| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nog even dit!
-
NickW
Nog even dit!
www.legio.nu heeft hele mooie rekenvoorbeelden.
Ben ik nu de enige die begrijpt dat redementen tussen de 14,35% en de 295,06% een broodje aap verhaal zijn.
Op straat vraagt iemand:"heb je een euro voor mij? Krijg je er morgen €295 van mij!"
Absurd en onrealistisch, toch?
Ben ik nu de enige die begrijpt dat redementen tussen de 14,35% en de 295,06% een broodje aap verhaal zijn.
Op straat vraagt iemand:"heb je een euro voor mij? Krijg je er morgen €295 van mij!"
Absurd en onrealistisch, toch?
-
Ruud930
Re: Nog even dit!
Beste Nick,
rendementen van +30% zijn naar mijn mening ook absurd. Maar in het jaar 1998/1999/2000 werden wel rendementen van 20% genoemd en ook (bijna) gehaald.
De producten hadden veelal een looptijd van 3 of 5 jaar waardoor tot 2001 rendementen van 20% heel goed mogelijk waren.
Iedereen weet nu dat de beurs ook omlaag kan gaan, en tegenwoordig staan de mensen dan ook weer met beiden benen op de grond en zijn rendementen met beleggen tussen 4 en 10% al heel redelijk!
Wanneer nu deelfde "verkoper" bij de mensen aan de deur zou komen en met rendementen zou gooien van 20% en meer, zouden 9 van de 10 mensen hem voor gek verklaren en hem de deur uit zetten.
2 tot 4 jaar geleden hadden 9 van de 10 hem geloofd.
De wereld verandert, zo ook de mensen en hun oppvattingen over beleggen.
Op het gebied dat mensen ook een verantwoordelijkheid hebben om eerst goed te lezen alvorens te tekenen geef ik je helemaal gelijk in.
Maar de mensen die deze kans niet redelijkerwijs gekregen hebben hoe vind je dat dan?
Of waar de adviseur letterlijk dingen heeft verteld die achteraf niet waar waren (zoals bij mij). Gelukkig heb ik hier getuige van.
Graag zou ik jouw mening hieromtrent dan eens willen weten.
m.v.g. Ruud930
rendementen van +30% zijn naar mijn mening ook absurd. Maar in het jaar 1998/1999/2000 werden wel rendementen van 20% genoemd en ook (bijna) gehaald.
De producten hadden veelal een looptijd van 3 of 5 jaar waardoor tot 2001 rendementen van 20% heel goed mogelijk waren.
Iedereen weet nu dat de beurs ook omlaag kan gaan, en tegenwoordig staan de mensen dan ook weer met beiden benen op de grond en zijn rendementen met beleggen tussen 4 en 10% al heel redelijk!
Wanneer nu deelfde "verkoper" bij de mensen aan de deur zou komen en met rendementen zou gooien van 20% en meer, zouden 9 van de 10 mensen hem voor gek verklaren en hem de deur uit zetten.
2 tot 4 jaar geleden hadden 9 van de 10 hem geloofd.
De wereld verandert, zo ook de mensen en hun oppvattingen over beleggen.
Op het gebied dat mensen ook een verantwoordelijkheid hebben om eerst goed te lezen alvorens te tekenen geef ik je helemaal gelijk in.
Maar de mensen die deze kans niet redelijkerwijs gekregen hebben hoe vind je dat dan?
Of waar de adviseur letterlijk dingen heeft verteld die achteraf niet waar waren (zoals bij mij). Gelukkig heb ik hier getuige van.
Graag zou ik jouw mening hieromtrent dan eens willen weten.
m.v.g. Ruud930
-
renee
nick wilde ons en dus ook jou niet meer lastig vallen, ruud930, help hem nou zijn belofte niet te breken.......hij begon alweer, ietwat netter ditmaal, maar het lijkt me voor dit forum zinniger en rustiger als je je zaken met hem via zijn privemail bespreekt
dankdank, renee, met 2 eeee's
dankdank, renee, met 2 eeee's
-
Maarten
Nee Renee. Zo'n opmerking hoort hier wel thuis.
NickW, Ik kan de door jou genoemde rekenvoobeelden niet vinden. Misschien dat je op de lopende contracten doelt? Daar kan ik helaas niet kijken maar als de door jou geschetste rendementen daar worden gehanteerd dan zijn dit natuurlijk wel broodjes waar de apen later tussen gekropen zijn.
groet Maarten
PS 14,36 ligt ook tussen 14,35 en 295,06
NickW, Ik kan de door jou genoemde rekenvoobeelden niet vinden. Misschien dat je op de lopende contracten doelt? Daar kan ik helaas niet kijken maar als de door jou geschetste rendementen daar worden gehanteerd dan zijn dit natuurlijk wel broodjes waar de apen later tussen gekropen zijn.
groet Maarten
PS 14,36 ligt ook tussen 14,35 en 295,06
-
Ruud930
Beste Nick/ Rene(e),
waarom durf/ wil je nu opeens je mening niet meer vertellen?
De laatste 2 maanden heb je alleen maar mensen voor de schenen figuurlijk liggen te schoppen op dit forum en wanneer ik je vriendelijk vraag om eens te reageren op twee nuttige vragen (in mijn ogen) trek je je terug.
Maar zeg nu zelf mensen beledigen gaat je makkelijker af dan je mening eens BEARGUMENTEERT weer te geven.
m.v.g. Ruud930
waarom durf/ wil je nu opeens je mening niet meer vertellen?
