LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] moeten we nu opeens toch nog betalen???

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Nicole Timmer

moeten we nu opeens toch nog betalen???

Ongelezen bericht door Nicole Timmer »

We hebben 5 jaar een aandelenpakket bij Legio Lease geleased van aandelen KPN, TPG en ABN AMRO. Vorige week kwam het pakket vrij. In een brief van een maand geleden gaven ze al aan dat de winst maar zeer gering zou zijn. Het bedrag lag nu ongeveer op €. 500,00 (plus). We hebben er in totaal fl. 9.000 ingestopt dus dan is €. 500 natuurlijk een groot verlies. Zeker als zij het de vijf jaar hiervoor deden voorkomen dat dit spaarpotje wel fl. 25.000 zou gaan opleveren!! We waren echter na het Radar verhaal al lang blij dat we niet moesten betalen. Nu, een maand later komt de afrekening en hebben we ineens een schuld van bijna
€. 700!! In een ruime maand een verliespost van ruim
€. 1200, dat is toch niet mogelijk? En ze hebben de aandelen inderdaad voor de laagste koers verkocht die dag.
Is het reeel om aan te geven dat we bereid zijn de gemiddelde dagkoers te hanteren en dan het eindbedrag te zullen betalen of kunnen we er echt niet omheen? Wij vinden het in ieder geval slecht ondernemerschap dat zij onze aandelen zouden verkopen op het moment dat ze het minst opbrengen! Een gemiddelde dagkoers zou dan na al het geleden leed, niet te veel gevraagd zijn, toch?
Wie heeft hier al ervaring mee en hoe is het opgelost?
We moeten per ommegaande betalen en zien dat eigenlijk helemaal niet zitten! Graag reacties!!

Alvast bedankt!
Nicole

Frederica

Re: moeten we nu opeens toch nog betalen???

Ongelezen bericht door Frederica »

Mijn contract loopt 10 juli af. Tussenstand (van vrijdag) 1025 euro bij te betalen. Maar dit zal wel oplopen, ik zag weer allemaal rode cijfers bij de koersen van vandaag.
In de brief die wij kregen was de stand nog zo'n 500 euro bij te betalen.

Wij zijn inderdaad ook van plan om een brief te schrijven met onze eigen berekening daarin met de gemiddelde dagkoers. Ook is op het aandeel TPG winst gemaakt (uitgaande van aankoopprijs KPN / 2). Hierop zou dus (in onze visie) de verdubbelaar van toepassing moeten zijn. Bij navraag bleek echter dat de optie voor het hele pakket geldt. Dus: optie is waardeloos. Lijkt me niet helemaal kloppen. Je betaalt toch per aandeel en niet per pakket.
Dit zullen we ook in onze berekening meenemen. En van daaruit gaan we dan iedere maand 25 euro betalen (in de hoop dat Stichting Leaseverlies nu eindelijk iets onderneemt)

Jan den Hartog

Ongelezen bericht door Jan den Hartog »

Beste Frederica,
Ik heb (had) ook een winstverdubbelaar. In mijn contract staat echter gewoon dat de optie op het pakket als totaal was (dus niet afzonderlijk per aandeel). Had jij een ander contract?! (of heb je niet de moeite gedaan om het te lezen?!). Ik heb het wel gelezen en door mijn eigen hebzucht heb ik ruim 100.000 gulden verloren (helemaal zelf gedaan). Ik had een contract van 250 gulden per maand en heb uiteindelijk een paar honderd gulden teruggekregen. Jammer, maar helaas. Schuld afschuiven (achteraf) doe ik niet. Begrijp niet waar je boos om bent: Legio heeft gedaan wat zij beloofd hadden en de aandelen hebben het niet waargemaakt. Bittere realiteit.

toet

Ongelezen bericht door toet »

Jan bijdehand. Heerlijk 100.000 verloren je komt het toe hoogachtend.toet.

Jan den Hartog

Beste Radar,
Zouden jullie a.u.b. iets tegen dhr/mevr. Toet kunnen ondernemen? Zo is het forum gedoemd te mislukken.
Toet, ga alsjeblieft weg.
Ga maar weer TV kijken (ik neem aan dat je werkloos bent en zodoende een hekel hebt gekregen aan iedereen). Ik vertel mijn verhaal, ik hoef niet te weten wat jij daarvan vindt.
Jan

pwj.hoozemans

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Geachte Heer Den Hartog,

U vertelt Uw verhaal.Niets mis mee.Maar U doet nog iets anders,U laat zich laatdunkend uit over de andere forumleden en daar zit niemand op te wachten.
U pretendeert de wijsheid in pacht te hebben en wenst dat zo breed mogelijk ten toon te spreiden.Is echt niet nodig. De meeste leden van het forum maken gebruik van hun gezonde verstand dus respecteert dat.
Overigens trek ik in twijfel dat U met een inleg van fl.500.-per maand met Uw verdubbelaar een VERLIES van fl.100.000.-geleden zou hebben,maar wellicht bedoelt U dat U tijdens de loopduur van het contract een papieren winst van genoemd bedrag heeft behaald.

mvg.pwj.hoozemans.

pwj.hoozemans

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Sorry ik bedoelde fl.250.- per maand.

pwj.hoozemans.

