LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn conclusie, maar wat doe ik ermee ?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Robert

Mijn conclusie, maar wat doe ik ermee ?

Ongelezen bericht door Robert »

Nog nergens heb ik een stukje concreet advies uit kunnen halen wat te doen met je winstver3dubbellaar contract wat bijna afloopt.

Alles gelezen hebbende kom ik tot de volgende (persoonlijke) conclusie:
Ga je in op het Dexia-aanbod doe je ook afstand van alle eventuele rechten op eventuele schadevergoeding in de toekomst als uitkomst van een misschien wel lange rechtsgang. Wil je dit eventuele recht (hoe dan ook verkregen) behouden ga je dus niet in op het Dexia-aanbod. Om je eventuele rechten te behouden vervalt in de 3 oude standaard oplossingen mits je dit onder nadrukkelijk protest doet en niet te scheutig bent met handtekeningen zetten. Tot zover duidelijk.

Maar nu even die 3 mogelijkheden bekijken, ervan uitgaande dat je het geld niet zomaar op de plank hebt liggen. Je moet voor alle 3 hoe dan ook in eerste instantie op de een of andere manier weer flink betalen maar;

1. Laat je de aandelen verkopen dan ben je op je restschuld na overal van af, je verlies is vastgesteld en je bent een eventuele koerswinst tijdens of na het (af)betalen kwijt.
2. Koop je de aandelen op moet elders geld vandaan halen / lenen, je neemt het volledige risico over (verlies en winst) en hebt vanaf het tijdstip kopen geen binding meer met Dexia.
3. Verleng je de verbintenis met Dexia met minimaal één jaar (tegen wat ze commerciële rentetarieven noemen) ga je vanaf dat moment WEL willens en wetens weer een nieuwe risicovolle verbintenis aan met Dexia waarmee de koersverliezen en restschuld nog groter kunnen worden, maar ook KLEINER. A fifty fifty chance.

Ik wil hier geen discussie doen ontstaan of de koersen wel of niet gaan stijgen, maar de mogelijkheid van stijging verlies ik niet uit het oog.

Kortom: wat ik wil is mijn recht op eventuele schadevergoeding behouden en een eventuele vervolgschade zo klein mogelijk houden.

Arnoud

Re: Mijn conclusie, maar wat doe ik ermee ?

Ongelezen bericht door Arnoud »

Kijk naar driezaken.
a) Stichting Leasverlies
b) Huurkoop
c) WCK-Wet terug te vinden onder kopje
zijn Aandelen Leasecontrachten nietig?
Dan heb je een antal overwegingen om een beslissing te
nemen.
Met groeten
Arnoud

Gesloten