Beste niet-betalers,
Ook ik ben opgestookt door de meningen van mensen op dit forum en meende ook niet te hoeven betalen. Nou...ik heb het geweten. Ik wilde samen met mijn vriendin een heel leuk huisje kopen (geeneens echt duur), blijkt dat ik een negatieve BKR-status had. Heb nooit precies geweten wat het BKR is, maar dat weet ik nu inmiddels des te beter. Een negatieve code is een ramp bij een hypotheek-aanvraag. Ook bij allerlei andere kredieten is het een ramp (zoals bij het aanvragen van een mobiel abonnement, het rood mogen staan, een doorlopende lening, een auto-financiering, een winkelpas, etc. Uiteindelijk (na heel veel zweet en tranen) is het alsnog geregeld, maar dit betekende wel dat de Rabo-bank wilde dat ik mijn schuld bij Legio betaalde (en dat moest inclusief allerlei aanvullende kosten). Ik raad iedereen dus aan toch te betalen, maar dan wel met een heel groot voorbehoud van al je rechten!!!!!!! Dan krijg je ook geen problemen zoals ik ze heb gekend. Als je nou 95 bent en nooit meer een nieuwe hypotheek wil nemen, of een (mobiel)telefoonabonnement of welke vorm van krediet dan ook, dan kan je overwegen om niet te betalen, maar nogmaals: op eigen verantwoordelijkheid!! (ik geef geen advies)
Nico+Jantine
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Niet betalen=negatieve BKR-status!!!!!!
Re: Niet betalen=negatieve BKR-status!!!!!!
Dat gaat zo snel niet, je maakt nu mensen bang die dat helemaal niet hoeven te zijn. Bovendien met een goede zaak tegen Dexia, moet Dexia zonder pardon de registratie bij de BKR weer weghalen
Tip: rek zo veel mogelijk tijd en doe er alles aan de zaak zoveel mogelijk te vertragen.
Tip: rek zo veel mogelijk tijd en doe er alles aan de zaak zoveel mogelijk te vertragen.
Het zou verstandig zijn om nu reeds bij het BKR te melden dat door ondoorzichtige contracten waarschijnlijk
de gegeristreerde meldingen van Legio Lease in verhouding
een hoog percentage A- codereningem gaat op leveren.
En dan tevens de vraag stellen aan het BKR wat het
BKR hiermee gaat doen. Eventueel voorleggen bij
de commissie van beroep van het BKR
Arnoud.
de gegeristreerde meldingen van Legio Lease in verhouding
een hoog percentage A- codereningem gaat op leveren.
En dan tevens de vraag stellen aan het BKR wat het
BKR hiermee gaat doen. Eventueel voorleggen bij
de commissie van beroep van het BKR
Arnoud.
Wel betalen betekent een negatief banksaldo...
Zo lust ik er nog een paar.
Zo lust ik er nog een paar.