LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mooi weer

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
toet

mooi weer

Ongelezen bericht door toet »

jantje nog aan toe en dan zijn er hier mensen die kritiek op mijn schrijven hebben.Wat ben ik blij dat we allemaal fouten maken.poe poe .Voor wobbe het weer is vandaag splendid.Voor het eerst de fiets gepakt en langs de rotte gereden naar oud verlaat.Nevel hing over de weilanden en het leek of de koeien geen beentjes hadden.Voor de andere mensen hoop dat we nu toch eens wat van lease verlies horen.Elke dag staat er een nummer onbekend op mijn telefoon verklikker en ik weet dat het van legio of dexia is.Hun warme adem voel ik in mijn nek.Ik heb nog steeds geen cent betaald dit wordt de zesde maand.toet

Joop

Re: mooi weer

Ongelezen bericht door Joop »

Hoi Toet,

Het valt weer niet tegen, wat hoge bewolking aan de kust maar de zon gaat het winnen, hij wel.
Retedapper vindt ik je, had jij eigenlijk zelf een voorstel voor een betalingsregeling aan hun gestuurd, of heb je gewoon helemaal niet gereageerd op hun betalingsherinneringen? Mijn verdriedubbelaar loop in Mei af en ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden op wat kan gaan gebeuren. 6 maanden, ik had niet gedacht dat ze je zoveel ruimte zouden geven. Uiteraard gewoon wachten tot ze eindelijk eens iets op papier zetten, alleen daarop reageren. Hou vol!

Joop

toet

Ongelezen bericht door toet »

Dag joop bedankt voor je post .de vraag of ik zelf gereageerd hebt .Nee hoor.Toen mijn maandlasten allemaal betaald waren en een groot bedrag moest bijbetalen is er een brief verzonden dat ik al mijn geld terug moest hebben wegens misleiding en slechte voorlichting.Ook het feit dat mijn man niet getekend had en er ook niet achter stond was voor hun geen aanleiding om alles te vernietigen.Toevallig een telefoontje opgenomen zonder op mijn verklikker te kijken en dat was dexia.Nummers waarvan ik zie wie het zijn neem ik altijd op .Dit was een medewerkster van dexia en die gaf de raad dat ik beter kon betalen of een schikking kon nemen.Gaf mijn toestemming en zo alle papieren thuis gekregen.Alles wilde ze weten loonopgaven enz..het hemd van mijn ....gevraagd.Ik reageer nergens op en laat dit echt voor de rechtbank voorkomen .Messchien dat lease verlies op tijd met een oplossing komt.Zo niet we zien wel.Ik raad niemand dit aan .Ik ben in de positie dat hier niemand met nog niet een tafelpoot er van door gaat.Maar zit je echt klem zie een betalings regeling te treffen en de maand lasten zo laag mogenlijk te houden.Messchien vraag je je af waarom ik zelf geen betalings regeling treft.Gewoon nieuwsgierig kijken hoe ver ze gaan ergens moeten ze weten dat hier heel veel mensen misleid zijn.Voor degene die maar beweren je wist waar je aan begon.Bekijk het eens van uit het gezichtpunt van vijf jaar geleden veel mensen hadden geen computer wisten niets van aandelen Kregen een folder in de bus bij een maand bedrag van ... kan je bedrag oplopen tot ...Ik durf te beweren dat de meeste mensen niet wisten waar ze aan begonnen.Legio wist wat voor risico de mensen liepen.Ik ben mijn onschuld en geloof in de mensen helemaal kwijt.Het is een harde les geweest .Maar kop op er zijn veel ergere dingen.toet

Joop

Ongelezen bericht door Joop »

Mogge Toet,
Geen weer vandaag, het is niet koud maar wel heel somber en grijs.
Ook mijn vrouw heeft nooit getekent, sterker nog ze heeft nooit echt begrepen wat ik tekende. Dat maakt twee, ik dacht dat ik het wist maar achteraf heb ik iets getekent waarvan ik de werkelijke werking niet kende.
Mijn kinderen zijn nog thuis en schoolgaand, ik dacht goed te doen. Pakt toch iets anders uit als ik dacht. Dit kan ik niet meer oplossen met een jaartje niet op vakantie gaan. Als ik alleen was geweest zou ik het aanvechten tot het uiterste, maar ik wil mijn gezin die ellende besparen. Zonder slag of stoot betalen doe ik in ieder geval never.
Groet,
Joop

Michiel

Ongelezen bericht door Michiel »

Hoi Toet,

Ook hier is het grijs en somber. Daarom ook een niet zo vrolijke reactie.
Je schreef: 'Legio wist wat voor risico de mensen liepen.' Deze uitspraak zou ik graag wat willen nuanceren. Wanneer je een vijfjarig aandelenleaseproduct koopt moet je pas bijbetalen als de koersen na bij afloop lager staan dan vijf jaar daarvoor. Tuurlijk wist Legio dat die kans aanwezig was. Maar die kans werd niet groot geacht. Zo is de daling die we de afgelopen drie jaar hebben gehad de grootste daling sinds WOII. De laatste keer dat de koersen vier jaar op rij zijn gedaald is tijdens de grote depressie geweest, van 1929-1933. Lang geleden, en daarom wordt dat nou niet als het meest waarschijnlijke scenario gezien. Zeker omdat destijds de economische omstandigheden wel wat anders waren dan nu. Het gaat economisch gezien nog steeds heel goed met Nederland, en dat maakt het alleen maar onbegrijpelijker dat we zo'n grote daling hebben gezien.
Wat ik dus wil zeggen: voor niemand, dus ook voor Legio niet, was deze daling te voorzien. Natuurlijk zijn er vraagtekens te plaatsen bij de gehanteerde verkoopmethoden, en daar is er een mogelijkheid dat men je in het gelijk stelt. Wanneer je ze echter op dit punt gaat bekritiseren denk ik niet dat je succes zal boeken. Klagen: prima, maar dan wel op punten waar er iets te verwijten valt.

Ferry

Ongelezen bericht door Ferry »

Wauw, de Rotte, daar fietste ik vroeger altijd met mijn vader. Helaas is hij overleden mar de herinnering is nog dierbaar. We reden altijd een rondje van en tot de Irenebrug en filosofeerden over van alles in het leven.
(Dit heeft niets met Legio te maken, heb ik ook niet maar ik support de slachtoffers van die aasgieren wel moreel)

toetje

Ongelezen bericht door toetje »

Ferry je hebt gelijk de rotte is een van de mooiste plekjes van Rotterdam .Ik ben hier opgegroeid.De liefde voor de natuur en de dieren dat is zoveel belangrijker voor mij dan geld.Jammer dat je door mensen als legio op kosten gejaagd wordt waar je niet om hebt gevraagd.Maar strijk een paard eens over zijn neus de zachtheid doet je boosheid verdwijnen.Legio is niets anders dan een luis in een pels.Jammer voor je vader groetjes toet

Gesloten