LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] net afgelopen contracten

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
M. Santegoets

Re: net afgelopen contracten

Ongelezen bericht door M. Santegoets »

Beste Kees

Je mag van me zeggen wat je wilt, maar ik vertel
GEEN onwaarheden, dat is niet mijn stijl.

Feiten. Lees het bericht er maar op na.
Je hebt je niet aan de spelregels gehouden die voor het
forum gelden, en je wordt gewoon genoemd kerel.

En niet omdat je kritiek had op Radar, daar kunnen ze
echt wel tegen.

Je werd persoonlijk op het forum, net zoals anderen
aldaar genoemd. het staat er Kees, daar kan ik niets
aan doen.......

groetjes
Revo

M. Santegoets

Beste John

Bedankt voor je bijdrage.

groetjes
revo

Karel

Ongelezen bericht door Karel »

Beste Revo,

Laten we stoppen elkaar verder te beschuldigen, wat geweest is , is verleden tijd. Ik vind de bijdragen van Kees redelijk positief. Die van u vroeger ook maar nu wat minder.

Laten we verder redelijk met elkaar debateren en ons aan de feiten houden, namelijk elkaar helpen om Legio te bestrijden.

Karel

M. Santegoets

Beste Karel

Ik maak bezwaar tegen het feit dat Kees in een eerder
mail hierboven aangeeft dat men niet persoonlijk moet
worden, als eerder Radar juist om die reden mails van hem
heeft verwijderd uit het forum.
Je hebt gelijk, wat geweest is, is geweest, maar om dan maar meteen als "voorbeeld" op te willen treden.....
nou ja...

groetjes
Revo

HaVe

Ongelezen bericht door HaVe »

Vervolg op mijn berichten van 2/4 en 6 augustus.
Voor degenen die hiermee uit de voeten kunnen.

N.a.v. van de ontvangst van een betalingsherinnering en mijn reactie daarop met een brief (voorbeeld gekregen Zeliha ([email protected]) waarin ik o.m schreef dat ik voorlopig niet van plan ben te betalen totdat de Stichting Leaseverlies een regeling heeft getroffen....
Mocht men het hiermee niet eens zijn en vinden dat de
'vordering'op mij toch geind moest worden, heb ik verzocht om uitstel van betaling totdat de procedures met de Stichting definitief zijn beslecht.E.e.a. uiteraard zonder bijbereking van rente en kosten . . .

Op 7 aug. ontvingen ik hun schriftelijke reactie, waarin zij o.m. schrijven :
U heeft ons telefonisch verzocht om een betalingsregeling . . . ? (Dat heb ik dus helemaal niet gevraagd. Zij hebben mij tel. benaderd om te reageren op mijn brief en ik heb direct gezegd dat ik alleen schriftelijk bericht wilde ontvangen).
Verder schrijven zijn: Hierbij bevestigen wij de gemaakte afspraken . . . ( ik heb helemaal geen afspraken gemaakt !)

Tot slot gaan zij de 'betalingsregeling'uitleggen, waarbij zij uit 'coulance'in mijn voordeel zullen rekenen.
De kosten bedragen 15% van het te vorderen bedrag, maar in mijn geval (coulance) per incassotermijn Eur 5,00.
Het totaal te vorderen bedrag zal men -zoals overeengekomen -
(met wie overeengekomen ? NIET MET MIJ) in 60 gelijke maandelijkse termijnen innen.
Na ondertekening van de machtiging zou men de vordering afhandelen.
Tot zover hun vreemde reactie ...

Maar ...
Op dezelfde dag ontving ik van Legio, Leiden een brief gedateerd 8 aug. dat zij mijn e-mail (mijn brief van 2 aug) hadden ontvangen en daar binnenkort op terug zouden komen ...

Ik heb op 11 aug. schriftelijk op beide brieven gereageerd en nu maar weer afwachten.

Bovenstaande uiteraard enigszins verkort weergegeven

HaVe.

toet

Ongelezen bericht door toet »

beste have.Ik denk dat je nog lang kan wachten op een bericht van legio.Zes weken geleden al een brief verzonden.Zij reageren nergens op.Nooit een telefoontje gehad.Aandelen verkocht zonder toestemming.Voor het zelfde geld was ik op vakantie geweest.Heb een telefoon verklikker legio heeft nooit opgebeld.Nu krijg ik brieven snel betalen of anders een incassobureau.Ben benaderd door vrij Nederland.En denk dat ik daar op ga reageren.Is het niet meer ten voordelen van mij .Dan altijd nog voor een waarschuwing voor andere mensen dat zij hier nooit moeten intrappen.En voor degene die steeds maar roepen jullie wisten waar je aan begon.Wij wisten het ook dan zijn jullie nog stommer dan ons.Want heel veel wisten dit niet.

