LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Net zo stom als Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Dexia was met de aankoop van Labouchere

Net zo stom als ik met m'n contract
1
50%
Net zo misleid als ik met m'n contract
1
50%
Net zo slim als ik met m'n contract
0
Geen stemmen
Zij zijn stom, ik ben slim
0
Geen stemmen
Zij zijn slim, ik ben stom
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 2

Dubio

Net zo stom als Dexia

Ongelezen bericht door Dubio »

De rechter in Haarlem (Frank Visser) zegt in z'n uitspraak dat Dexia als bank zou moeten weten dat het aanbieden van een lease-product aan een leek op beleggingsggebied misbruik van omstandigheden maken is, aangezien de cliënt zelf niet geacht hoeft te worden het gevaar van de ovk te doorgronden.

Maar is mijn vraag wist Dexia, als bank wel van het gevaar. Zij kochten in 2000 het hele zooitje van Aegon. En als iedereen nu nog even netjes op het aanbod ingaat heeft de hele zaak ze zo'n anderhalf miljard euro (1.500.000.000) gekost, bij niet betaling meer. Niet zo best voor een bank.

Volgens Frank hadden ze dit kunnen weten, ik denk van niet, anders hadden ze LL nooit gekocht. Daarom weet ik niet of ik het misbruik van omstandigheden vind.
Het verlies voor Dexia staat vast, in harde euro's, maar ook in reputatie. Daarom mijn vraag:

Oom Dagobert

Re: Net zo stom als Dexia

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik denk dat Dexia de naderende koersval niet serieus heeft genomen
(los van 11 september). Stom van DExia dus, als bank moet je deskundigen in huis hebben die dit bij een aankoop incalculeren.

Verder denk ik dat zij in het achterhoofd gehad hebben dat ze een kleine restschuld met het contract in de hand makkelijk zouden kunnen innen.

De combinatie van een onbetaalbare restschuld en de aanwezige zwakke punten in de verkoop van de contracten hebben ze bij de overname waarschijnlijk als niet realistisch gezien, achteraf ook weer goed stom dus, als bank (=bedrijf vlg Dubio) moet je overal rekening mee houden.

Wat de gedupeerde betreft, kun je het een eend kwalijk nemen als als hij achter de lokeenden aanzwemt en zo in een fuik terecht komt?.
Geen stomme eend, alleen misleid.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 09 jun 2004 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Joshua

Ongelezen bericht door Joshua »

dit helpt echt niet dubio

up en slotje op polls die alles en iedereen mateloos irriteren

willy59

Ongelezen bericht door willy59 »

Dit is nu toch te gek voor woorden als Dubio rare antwoorden gaat geven en geen uitweg meer ziet dan gaat hij maar weer een poll beginnen.

Zie topic
Het belang van Dexia bij het verzaken van de zorgplicht.
En je gaat steeds vlugger en sneller onzin uitkramen.
Voor degene die nog mochten twijfelen

Dubio is een persoon zonder inhoud en zonder backbone als hij weet wat dat is.
Dubio je kan je voegen bij de lange rij die niets te vertellen heeft
Maar iets moet doen hier omdat anders je leven geen inhoud heeft.
Zielig maar beterschap.

Willy

C. Lindeboom

Ongelezen bericht door C. Lindeboom »

Joshua concludeert hieruit dat gast 33 en Dubio dezelfde persoon is :D Vraag wie is Joshua ?????????????

willy59

Ongelezen bericht door willy59 »

Dubio

even als aanvulling op het bovenstaande
Ik weet globaal wat voor geld er omgaat in de Dexia bank.
Gedaan 6-8-2003

Een uitspraak van jou

Vraagje hoe weet jij dat ook alweer.

Maarja we krijgen morgen pas antwoord want zoals al eerder iemand opmerkte Dubio mag niet achter de computer na 17.30 uur
Willy

Gesloten