LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mogelijkheid om (standaard e-mails) te downloaden via mijn H

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
L. Blok

Mogelijkheid om (standaard e-mails) te downloaden via mijn H

Ongelezen bericht door L. Blok »

Via mijn Homepage waar ik enkele files heb opgeslagen (voorlopig nog twee) heeft men de mogelijkheid om zeer snel een email bericht te downloaden die direct te verzenden is. Dit is vooral makkelijk waarneer een standaard mail moet worden verzonden en b.v. als een mail naar de 2e Kamerleden gezonden moet worden met al de adressen.

Ik zal beschrijven hoe te handelen:
Alvorens dit te doen moet men eenmalig even naar Outlook Express gaan (bovenaan het scherm op E-mail klikken en dan op E-mail lezen) en dan helemaal links boven in het scherm klikken op "Bestand" en dan op "Opslaan als ...", er verschijnt nu een scherm waarin vermeldt wordt "Opslaan als type: E-mail (*.???) waarbij "???" voor Outlook Expres dit "eml" of "msg" is. Voor andere e-mail browsers weet ik de extentie niet. Klik nu op annuleren en onthoudt de extentie dan weet men dat voor altijd.

Ga nu naar m'n Homepage door op onderstaande link te klikken.

http://home.hccnet.nl/l.blok

Hier vindt men (voorlopig) 2 files met als extentie "txt".
Zet nu de Muispijl op één van de "Email....txt" files en klik nu op de rechter muisknop. Er verschijnt een schermpje waarin een keuze gemaakt kan worden. Klik op "Doel opslaan als ..." en er verschijnt een scherm met de naam waaronder de nieuwe file wordt opgeslagen. De naam is exakt gelijk als de oorspronkelijke file. Vervang nu de "txt" door de gevonden extentie (eml of msg). Alvorens de file wordt weggeschreven kan er een keuze gemaakt worden waar naar toe en eventueel in welke folder. Als de keus gemaakt is klikt men op "Opslaan" en de file wordt onder de nieuwe extentie wegeschreven. Verlaat nu de Homepage door helemaal rechts bovenaan op "X" te klikken.
Als nu of straks weer terug gegaan wordt naar het scherm met alleen de iconen dan kan via het icoon waaronder staat "Deze computer" naar de file gezocht worden die zojuist is weggeschreven met de ander extentie en wanneer hierop dubbel geklikt wordt zal als alles goed is verlopen Outlook Express opstarten en de E-mail is zichtbaar en klaar voor verzenden.

Mocht het niet lukken mail me dan even.

m.v.g. L. Blok

L. Blok

Re: Mogelijkheid om (standaard e-mails) te downloaden via mijn H

Ook is het mogelijk om hier b.v. ".doc" files voor conceptbrieven te downloaden, indien geplaatst. De extentie wijziging is alleen nodig bij E-mails.

L. Blok

Wil iemand dit eens uitproberen en kijken of het werkt???
Bij voorbaat mijn dank.

m.v.g. L. Blok.

Sea

Ongelezen bericht door Sea »

Beste heer L. Blok,

Helaas maak ik geen gebruik van outlook. Is het mogelijk om een "kale" tekst bestand van te maken die gewoon gedownload kan worden? Als ik nu op een link klik zie ik vervolgens heel veel HTML tags (die vishaakjes met code) en dat is niet makkelijk leesbaar. Vooral niet makkelijk als ik een email snel wil "copy & Paste" en versturen.

In ieder geval hartelijk bedankt voor de genomen moeite!

Greetz,

Sea

nes

Ongelezen bericht door nes »

dhr Blok, heb geprobeerd - ik heb het niet gedaan zoals u zelf haarfijn uitlegt maar ik kan in ieder geval supermakkelijk copieren en plakken, work done - THANKX

L. Blok

Beste Nes,

Wat is het probleem omdat je zegt dat je het niet gedaan hebt zoals ik het beschreef?

m.v.g. L. Blok

nes

Ongelezen bericht door nes »

nou ... eigenlijk was ik een beetje lui om uw uitleg in detail te lezen en bovendien heb ik geen outlook express op mijn werk waar ik nu ben, maar ik kan gewoon alles zien en kopieren en plakken en opslaan zoals het moet.. dus geen probleem GROET

L. Blok

Wie schrijft er een duidelijk bericht waarbij WIJ laten weten naar Dexia dat wij het "aanbod" een sigaar uit eigen doos vinden en dat Dexia nu eindelijk hun maatschappelijke verantwoording eens moet nemen. Dan maken we daar een e-mail van en plaatsen deze op de homepage zodat iedereen deze dan kan gaan versturen naar Dexia.

m.v.g. L. Blok

F. van Beek

Ongelezen bericht door F. van Beek »

Ik heb het uitgeprobeerd, en van beide txt-bestanden wordt een e-mail-bestand gemaakt die in outlook is te openen.

m.v.g. F. van Beek

L. Blok

De procedure heb ik enigzins vereenvoudigd nadat ik had geconstateerd dat de file(s) ook werken als de orginele extensie direct wordt geschreven op de homepage. Daardoor is de eerste bovengenoemde uitleg nu gewijzigd.