Christa

Ongelezen bericht door Christa »

Ook ik heb geprobeerd om uitstel van betaling te krijgen via een brief, maar geen reactie. wel weer de herinneringsbrief gekregen met het incassobureau gedoe.
toenmaar ff een aangetekende brief verstuurd. Lees hieronder.

Betreft betaling eindafrekening (contractnummer ****

Aangezien er geen uitstel van betaling kon worden geregeld in verband met
De onderhandelingen die er gaande zijn met onder andere de Stichting Leaseverlies,
Ben ik bereid om het bedrag voor nu te betalen, hierbij wil ik nog wel opmerken dat dit onder protest gebeurt, en dat alle rechten worden voorbehouden om de schade die geleden is bij Dexia/Legio terug te vorderen.

Hoogachtend,

Waarom?, omdat ik het spuugzat ben om s'ochtends wakker te worden, en het eerst wat door mijn hoofd schiet is Legio Lease,
Tjah, geld geleend van familie en maar betaald, nu is dus mijn hoop gevestigd op de stichting leaseverlies. Bijbetaald bedrag ?? Oooohh maar 5500 euro.
Dezelfde familie zegt dat als ze zo'n figuur van LEGIO tegenkomen ze 20 jaar gaan zitten(wat zou dat nou betekenen)
Vind je het gek dat de maatschappij verhard, je kunt tegenwoordig niets en niemand meer vertrouwen.

Gegroet.

frederica

Ongelezen bericht door frederica »

Ik moet 1370 euro bijbetalen (en ik heb nog een verliesver3dubbelaar die loopt volgend jaar af, maar daar kijk ik ff niet naar).

Ik heb vandaag een aangetekende brief verstuurd met de volgende tekst:

Quote:
Op 10 juli 2002 is ons contract Winstverdubbelaar xxxxxxxx afgelopen.
In plaats van het voorgespiegelde rendement van circa ƒ 80.000 is het een rampzalig pakket gebleken, waarna we nu nog met een schuld zitten van EUR 1.370,86.

Op 2 juni jl. heb ik u reeds een klachtenbrief per e-mail gezonden. Hierin stelde ik (kort samengevat) dat Legio heeft gehandeld in strijd met de zorgplicht, en dat de folders en brochures misleidend waren. Op deze brief hebben wij tot dusverre geen reactie mogen ontvangen.
Tevens zijn wij door het zgn. cold-calling met Legio in aanraking gekomen en door aandrang van uw kant ingestapt. De Winstverdubbelaar werd ons voorgespiegeld als een product waarbij wij zeer hoge rendementen zouden halen. Dat we ook verlies konden maken en zelfs uiteindelijk met een schuld zouden komen te zitten werd ons niet verteld. Wij stellen daarom dat het contract door misleiding en bedrog op grond van artikel 3:44 BW vernietigbaar is.

Intussen hebben wij ons aangesloten bij de Stichting Leaseverlies.
Om moeilijkheden te voorkomen met incassobureaus en dergelijk hebben wij besloten om te betalen, echter ONDER PROTEST EN ONDER VOORBEHOUD VAN ALLE RECHTEN.

Het bedrag van EUR 1370,86 zullen wij betalen in 26 termijnen, nl. de eerste termijn een bedrag van EUR 120,86 en daarna maandelijks een bedrag van EUR 50,00.
De eerste termijn hebben wij reeds overgemaakt op rekeningnr. 026.22.25.751 t.n.v. Legio te Leiden. Voor de overige termijnen zullen wij onze bank opdracht geven om deze automatisch aan u over te maken na uw akkoordbevinding en na uw bevestiging dat onze betalingen verwerkt zullen worden ZONDER ONS DAARBIJ RENTE EN / OF OVERIGE KOSTEN IN REKENING TE BRENGEN.
/unquote

Mijn voorstel is dus in termijnen. Zolang ik geen accoord krijg of een redelijk tegenvoorstel zonder kosten betaal ik geen cent meer (buiten mijn eerste termijn). Ik denk dat ze me dan weinig kunnen maken, ik toon mijn welwillendheid om te betalen, en ik heb zelfs al een deel betaald. Laat ze nu maar komen.

.

Ongelezen bericht door . »

Goed gezien, juridisch 100%.

Toch slim,

Dag.

Gesloten