LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] minderjarigen leasrcontract

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
K.v.d.maale

minderjarigen leasrcontract

Ongelezen bericht door K.v.d.maale »

ik heb ook een leasecontract afgesloten voor 5 jaar het loopt op 25 mei af. ik moet voor 22 april bericht sturen of ik wel of niet op het aanbod inga. ik weet het nog steeds niet?? moet ik die brief opsturen met ik ga niet op jullie aanbod in of moet ik niks van mij laten horen ik zit met een restschuld van 6500 euro dat geld was voor de kinderen die minderjarig waren het geld had ik opgespaard op een spaar rekening op naam van de kinderen (2 kinderen)
dat heb ik eraf gehaald om er wat van over te houden voor de kinderen .ik heb met geen mogelijkheid gedacht dat ik er een schuld van over zou houden in het ergste geval was ik de inleg kwijt die ik toen ineen keer had betaald.
mijn kinderen hebben niks getekend ik zelf wel mijn vrouw niet.weet iemand of ik daar wat mee kan doen.ik heb mij al aangemeld bij legiaverlies maar daar hoor je ook niks van
dus ik heb geld van de spaarrekening van de kinderen die ik heb gebruikt voor deze leaseproduct (maximaal rendement effect) kan iemand mij helpen.

Jos1

Re: minderjarigen leasrcontract

Ongelezen bericht door Jos1 »

Geachte heer vd Maale.

Dit bericht had ik naar uw priveadres gemailed maar kreeg ik retour vandaar dat ik het hier post.
Ik heb uw bericht op het forum gelezen en ik heb erg met u te doen.
Nu zijn er een paar acties die u moet gaan ondernemen.
Ten eerste uw vrouw informeren over deze contracten als u dat nog niet gedaan heeft.
Daarna uw vrouw lid maken van eegalease ad € 10,-.
Daarna van de site van eegalease de zogenaamde vernietigingsbrief downloaden, de voor uw relevante gegevens invullen, uitprinten, door uw vrouw laten ondertekenen en aangetekend opsturen naar Dexia bank.
Deze brief houdt in dat aangezien uw vrouw niet heeft getekend voor het contract uw vrouw van mening dat dit contract eigenlijk niet bestaat. Daar de wetgever indertijd heeft besloten dat voor contracten met dergelijke financiele consekwenties beide echtlieden hun handtekening moeten zetten. Aangezien uw vrouw niet heeft getekend had dit contract nooit ingevoerd mogen worden en bestaat dus eigenlijk niet. Dit houdt in dat nu uw vrouw al het betaalde geld terug kan eisen verhoogd met de wettelijk rente. De stichting Eegalease voert hier een proces over tegen Dexia bank en de men gaat ervan uit de Dexia dit zal verliezen. Bij twijfel neem contact op met een advocaat of een rechtswinkel.
Dus wanhoop niet want er is uitzicht op een goede afloop.
Voor meer informatie verwijs ik u naar allerlei berichten op het forum en speciaal naar de site van de heer Blok die de meest interessante bij elkaar heeft gezet evenals die van Agnes.

Veel succes

Jos.

kvdmaale

Ongelezen bericht door kvdmaale »

Beste jos,nog bedankt voor je tip maar volgens eegalease
kan ik niet meedoen of begrijp ik dat verkeerd ?? omdat ik langer dan 3 jaar meedoe lees zelf maar,Indien het langer dan drie jaar geleden is dat de effectenleaseovereenkomst getekend is, maar u aantoonbaar minder dan drie jaar geleden voor het eerst hebt gemerkt dat de effectenleaseovereenkomst bestond, kunt u wel individueel de door uw echtgeno(o)t(e)/geregistreerd partner ondertekende overeenkomst vernietigen. Neem daarover zo spoedig mogelijk contact op met een advocaat of Bureau voor Rechtshulp. Het heeft dus geen zin om u bij de Stichting Eegalease aan te melden!hoe kan ik dat aantonen.

groetjes kees

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Beste KvdMeer

Je begint met een brief waarin je stelt dat dit zo is, en waarin je op basis daarvan de vernietiging inroept. Hulp van een advocaat is zeer verstandig. Dan wacht je de reactie van Dexia af en gaat van daaruit verder. Je moet dit overigens m.i. wel zo snel mogelijk doen.
Indien Dexia het niet eens is met de vernietiging dan kan jij, of Dexia naar de rechter gaan om het daar uit te vechten.
Heb je overigens een aanbod van dexia ontvangen waarin verzocht wordt bij aanvaarding niet enkel door contractant te laten tekenen maar ook door de niet contractant eega? indien dit zo is kun je dit meenemen in de vernietiginsgbrief nu Dexia daarmee in feite aangeeft dat zonder ondertekening van de eega er een vernietigbare overeekomst tot stand komt m.i. Zie voor meer hiervoor de verschillende onderwerpen op dit forum aangaande eegalease situaties.

Sara Etty

Herstel: moet natuurlijk zijn: KvdMaale

kvdmaale

Ongelezen bericht door kvdmaale »

Sara
wat kost een advocaat voor mij ik ben maar een gewone bouwvakker ze lopen thuis al te zeuren dat het steeds meer gaat kosten.nu dan weer een advocaat.wat ik wel kan begrijpen.en het vervelende is ook dat ik zelf bijna niks kan regelen. want ik ben aan het werk meestal ik heb ook geen rechtsbijstandverzekring ofzo. soms denk ik betaal maar gewoon dan ben ik van dat gezeur af, maar dat wil ik ook eigenlijk niet (zeer moeilijk)

groetjes, kees en bedankt

Sara Etty

Beste KvdMaale,

Dat hangt samen met je inkomen en vermogen. Sommige mensen komen in aanmerking voor rechtsbijstand. de regeling kun je opvragen bij ieder Bureau voor rechtshulp (Maarten heeft verder op dit forum een paar keer een link geplaatst naar een site waar je dat zelf op uit kunt zoeken, weet niet meer precies waar, kun je opzoeken dus). Verder is het zo dat veel advocaten een eerste gesprek gratis doen. In dat gesprek kun je dan proberen te analyseren wat je kansen zijn indien je verder gaat procederen. Zaak is wel zo''n gesprek heel goed voor te bereiden. Een lijstje maken met vragen en een kort en bondig maar helder chronologisch overzicht uitschrijven van de gebeurtenissen vanaf het eerste contact met Dexia en of tussenpersoon tot nu. Je kunt via de site van de Orde van Advocaten of via Bureau rechtshulp uitzoeken welke advocaten bij jou in de buurt bekend zijn met dit rechtsgebied en werken op de hiervoor omschreven basis. Je kunt natuurlijk ook gewoon een kantoor bellen en indien dat kantoor niet in aanmerking komt, zullen ze je in de regel doorverwijzen naar een kantoor wat dat weer wel kan doen voor je.

Kosten van en advocaat zijn vervelend. Maar wat is het alternatief? Indien je een zaak hebt tegen Dexia,dan lijkt me een advocaat betalen toch nog altijd meer aanvaardbaar dan het betalen van Dexia terwijl dat misschien eigenlijk niet nodig zou zijn. Of in jouw specifieke situatie mogelijkheden bestaan om de zaken aan te pakken weet ik niet. Daarvoor moet je naar een advocaat. Dat is een keuze, maar misschien wel een heel waardevolle keuze.
Succes en sterkte,
Sara

triest

Ongelezen bericht door triest »

up

Gesloten