uitzonderingen?
m.v.g. Ruud930
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] meerderjarigheid bij effectenlease pas bij 21 jaar of ouder?
-
Maarten
Re: meerderjarigheid bij effectenlease pas bij 21 jaar of ouder?
Daar zal hij zich wel in vergissen. Er is wel een onderhoudsverplichting voor kinderen tot 21 jaar:
Artikel 395a (J)
1. Ouders zijn verplicht te voorzien in de kosten van levensonderhoud en studie van hun meerderjarige kinderen die de leeftijd van een en twintig jaren niet hebben bereikt.
Meerderjarigheid en daarmee HANDELINGSBEKWAAMHEID o.b.v. leeftijd begint bij 18 jaar.
groet Maarten
Artikel 395a (J)
1. Ouders zijn verplicht te voorzien in de kosten van levensonderhoud en studie van hun meerderjarige kinderen die de leeftijd van een en twintig jaren niet hebben bereikt.
Meerderjarigheid en daarmee HANDELINGSBEKWAAMHEID o.b.v. leeftijd begint bij 18 jaar.
groet Maarten
-
Ruud930
Dat is dan wel een grove fout van de (pers) voorlichter van SLV!
Ik hoop dat ze wel wat zorgvuldiger zijn met hun uitspraken bij de gerechtelijke procedure!
m.v.g. Ruud930
Ik hoop dat ze wel wat zorgvuldiger zijn met hun uitspraken bij de gerechtelijke procedure!
m.v.g. Ruud930
-
Maarten
Hij is geen jurist (en ik OOK niet! ciciel althans) en hij noemde het in één adem met de andere situaties. Slip of the tongue moet kunnen.
-
Maarten
civiel ipv cicil, zie je wel ik kan het niet eens spellen :(