LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet betalen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Lee

niet betalen

Ongelezen bericht door Lee »

Mijn winstverdriedubbelaar!!! is in 2002 afgelopen met een dik verlies.

Heb de normale acceptgiro's afgewacht(na lid geworden te zijn van de stichting) en ben toen gaan schrijven om ze aansprakelijk te stellen en dat ik niet betaal tot de stichting/rechter regeling/uitspraak heeft gedaan.
Ik ben al regelmatig telefonisch benaderd en gevraagd voor een betalingsregeling, die ik niet geaccepteerd heb.
Tevens heb ik verzocht tot schriftelijke communicatie( met dexia)

Zijn er meer slachtoffers die zo handelen of hebben de meeste een betalingsregeling getroffen, ik lees daar de laatste tijd weinig over op dit forum?

Lee

toet

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door toet »

Voor Lee Nee ik heb juist helemaal geen betalings regeling getroffen.Maar legio brieven geschreven dat ik het niet met hun eens ben.Maar ze laten niets horen.Mijn (winstverdriedubbelaar)......is in juni al afgelopen toen werd ik steeds benaderd door legio.Nu door dexia en dat is niet leuk want tegen hun heb ik niets.Alhoewel ze wel stom zijn om zoiets over te nemen .toet

Dolf

Ongelezen bericht door Dolf »

Ik denk dat er meerdere benadeelde tot niet betalen over moeten gaan totdat de zaak beter is onderzocht.
Ik kom alleen maar personen tegen die moeten betalen.

Voor wie is die winst verdubbelaar, Legio Lease toch

Martien

Ongelezen bericht door Martien »

Ik heb wel betaald nadat mijn winstverdriedubbelaar afgelopen was, ik kan en wil me niet permitteren om deurwaarders achter me aan te krijgen en een melding BKR te krijgen. Geloof me, ik weet wat dat inhoudt, ik heb jaren in de schuldhulpverlening en dergelijke gewerkt. Ik kreeg een net bedankbriefje van LL nadat ik (onder zwaar protest) betaald had. Ik wacht af wat de stichting voor elkaar kan krijgen, vooralsnog ben ik er 2600 euro bij ingeschoten.
Vertel me nu niet hoe dom ik ben, omdat ik betaald heb, dit was een weloverwogen beslissing! Mijn rechten zijn niet anders nu ik betaald heb, enkel is het gezeur afgelopen.

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Beste Martien,

Jouw besluit om te betalen aan Legio is denk ik de juiste
beslissing en op juiste gronden genomen. Ondanks dat je ver-
telde dat je er 2600 euro er bij inschoot. Gelukkig was je
blijkbaar in staat dit bedrag in een keer op te hoesten.
Ieder die met een aflopend contract zit zal zich - ook al is
dit geen leuke constatering - moeten realiseren dat zolang
er geen uitspraak van een rechter, klachtencommisie of een
overeenkomst is van de Stichting, Legio/Dexia gemachtigd is
deze schuld op te eisen en dat alle kosten die nodig zijn om
dit bedrag te innen als extra kosten erbij moeten worden op-
geteld. Niemand kan jouw als dom bestempelen want in dit
geval, ondanks je verlies, zal dit tot de minst te verliezen
bedrag leiden en bespaard je een hoop sores.
Alleen kunnen mensen die het bedrag niet in één keer kunnen
betalen, hetzij dat de schuld (veel) groter is hetzij dat
men financieel daarin niet in staat is, deze schuld als een
molensteen om hun nek voelen. Daarom zou het voor een hoop
mensen een grote uitkomst zijn dat er ergens eens wat schot
in deze min of meer pat stelling zou komen. De Stichting
laat weinig van zich horen en het hoger beroep wat
Legio/Dexia heeft ingesteld over de uitspraak van de Klach-
tencommisie DSI loopt ook nog steeds en dan ook niet te ver-
geten dat als men niet direct deze schuld kan aflossen er
door de BKR melding nog veel grotere problemen kunnen ont-
staan.
Dat jouw rechten niet ingeding zijn doordat je nu in één be-
taald hebt ben ik volkomen met je eens.

m.v.g.

L. Blok

lee

Ongelezen bericht door lee »

Zijn er gedupeerden die gesteld hebben: ik betaal niet en momenteel een incassobureau/deurwaarder aan de deur hebben?

Voor degene die betaalt hebben, niets anders dan respect voor hun beslissing. Maar geef je hierdoor het enige stukje macht wat je nog over hebt niet weg? Niemand betaalt voor een wanprestatie (een kapotte lamp breng je toch ook terug). Tuurlijk als je niet geregistreerd wil staan bij BKR en dergelijke voor de verdere toekomst, dan betaal je. Maar dit is juist wat ze willen.

Ik wil eigenlijk ook geen registratie BKR/incasso/deurwaarder, maar ik moet ook hard werken voor mijn geld. Als de rechter ze gelijk geeft dan betaal ik pas anders niet. Ik ben niet van plan nu al te betalen voor (misschien) een geleverde wanprestatie. En zo zou iedereen eigenlijk moeten handelen.

toet

Ongelezen bericht door toet »

Beste Martien.Een ding snap ik niet.Je wordt bedankt door legio omdat je je schuld betaald hebt.Ik laat maanden niets van mij horen.Krijg brieven dat zij een incasso achter me aan sturen.Ik wachten en wachten niets en nu neemt dexia het over.Of was het dexia toch niet ???????Suspicion toet

ww

Ongelezen bericht door ww »

mijn contrakt liep 12 juli af en ik heb gelijk faxen gezonden met dat ik in afwachting en overleg met dexia en laesverlies niet betaal tot nu toe nog niks gehoord ook niet van deurwaarders

.

Ongelezen bericht door . »

.

Gesloten