J.S. Verdoelen

Ongelezen bericht door J.S. Verdoelen »

Aan alle forumleden behalve Jan,

Met oprechte interesse begon ik dit onderwerp te lezen. Nicole Timmer vraagt zeer interessante zaken die menig forumlezer boeiend zal vinden en waarop menig forumdeelnemer graag het antwoord zal willen weten.

Frederica geeft hierop als eerste haar reaktie en advies.

Vervolgens verschijnt er, zoals bij ieder onderwerp in het forum, weer een reaktie van Jan den Hartog die weer zonodig zijn wijsheid moet spuien en vervolgens het hele aanvankelijke onderwerp om zeep helpt met zijn stekelige uitspraken. Ik citeer Jan aan Frederica "Ik begrijp niet waar je boos om bent" terwijl naar mijn mening Frederica niet boos overkomt in haar mailtje.

Vervolgens reageert Toet hier niet bepaald netjes op maar ik moet zeggen dat ik me voor kan stellen dat iemand als Jan dergelijke reakties oproept.

Dat de heer Jan den Hartog vervolgens aan de redaktie van
Radar vraagt iets aan Toet te doen, valt naar mijn mening dan ook in de categorie "de pot verwijt de ketel...".

Het zinnetje "Ik neem aan dat je werkloos bent...enz." van Jan aan Toet, geeft de totale minachting van Jan aan tegenover ieder die hem tegenspreekt.

Jan is graag het middelpunt van het gesprek maar ik stel echter voor dat we alle mail van Jan den Hartog voortaan met z'n allen negeren. Laten we doorgaan alsof er geen Jan bestaat.

Voor mensen die geen respect hebben voor anderen is naar mijn mening geen plaats op dit forum.

Over tot de orde van de dag :
We waren gebleven bij de mail van Frederica.

Hoogachtend,

J.S. Verdoelen

zeeuw

Ongelezen bericht door zeeuw »

Bij bovenstaand bericht sluit ik mij volmondig aan,

jan,.......welke jan?

m.vr.gr.

zeeuw

toet

Beste.Heer den hartog.Ten eerst mijn wel gemeende exuus.Het is een beetje uit de hand gelopen.Het is in een opwelling geschreven maar met een glimlach .Niet bedoeld om je zo op stang te jagen.Ben mevrouw toet.Niet werkloos.Haat tv.Voel erg mee met de mensen die misleid zijn door legio.Groetjes toet

arvida

Ongelezen bericht door arvida »

Ons kontrakt loopt 8 September af en heb 3 jaar 150 gulden betaald. Als ik vandaag naar de beurs kijk is het een ramp.Dit komt niet meer goed voorlopig. Maar wat nu? Veel geld betalen en heb helemaal niets of 3 jaar doorgaan en ik hoop dat de beurs omhoog krabbelt wat wel mogelijk is. Ik denk dat we maar 3 jaar doorgaan maar dan zijn we ook nog 45 euro voor de stichting kwijt. Als je niet betaalt komt de deurwaarder begreep ik. Ik vind de stichting leaseverlies vreselijk laks en hoor totaal of lees niets. Zijn dit ook al oplichters en hopen ze dat je 3 jaar doorgaat en in hun handen wrijven!!! Wie heeft er een idee? Wat is het beste????