De laatste 2 maanden heb je alleen maar mensen voor de schenen figuurlijk liggen te schoppen op dit forum en wanneer ik je vriendelijk vraag om eens te reageren op twee nuttige vragen (in mijn ogen) trek je je terug.
Maar zeg nu zelf mensen beledigen gaat je makkelijker af dan je mening eens BEARGUMENTEERT weer te geven.
m.v.g. Ruud930
-
Maarten
NickW,
Ja ik heb het nu gevonden. Die website doet het niet goed in mijn browser (res 1024:769).
Maar de rendementen die in de voorbeelden staan zijn de rendementen over de totale periode. En dus niet het gemiddeld jaarrendement. Dat maakt het natuurlijk wel een beetje minder broodje aap.
Voorbeeld: gemiddeld jaarrendement van 12% over een periode van 10 jaar is gelijk aan een totaal rendement over de initiële investering van 310%
(1.12^10 = 3.10584)
Hiermee wil ik niet zeggen dat ik dit (12% gemiddeld) een normaal/redelijk rendement op aandelen vind hoor.
groet Maarten
Ja ik heb het nu gevonden. Die website doet het niet goed in mijn browser (res 1024:769).
Maar de rendementen die in de voorbeelden staan zijn de rendementen over de totale periode. En dus niet het gemiddeld jaarrendement. Dat maakt het natuurlijk wel een beetje minder broodje aap.
Voorbeeld: gemiddeld jaarrendement van 12% over een periode van 10 jaar is gelijk aan een totaal rendement over de initiële investering van 310%
(1.12^10 = 3.10584)
Hiermee wil ik niet zeggen dat ik dit (12% gemiddeld) een normaal/redelijk rendement op aandelen vind hoor.
groet Maarten
-
Arnoud Bosch
Maarten
Bijna was ik het met je eens.
Je bedoelde denk ik het volgende.
X(1.12^10)=X * 3.1058
De winst is dus 3.105848*X - X = 2.105848
M.a.w er had moeten staan 210.58%
Bijna was ik het met je eens.
Je bedoelde denk ik het volgende.
X(1.12^10)=X * 3.1058
De winst is dus 3.105848*X - X = 2.105848
M.a.w er had moeten staan 210.58%
-
Maarten
Ja uiteraard,
Je hebt gelijk. In het percentage van 310,58% zit de initiele investering (100%) nog. Deze had er inderdaad nog van af gemoeten. Ik was te snel. Excuses.
Groet Maarten
Je hebt gelijk. In het percentage van 310,58% zit de initiele investering (100%) nog. Deze had er inderdaad nog van af gemoeten. Ik was te snel. Excuses.
Groet Maarten
-
Maarten
Om het dan even netjes te doen:
R= totaal rendement in procenten (te berekenen)
j= looptijd in jaren (j = 10)
i= jaarlijk samengesteld rendement (i = 12)
vergelijking:
R= ((1+i)^j-1)*100%
R= ((1+0,12)^10 -1 )*100%
R= (3,1058 - 1)*100%
R= 210,58%
groet Maarten
R= totaal rendement in procenten (te berekenen)
j= looptijd in jaren (j = 10)
i= jaarlijk samengesteld rendement (i = 12)
vergelijking:
R= ((1+i)^j-1)*100%
R= ((1+0,12)^10 -1 )*100%
R= (3,1058 - 1)*100%
R= 210,58%
groet Maarten
-
Arnoud Bosch
Maarten
zo worden wij het toch nog eens zonder dat wij er de
politiek erbij moeten halen.
met groeten
Arnoud
zo worden wij het toch nog eens zonder dat wij er de
politiek erbij moeten halen.
met groeten
Arnoud
-
Piet
De verzieking door de lulletjes nick en rene is weer bezig
Tros Radar grijp in en zorg dat dit forum weer wordt bezocht door mensen die hier iets te zoeken hebben.
Een voordeel van de uitgekraamde onzin door deze mietjes:
WIJ WORDEN ALLEEN MAAR STERKER!!
www.pay-back.nl
Tros Radar grijp in en zorg dat dit forum weer wordt bezocht door mensen die hier iets te zoeken hebben.
Een voordeel van de uitgekraamde onzin door deze mietjes:
WIJ WORDEN ALLEEN MAAR STERKER!!
www.pay-back.nl
-
Meisje
Piet en Rob,
Alhoewel NickW ook niet het braafste jongetje uit de klas is zijn jullie dat zeker ook niet. Zijn laatste reactie in deze thread is van 26.01 en jullie vinden het nodig om op 23.02 en 24.02 hier nog een reactie op te plaatsen..
Echt zielig hoor, hoe sommigen door de bomen het bos niet meer zien.
Alhoewel NickW ook niet het braafste jongetje uit de klas is zijn jullie dat zeker ook niet. Zijn laatste reactie in deze thread is van 26.01 en jullie vinden het nodig om op 23.02 en 24.02 hier nog een reactie op te plaatsen..
Echt zielig hoor, hoe sommigen door de bomen het bos niet meer zien.
-
L. Blok
Meisje als je wat schrijft dan moet je wel beter bij de les blijven. Afgelopen zaterdagavond heeft Nick W dit forum weer gebombadeerd met de meest afschuwelijke berichten en deze zijn vandaag allemaal verwijderd door de Redactie. Dus voortaan niet in slaap vallen en dan reageren! ! !