LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na verlenging uitgespeeld????

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ronald

Na verlenging uitgespeeld????

Ongelezen bericht door Ronald »

Beste Forumdeelnemers,

Net als vele mensen hebben ook mijn ouders zich vergaloppeerd aan Legiolease. Veel reacties en aandacht gaan uit naar mensen die reeds in het begin van hun contract zitten. Mijn ouders zijn nu echter in hun vierde jaar en zitten dus al in de verlenging. Zij waren genoodzaakt door te gaan omdat zij op het moment dat het contract afliep absoluut niet in staat waren hun schuld van (op dat moment) ca. € 6.000,-- te betalen. Kort gelden bedroeg de schuld al zo'n € 11.000,-- en betalen zij circa fl. 3.000 per jaar aan maandelijkse bedragen.

Kan iemand mij vertellen of ook zij, die al lid zijn van de Stichting LegioverLease, mee kunnen blijven doen met de overige mensen? Het lijkt namelijk steeds te gaan over mensen die nog met de eerste drie jaar bezig zijn.

Gaarne een reactie. Bij voorbaat dank.

Ronald van Asselt

sylans

Re: Na verlenging uitgespeeld????

Ongelezen bericht door sylans »

meer gegevens zijn nodig voor een goede beoordeling.
- eigen huis?
- hypotheek?
- inkomen?
- andere schulden?
- al in verzorgingsoord of verpleeghuis?

Ronald

Re: Na verlenging uitgespeeld????

Ongelezen bericht door Ronald »

Dag Sylans,

Bedankt voor je reactie. nou de gegevens zijn als volgt. Geen eigen huis en ook geen hypotheek. Het inkomen varieert want ze hebben nog immer een eigen zaak. Schulden hebben ze bovenal zakelijk, maar echt geld om handen hebben ze zeer zeker niet. Ze hebben een Groenten- en Fruitzaak waarbij gezegd kan worden dat dat geen vetpot is.

Maar doel je nu op de hardheidsclausule? Dat is in mijn ogen een gedrocht van een regeling. Het lijkt erop dat je dus eerst moet aangeven afstand te doen van je recht Dexia aan te klagen en vervolgens maar kunt afwachten of je de rest van je tijd mag af betalen. Voor de duidelijkheid, ze hebben er zometeen vele jaren keihard werken op zitten en enkel en alleen een AOW-uitkering!

concreet vragen wij ons af of je na de verlenging, die ze vorig jaar al noodzakelijk hebben moeten aangaan, nog steeds mee mogen doen met LegioVerlies?

Gaarne wederom een reactie!

Groeten,
Ronald.

Gesloten