Jan den Hartog

Heer Verdoelen,
Excuseert u mij voor mijn toon.
Laat ik u ook vertellen waarom deze toon. Ook ik heb op mijn Legio-contracten veel geld verloren, maar niet DOOR Legio. Ik erger mij aan de (gespeelde?) onwetendheid van talloze forum-deelnemers, immers zij hebben ook het contract onder ogen gezien en ZELF getekend. Ik hoop op een redelijke oplossing tussen redelijke partijen, die niet zal bestaan uit het feit dat Legio het verlies gaat betalen (anders blijkt beleggen gewoon sparen te zijn geweest met als extraatje de mogelijkheid op een groter rendement), maar een grote versoepeling van de voorwaarden (rentepercentage omlaag, eigen verantwoordelijkheid betreffende beeindigingsdatum, ed). Door het uiten van ongefundeerde beschuldigingen raken partijen (wij en Legio) steeds verder van elkaar verwijderd en bereiken we helemaal niets. Ik hoop dat mensen voordat zij het forum opgaan en onwetendheid spuien zij eerst de moeite nemen om alsnog het contract te lezen (waardoor heel veel beschuldigingen/vragen onnodig blijken te zijn).
m.v.g
Jan

toet

Lieve jan den hartog.Ik wordt zo moe.toetje

anne

Ongelezen bericht door anne »

beste Jan,

Ga de boeken van Jan den Hartog lekker lezen, heb je even iets anders te doen.
gr. Anne.

Loek

Ongelezen bericht door Loek »

Wat een verheffende discusies lees ik hier!

Laten we gewoon met elkaar afspreken dat er niet meer ge-
reageerd wordt op mensen zoals Jan den Hartog.
Ze dragen op geen enkele positieve wijze iets bij aan de
discussie en ik denk ook niet aan de gemoedsrust van mensen
die in de financiele problemen komen of gekomen zijn.
Dus nogmaals, niet meer reageren. Dan verswijnen deze figu-
ren gewoon uit dit forum omdat ze geen respons krijgen!

kees

Ongelezen bericht door kees »

Beste Jan,

Goede bijdrage aan dit forum :-) Laat je niet ontmoedigen door andere forumlezers. De meningen in dit forum zijn vaak eenzijdig en niet onderbouwd. Ook staan de lezers vaak niet open voor een andere mening. Alleen al het feit dat ze je willen negeren zegt al genoeg. Het forum is bedoeld als een discussiemiddel, niet als klaagmuur!

Groeten Kees

Loek

Ongelezen bericht door Loek »

Beste Kees,

Welja, moedig jij Jan nog maar eens aan.

Wat zoeken mensen, zoals Jan en jij, hier eigenlijk in dit
forum. Tot nu toe heb ik geen enkele fatsoenlijke reactie
van jou of Jan hier in het forum kunnnen lezen en als je het dan hebt over een discussie, plaats dan eens een artikel waar echt over gediscuseerd kan worden.

Wij hebben absolute geen behoefte om jullie mening te horen
anders dan de tot nu toe gegeven onzin.

(dit is de laatste keer dat ik op zulke berichten reageer )

Phoebe

Ongelezen bericht door Phoebe »

Vorige week winstverdubbelaar afgelopen en heb een verlies van ruim 500 euro!!!! Ik wilde op de site van Radar die klachtenbrief naar Legio mailen, maar hij staat er niet meer op of ik kan hem niet meer vinden. Is die er afgehaald? Is het nog nodig om die op te sturen? Wie weet wat te doen?

marcel

Ongelezen bericht door marcel »

Ik kreeg in mei bericht over mijn aflopende contract voor de Winstverdriedubbelaar. Dat contract is 24 juni afgelopen.
In de brief die ik in mei kreeg werd vermeld dat het verlies op dat moment ca. 300 euro was. Omdat me dat nog een redelijk bedrag was om terug te betalen, heb ik besloten het contract te laten beeindigen.
Op 27 juni kreeg ik het bericht van Legio dat ik 1650 euro bij moest betalen!!
Ik had er wel op gerekend dat het wat meer zou zijn, maar dat het zoveel zou zijn zeker niet.
Er werd ook in de brief van mei gezegd dat je op www.legio.nu kon laten uitrekenen wat de winst/het verlies op dat moment zou zijn.
Ik heb dat honderd keer geprobeerd, maar kreeg steeds te lezen dat de ingevoerde cijfers verkeerd zouden zijn.
Misschien als ik geweten had dat het verlies zo hoog op zou lopen, dan had ik toch gekozen om nog een jaar af te wachten......
Aan de andere kant ben ik blij dat ik er mee gestopt ben, want op dit moment gaat het helemaal niet goed met de beurs.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat het komende jaar niet kan veranderen, maar ik ben geloof ik, ondanks dat ik geld van mijn hypotheekverhoging moest gebruiken om Legio te kunnen betalen, blij ben dat ik niks meer met Legio te maken heb nu het contract beeindigd is.

marcel

Ongelezen bericht door marcel »

Ik moet er nog even bijzeggen, dat Legio de aandelen zowaar voor een gunstige koers hebben verkocht (ik had de aandelenkoersen bewaard uit de krant).

Gesloten