"Mogelijkheid om (standaard) e-mails en eventueel ".doc" files te downloaden via mijn Homepage! !"

Via mijn Homepage waar ik enkele files heb opgeslagen (voorlopig nog twee) heeft men de mogelijkheid om zeer snel een email bericht te downloaden die direct te verzenden is. Dit is vooral makkelijk waarneer een standaard mail moet worden verzonden en b.v. als een mail naar de 2e Kamerleden gezonden moet worden met al de adressen of b.v. een ".doc" file voor een conceptbrief.

Ik zal beschrijven hoe te handelen:
Alvorens dit te doen moet men eenmalig even naar Outlook Express gaan (bovenaan het scherm op E-mail klikken en dan op E-mail lezen) daarna helemaal links boven in het scherm klikken op "Bestand" en dan op "Opslaan als ...", er verschijnt nu een scherm waarin vermeldt wordt in het onderste veld:

"Opslaan als type : E-mail (*.???)"

Waarbij "???" voor Outlook Expres dit "eml" of "msg" is. Voor andere e-mail browsers weet ik de extentie niet. Klik nu op annuleren en verlaat nu Outlook (rechts boven op "X" klikken). Onthoudt de extentie dan weet men dat voor altijd.

Ga nu naar m'n Homepage door op onderstaande link te klikken.

Hier vindt men (voorlopig) 2 files met als extentie "eml".
Zet nu de Muispijl op één van de "Email....eml" files en klik nu op de rechter muisknop. Er verschijnt een schermpje waarin een keuze gemaakt kan worden. Klik op "Doel opslaan als ..." en er verschijnt een scherm met de naam waaronder de nieuwe file wordt opgeslagen. De naam is exakt gelijk als de oorspronkelijke file. Indien op bovengenoemde wijze geconstateerd is dat de extentie niet "eml" is vervang dan de "eml" door de extentie door "msg". Alvorens de file wordt weggeschreven kan er een keuze gemaakt worden waar naar toe en eventueel in welke folder. Als de keus gemaakt is klikt men op "Opslaan" en de file wordt, eventueel onder de nieuwe extentie, wegeschreven. Dit geldt alleen maar voor files met de extentie "eml", dit zijn E-mails. Alle anders files zonder de extentie "eml" kunnen onder dezelfde naam weggeschreven worden. Verlaat nu de Homepage door helemaal rechts bovenaan op "X" te klikken.
Als nu of straks weer terug gegaan wordt naar het scherm met alleen de iconen dan kan via het icoon waaronder staat "Deze computer" naar de file gezocht worden die zojuist is weggeschreven met de ander extentie en wanneer hierop dubbel geklikt wordt zal als alles goed is verlopen Outlook Express opstarten en de E-mail is zichtbaar en klaar voor verzenden.

m.v.g. L. Blok

L. Blok

Lees "die zojuist is weggeschreven eventueel met de ander extensie"

Gerdi

Ongelezen bericht door Gerdi »

Meneer Blok,

Nog steeds aanwezig en hoe ik heb het forum een tijdje niet gevolgd. U bent een doorzetter.

L. Blok

De conceptbrief waarbij de nietigheid in geroepen wordt van art. 6:228 BW (dwaling) heb in ".doc" formaat op de homepage gezet zodat deze in "Word" kan worden uitgeprint.

Alvorens dat te kunnen doen moet u even deze file naar uw eigen computer copieëren en wegschrijven.

Dit doet men als volgd:

Ga naar onderstaande link;

Zet de muispijl op ".doc" file en klik op rechter muisknop, er verschijnt nu een scherm met keuzes en klik op "Doel opstaan als ..." nu verschijnt er een scherm met de naam van de file zoals hij wordt weggeschreven. Kies eventueel een ander locatie en/of folder om naar toe te schrijven en klik op "Opslaan". Nu kan met "Word" deze file geladen worden.

Er staan enkele variabelen in om de file zo universeel mogelijk toe te passen maar de verwijzing spreekt voor zichzelf zodat ieder snel zijn gegevens hier kan plaatsen en de brief kan printen.

Succes!

m.v.g. L. Blok

Gesloten